Syklinen kuume? Vai kenties jotain vakavampaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä nuorin lapsi on sairastellut paljon, siis todella paljon.
1-vuotiaasta eteenpäin ollut kuukaude-kahden välein kipeänä. Osaa oikein jo odottaa koska seuraava kuume iskee.
Ja jännintä minussa tässä on se että toissa jouluna nousi korkea kuume aatonaattona, viime jouluna sama juttu. Yhtä korkea ja kesti yhtä kauan.
Ja aina kuume iskee aivan puun takaa, ilman mitään oireita. Aamulla saatta leikkiä ja olla iloinen, vilkas oma itsensä ja aamu päivällä *pum* kuumetta 40astetta. Ja se on joka kerta korkealla, ja todella hitaasti laskee edes lääkkeillä. Kestää 3-5päivää.

Minulla on listalla ylhäällä toissa joulusta saakka olleet kuumeet ja niitä on 13kpl.
Alussa väliä oli pari kk ja sitten supistui kuukauteen.

Kun lapselle iskee tuo tauti niin hänen silmän ympäryksetkin muuttuu kuin pandakarhulla.
Vatsaa valittaa.
Ruoka ei päivään-pariin ennen kuin kuume nousee maistu juuri olleenkaan, joten siitäkin osaa jo arvata mitä tuleman pitää. Ja taudin aikanakin maistuu vain tikkujäätelö.
Juomaakin pitää melkein väkipakolla saada menemään. Mutta sitä sitten saankin sitten hyvin alas.

Olen yrittänyt ajatella että jotkut lapset vaan sairastaa enemmän kuin toiset, mutta osa minua ei sitä vaan hyväksu hiljaa. Minusta vaan tuntuu tai minulla on sellainen tunne, että tässä takana on muutakin.

Kun yksikään näistä taudeista ei ole tarttunun perheen toiseen lapseen, ei yhtään kertaa.
Molemmat lapset ovat vielä kotihoidossakin.

Huoli vaan on niin suuri pienen puolesta.
Ja osa minusta pelkääkin mennä lääkäriin ja vaatia tutkimuksia. Mitä jos sieltä tuleekin esiin jotain kamalaa :'(

Varaa ihmeessä aika lekuriin. Verikokeilla selviää monta asiaa ja lääkäri pystyy sulkemaan pahimmat taudit pois. Meillä nuorempi reagoi aiina viruksiin korkealla kuumeella, toiselle ei nouse kuume koskaan.

Ajattele asia niin, että jos se olisi joku tappava, hengenvaarallinen tauti, niin lapsi olisi mennyt koko ajan huonompaan, laihtunut, kehitys hidastunut ja kasvu tyssännyt. Nyt kuitenkin ilmeisesti paranee välillä ja on normaali. Joten lääkäriin vaan, vaikka olisikin vakavaa, niin ei ainakaan tappavaa, koska on jo noin kauan kestänyt.

Noin olen itsekkin koittanut miettiä, eli siis jos olisi jotain todella vakavaa niin olisi varmaan jotain muutakin tapahtunut.

Aina paranee välissä ja on normaali, eloisa, vilkas poika.
Eikä mitään muuta koskaan sairastele, ainoastaan vain näitä epämääräisiä korkeita kuumeita. Jotka tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja häviääkin sit yks kaks.

Sitä tässä mietinkin että varaisinko jo tässä taudissa aikaa vai odotanko seuraavaa.
Kun kuume on aisoissa jaksaa lapsi touhuta ja leikkiä, mutta kun kuume päällä on selvästi väsynyt ja näkee kuinka kurja on olla.

Yhteistyössä