syksy ja päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
millanen vaatuts teidän 2v lapsilla on päivädissa nyt on kun on kylmempi syysilma? aamustakin 0 astetta..

paleleeko muitten lapset muita enemmän? meidän 2v:llä on päiväkodissa ulkona reiman mini-tec rukkaset, mut silti on ihan jääkylmät kädet, eilenkin kun hain pk:sta ja olivat olleet ulkona jonkin aikaa.. ei varmaan oo mukava olla ulkon ajos sormet on iha jäässä :( mitähän keksisin.. ja onko teillä millanen hattu?
onko ulkopuvuissa jo ohut vuori vai vieläkö meette ihan ohkasilla vuorettomilla..? kiitos kaikille vastauksista..

esikoisen äiti pähkäilee..

Me asutaan Pohjois-Suomessa ja aamulla on todellakin jo melkosen viileä. Omalle pojalle oon laittanut villapuvun välikausihaalarin alle ja välikausikinttaiden alle ohuet lapaset. Iltapäiväksi oon laittanut reppuun fleecetakin että jos kovin lämpenee niin laittavat sen villapuvun sijaan.

Mun 2,5- vuotias lähti päiväkotiin päällään vk- housut ja vuorellinen takki, sekä froteepipo ja vuoritetut lapaset (tavalliset lapaset ois kyllä laittanut jos eivät olisi olleet jo valmiiksi päiväkodissa). Alla on trikoopaita, hame ja sukkahousut ja vein varalta päiväkodille myös velourhousut ja takin, jos tuntuu, että yhdeksän aikaan on niin viileä ettei nuo ulkovaatteet riitä.

meidän lapsi on tosi kuumakalle, se ehkä antaa anteeksi tosi paljon tossa pukeutumisssa..
Tänään päällä pitkähihainen t-paita, huppari, sellainen ohkanen "kuoritakki". Pyysin hoitajia laittamaan pitkät kalsarit ulko"kuorihousujen" alle. Eilen ei ollut ja oli silti ihan lämpimät jalat.
Päässä ihan ohkanen pipo ja pikkusormikkaat.

Tosin 5v tietty liikkuu enemmän kuin 2v.

3v ja täällä on ollu aamulla +3, mut eilenki oli päivällä +12 että vaikeeta on. Mut meillä on ollu välikausipuku ja sen alla pitkähihainen t-paita ja ohuet trikoohousut. Ohut puuvilla pipo ja ohuet sormikkaat, lenkkarit ja näillä on pärjätty hyvin.

Yhteistyössä