syksyn 2008 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Hansu77
  • Ensimmäinen viesti
Lumikki82
Hei,

En tiedä uskaltaisiko alkaa kirjoittelemaan...Olen itse kuumeillut jo jonkin aikaa (pari vuotta), mutta vasta hiljaittain aloimme miehekkeen kanssa asiasta juttelemaan.

Nyt pitäisi siis alkaa ensimmäinen pilleritön kierto, mutta ei tiedä kuinka kauan kestää palata normitilaan, kun pillereitä on kuiteskin syönyt yheksän vuotta.

Meillä ei sinänsä varmaan oo mitään yrittämistä, vaan tulee jos on tullakseen. Jännittävissä fiiliksissä siis ollaan. Ajatuksiin ei nyt muuta mahtuisikaan... Tahdon vauvaa niin kovasti, että melkein joka kuukausi on ennen menkkoja raskausoireita...
 
suvis
Ilmottaudun mukaan. Kondomit ollut käytössä ja nyt siis sovittu, että jätetään pois. Meillä vaan tuntuu olevan hiljaista tuolla mh:n puolella, joten toiveet ei ole kovin korkealla..
 
Kata-82
Heippa kaikille,

Ilmoittaudun myös mukaan. Meillä myös jätetty kondomit pois ja tavoitteena olisi saada esikoiselle "kaveri" ens kesäksi... :) Mut voi olla et toistakin saa yrittää useamman kierron ajan, kuten ensimmäistä (meni 9 kiertoa ennen tärppiä).
 
lumikki82
Huomenta,

Tänään alkoi menkat, mutta mies löi eilen jarrua. Arvatkaas vaan, olinko tyytyväinen...No sovimme kuitenkin, että lykkäämme hieman ehkäisyn poisjättöä. Kaksihan tähän tarvitaan ja molempien pitää olla täysillä mukana. Voin tässä mukana kuitenkin roikuskella tsempittämässä teitä, josko se mieli kuitenkin muuttuisi loppuvuotta kohden. Toisaalt en ole ollut niin kesävauvan perään, kun itse olen talven lapsi ja kaikil lähipiiris on melkein kesäl synttärit, siin mieles loppuvuosi voisi olla hyvä ajankohta. Mutta sateisin mielin täällä ollaan.
 
Hansu77
lumikki; mä tiedän tuon tunteen tosiaankin hyvin. Meillä on tätä soutamista ja huopaamista ollut, kun mies on päätöksensä aina pyörtänyt ja taas on jahkattu.

Kävin aamulla kierukan poistossa ehkäisyneuvolassa, joten nyt odotellaan (kai) kierron tasaantumista ja sitten yrittämään. Minkä ikäinen Kata sun esikoinen on?

Meillä on kanssa kaksi lasta ja toiveena olisi kolmas ja viimeinen..
 
lumikki82
Onnea Hansu yritykseen!

Meillä ei siis ole vielä yhtään lasta. Itselläni on tosin vuoden ikäinen kummipoika, joka on siis kuumetta nostanut entisestään. On ne vaan niin ihania...
 
Kata-82
Hyviä huomenia,

Onnea tosiaan Hansu yritykseen ja toivottavasti kierto tasaantuu pikaisesti.

Meidän esikoinen (tytär) täyttää lokakuussa 2v.

Tässä töiden lomassa piti tulla käväseen kurkkaan tänne puolelle, mut nyt täytyy jatkaa, et pääsee hyvissä ajoin kotiin...ollaan lähös viikonlopuksi anoppilaan, joten hyviä viikonloppuja kaikille jos en kerkee enään tänään kirjoitteleen!
 
Inya
Minä tahdon myös mukaan. Lapsia ei ole, kesällä yksi keskenmeno ekalla kolmanneksella takana, ja sen jälkeen on käytetty ehkäisyä (kondomia) pahan flunssan takia. Keskenmenneiden Kermit-palsta tuntuu kovin persoonattomalta, kun se on niin vanha ja laaja ketju, joten toivon täältä enemmän iloista jännäämistä :).

Mä odottelen nyt menkkoja alkaviksi minä päivänä hyvänsä ja sitten jää kondomit toivon mukaan pysyvästi yöpöydän laatikkoon. Edellinen raskautuminen nappasi heti ekalla kierrolla ja silloin en ollut vielä oikein ehtinyt totuttautua ajatukseen lapsen tulosta, kun en ehtinyt "kuumeilla" kauaa etukäteen. Vauvakuume oli vielä kuukausi sitten pahimmillaan, kun ei sairastelun takia uskallettu yrittää, mutta nyt, kun voisi taas aloittaa, mieli on vähän rauhallisempi. Tulee jos on tullakseen :).

lumikki82, meillä ei mies alunperin meinannut uskaltaa edes rakastella ilman ehkäisyä, kun sitä niin jännitti. Toisaalta, kun oltiin käytetty monta vuotta kumeja, kumittomuus alkoikin tuntua aika mukavalta... ;) Suvis, jospa teilläkin piristyisi se makuuhuoneen puoli, kun voi olla spontaanimpi ilman kumien rapeltamista :).
 
lumikki82
Inya: Miehelle on niin tärkeää että on oma koti. Taloa haeskellaan koko ajan, yksi sopiva onkin taas kiikarissa. Yritän olla nyt talosta ja vauvoista hissukseen miehelle, kun se ei tykkää että vaahtoan. Mulla kun on tapana innostua kauheasti asioista. On se itsellekin pettymys aika suuri, kun sitten meneekin mönkään kaikki. Pari ihanaa taloa onkin mennyt ihan nenän edestä. Toivotaan ettei nyt kävis niin vaan tuo olis meille takoitettu. Mulla on tapana ajatella, että asiat järjestyvät aina tavalla tai toisella, joten en kauheasti stressaile. Mies sit munkin puolest...
Ihanaa viikonloppua!
 
#Riikka82#
Täällä myös yksi pahasti kakkosta kuumeileva! Vasta yksi ehkäisemätön kierto takana, mutta kuumetta monta kuukautta. Eilen tein negatiivisen testin ja tänään alko menkat. Ärsyttävää kun oli jos jonkimoista "raskausoiretta" parin viikon ajan, mutta sainkin pettyä :/
Meillä on Kata-82 kans iän lisäksi yhteistä esikoisen syntymäaika 102006!
 
ella20
täällä on myös yks pari joka kuumeilee pienestä. minulla on leikattu eilen toinen munasarja. tiedän että raskautuminen tulee vaikeutumaan entisestään yli puolella. joka pelottaa meitä. oon vasta 20v. mieheni 22v. minulla munasarjan poistoon johti munasarjhassa oleva kasvusto ja iso 8 cm kysta. ja lääkäri sano että meilla on ehkä mahdillisuus saada pikkuinen niin kauan kun on toinen munasarja jäljellä. eli voi olla kauan aikaa tai pian voin saada myös toiselle puolelle kystan ja toinenkin pitää poistaa. nyt pitää odottaa vielä 2 menkat ja sitten voidaan taas alkaa yrittään.meillä oli jo muutama yritys kuukausi ennen leikkausta. siis nyt perjantaina mut leikattiin. oon vielä niin kipeä, joka paikkaan sattuu jotain kaasua on mahassa mikä sattuu jäätävästi. onko muilla samanlaisia kokemuskemuksia? kauanko raskautuminen on vienyt??
 
Aq
Itse kirjoittelen tuolla kesän kuumeisissa (vaikkei vielä yritys ole alkanutkaan koska tätiä tässä odotellaan kolmatta kuukautta..) mutta piti tulla kommentoimaan =D

Ella20: Ei hätiä mitiä. Siskoltani poistettiin toinen munasarja ja odottaa just toista lastaan viikolla 38. Ennen ekaa raskautta (6v sitten) hällä oli keskenmenokin ja parin kierron jälkeen tärppäs uudelleen. Tämä toinenkin onnistui muutamassa kuukaudessa.

Tsemppiä, Kyllä sillä yhdelläkin munasarjalla pärjää!
 
tipu84
Minä myös tahdon mukaan. Meillä on yksi lapsi, joka on syntynyt 06/2007. Hirvee vauvakuume on, mutta mutta.. Minulla on myös leikattu yhdeti molemmista munasarjoista kystat, ja nyt huomattu ultrassa taas muutoksia toisessa munasarjassa. Olin jo leikkausjonossa, mutta soitin että onko se sittenkään pakollinen, koska sen jälkeen jäisi todella vähän munasarjakudosta jäljelle. Sanoivat onneksi, ettei ole välttämätön, pitää vain juosta ultrissa tarkkailemassa.

Joten ella: on meitä kohtalotovereita. Mut sovitaanko et nyt aletaan plussailemaan? :)

tipu84
 
ella20
Alkuperäinen kirjoittaja tipu84:
Minä myös tahdon mukaan. Meillä on yksi lapsi, joka on syntynyt 06/2007. Hirvee vauvakuume on, mutta mutta.. Minulla on myös leikattu yhdeti molemmista munasarjoista kystat, ja nyt huomattu ultrassa taas muutoksia toisessa munasarjassa. Olin jo leikkausjonossa, mutta soitin että onko se sittenkään pakollinen, koska sen jälkeen jäisi todella vähän munasarjakudosta jäljelle. Sanoivat onneksi, ettei ole välttämätön, pitää vain juosta ultrissa tarkkailemassa.

Joten ella: on meitä kohtalotovereita. Mut sovitaanko et nyt aletaan plussailemaan? :)

tipu84



Joo sovitaan vaan, :) :) mut mun pitää odottaaa eka vielä 2 luomu menkat, lääkäri sano että sen jälkeen ruvetaan mieheni kans yrittämään....tää varmaan tuntuu musta pahemmalta ku se on. mutta toivon mukaan tulis plussaa 2 kierron jälkeeen jollakin kierrolla. ja samaa toivon sulle.. onnea yritykselle.. :) meinaatko nyt siis myös alkaa yrittää?? vai pitääkö sun odottaa tovin? mutta joo saako kysyy minkä kokoisia kystia sulla on?
 
Kata-82
Oikein hyviä huomenia,

Tännehän on tullut hienosti lisää porukkaa plussaa metsästelemään, tervetuloa! :)

Riikka82, on kyl aika jännä sattuma noin meidän ja lastemme iät. :)

Mitenkäs teillä viikonloppu meni?

Me oltiin reissussa ja sit eräs hyvä ystäväni ilmoitti tehneensä plussatestin, olen kyllä todella iloinen hänen puolestaan. Hän on toivonut lapsia vuosia ja sai muutama kuukausi sitten miehenkin innostumaan asiasta.

Mulla loppui menkat viime perjantaina, joten nyt vain sit "bongaamaan" ovista ja odotteleen tärppiä. :)

Mukavaa viikonalkua!
 
lumikki82
Hyvää huomenta,

Viikonloppu meni nopsasti. Olimme kesämökillä ja tehtiin puuhommia. Tänään olis ollu eka pilleritön päivä, mutta nyt sit ei ookaan. Vähän piristää se, kun mennään tänään yhteen taloesittelyyn. Kohde olis tosi kiva, olis mukavaa, jos se olis tarkoitettu meille.

Onnea yrittäjille!
 
Hansu77
Täällähän on tullut jo kivasti meitä kuumeilijoita, hyvä! Kierukan poiston jälkeen on vuotanut kokoajan, tiedän sitten kierrosta mitään. Vasemmalla puolella vihloo, mutta voi nämä kaikki kivut ja vihlonnat olla oman mielikuvituksen tuotetta=) Ja tosiaan, meillä on nykyään makkarin puolella vähän vaisua, joten uutta raskautta varmaan saa odotella jonkun aikaa..
Katalle onnea oviksen bongailuun!

Ella: Onneksi yksi munasarja riittää raskauteen ja sulla ei ikä vielä paina, joten toivottavasti raskaus alkaa vielä pian!

Lumikki: Toivottavasti oma koti löytyy ja tosi harmi että mies nyty alkoi noin jarruttelemaan
 
lumikki82
No on se harmi, kun näin viikonloppuna viel niin ihanan unen, jossa sain kauniin tyttövauvan, jolla oli ruskea tukka. Uni oli niin todellinen. Se alkoi ajasta juuri ennen synnytystä ja päättyi vauvan kotiintuomiseen. Se oli niin ihana.

Sitten olen nähnyt unta poikavauvasta, jota isäni tuli sairaalaan katsomaan ja nimitin iskää vaariksi.

Minulla on tapana nähdä enneunia, joten toivottavasti nämä ovat nyt niitä...tosin tyttövauva-unessa oli tosin äitini mukana (hän on kuollut 1,5 v. sitten), joten siltä osin ei ollut enne. Uskon tosin että kuolleet rakkaamme käyvät joskus tervehtimässä meitä ja neuvomassa.
 
Inya
Menkat alkoi tänään. Tuskin maltan odottaa niiden loppumista, että päästään toimiin. Jotenkin vain kesäloman jäljiltä töihin palattua on ollut ihan poikki ja iltaisin mieluummin nukkuu kuin puuhaa sitä vaihtoehtoista ;(.

Mutta plussatuulia tännepäin kiitooos :). Tästä alkaa laskuri 30 päivää, jonka jälkeen pääsen toivon mukaan testaamaan... Tai ehkä 33 päivää, niin on varmempi tulos... Optimismia kaikille!

Lumikki, mun äiti kuoli myös muutama vuosi sitten. Siitä ajasta alkoi omanlaisensa aikuistuminen ja luulin jo päässeeni voiton puolelle tunnekuohun suhteen - paitsi neuvolassa, jossa kätilö kertoi äitiin liittyvien tunteiden nousevan pintaan oman äitiyden kohdalla ja minä pillahdin itkuun. Mäkin näen unia silloin tällöin äidistä, joissa eletään tulevaisuutta - kaipa ne unet auttaa käsittelemään mieleenjääneitä asioita.
 
Pioni76
Heippa!
Meilläkin päin alkaa ilmeisesti yritys. Kondomit syrjään ja menoksi. Mietityttää vaan missä menkat? Mulla ei ole ikinä ennen jäänyt pois, enkä ole raskaana. Lääkäri käski vaan odotella menkkoja kuusikin kuukautta. Luuletteko, että voisi tärpätä, vaikka menkat olivat viimeksi kesäkuussa?
 
tipu84
Ella: ei mun tarvitse kuulemma odottaa. Viimeksi kun leikattiin kystat molemmilta puolilta, ne oli noin 10cm isot.

Joo,eli kolmas kierto yritystä näemmä alkaa näinä päivinä. Nyt on menossa kp 31/27-30, mut testi näytti negaa. HIrmu kivut alamahassa ja tisseissä, joten eiköhän se täti paukaha vissiitille kohtsillään. :(

Pioni: en kattonu tarkemmin et olitko aikasemmin jo kirjottanu, mut kysyisin et tiedätkö yhtään miksi menkat ei tule?

tipu
 
hansu77
Pioni: Onko siis niin, ettet ole käyttänyt aiemmin hormonaalista ehkäisyä? Pitkissä kierroissakin on mahikset raskautua, tosin myös mahdollista ettei ovulaatiota tapahdu. Tyhjennysvuoto tulee jossain vaiheessa silti.. Koska olet testannut ja mikä kp?

Tipu: Voi ei, ärsyttävä negatesti! No, kolmas kerta toden...(vai miten se menikään=)
 
lumikki82
Moikka,

No on ärsyttävää, jos sun, Pioni, pitäis niin kauan varttua. Toivotaan et jotain tarttuis matkaan aiemmin.

Onnea Tipulle kolmanteen kiertoon! Sanontahan tosiaan kuuluu, että kolmas kerta toden sanoo.

Mie joskus salaa toivon, että pillerit pettäis ja tulosta alkais syntyä. Oon itse meinaan saanut alkuni siten. Tosin ajat ja aineet on silloin olleet hieman toiset. Onko muilla ollut koskaan sellaisia ajatuksia?

Täältä Inyalle plussa tuulia <3 ja peukkuja bd ja kaikille muillekin tietty.
 

Yhteistyössä