Syksyn 2009 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti
Manna78
Uusi ketju pysäyttäköön sen toivotun plussajunan meidän kohdalle;)

Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/10/09
MamaLii, yk2, (2), 20.8.
Kauris55 yk1
Nelli79, yk12 5.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Manna78, yk9, (1), 22.8.
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Rapsu-81, yk3, (1), 26.8.
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
 
Manna78
Oli pakko nyt avata uusi haaveiluketju, sen verran masentavalta tuo lista näyttää. Kukaan ei ole plussannut pysyvästi kesän aikana!

MamaLii, ikävä kuulla teidän tilanteesta kotona joka tuo stressiä, onneksi pystyt jo suuntaamaan ajatukset sinne alkuvuoteen kun helpottaa:) pidetään peukkuja vielä sinun plussalle. Itse en kyllä uskaltaisi mennä ostelemaan vauvantavaroita vielä vaikka olisihan alennukset aina hyvä juttu. Mihin aikaan vuodesta niissä liikkeissä on alet, onko normi elokuu + tammikuu?

Unelmoijan appiukko siellä himmailee peittojen heiluttelua, onneksi ovis on vasta myöhemmin;) Voin kuvitella miten hankalalta voi tuntua isäsi kanssa siitä veljen tulevasta vauvasta jos hän ei tiedä teidän tilanteesta. Oletko ajatellut kertoa? Tiedän kyllä että se on tooosi hankalaa. Itse olen nyt ajatellut että pikkuhiljaa olisi kiva kertoa äidille ja anopille, ehkä muutamalle kaverille lisää. Ainakin jos niitä kyselyitä lapsenteosta alkaa tulemaan niin sanon että kyllä meillä toiveissa onkin. Ahdistaa tämä tilanne. Kiitos muuten kommenteista niistä "vaihtoehtohoidoista", olen katsellut että aika kallista puuhaa se on, 50-70e kerta, ainakin vyöhyketerapiaan. Voisihan muutaman kerran kokeilla.

).( Itselläni on ollut jotenkin tosi itkuiset fiilikset tästä asiasta viimeiset päivät... kavereilla on ollut ihania plussauutisia ja itse vaan myhäilen ja onnittelen heitä. Jotenkin se vuoden läheneminen varmaan vaikuttaa asiaan. Nyt tosin avauduin tällä viikolla yhdelle ystävälle ja kuulin että heilläkin on yritystä ollut jo puolisen vuotta. Ihana saada tosielämässä joku kenen kanssa jutella tästä, teidän upeiden palstalaisten lisäksi!

Kaiken tuon vuodatuksen jälkeen, en tiedä miksi mutta tässä kierrossa pitkästä aikaa annan itseni taas uskoa että tärppi olisi voinut käydä. Rinnat on pulleat ja niin ne on aina tähän aikaan mutta tuo itkuisuus ei ole ihan normaalia minua, ainakaan tähän aikaan kierrosta. Toinen omituisuus on ettei tee mieli makeaa! Yritin syödä suklaata kun se on suurta (kiellettyä) herkkua tavallisesti mutta eipä tee mieli. Noh, aika näyttää tipunko taas korkealta vai onko tässä jotain perää. Tavallisesti on ainakin jo tässä vaiheessa (6-7 pv oviksen jälkeen) luovuttu toivosta.

Ihanaa viikonloppua!
Manna kp20
 
Unelmoija78
Jee uusi ketju ja nyt plussa juna tupla vaunuilla liikenteeseen. Mannalla hyvat jannat paikat talla hetkella. Lahetan sinne ++++++++++++++++++++++++++++++++ ja toivon etta sinun ei tarvitse romahtaa sielta haaveiden joukosta takaisin maan pinnalle vaan nyt pysyy tati poissa teidan nurkilta seuraavat 9kk. Halaus sinne ja voimia. Ihana etta sinulla on myos ystava jolle voit naista asioista puhua. Minulla on kans eras ystava/tyokaveri joka on samassa veneessa, paitsi hanella on jo yksi lapsi, mutta toista ovat yrittaneet yli vuoden. Joten hanen kanssa aina valilla on kiva keskustella.
Taalla edelleen odotellaan sita ovista ja toivotaan etta josko pliis, pliis, pliis, tassa kuukaudessa meita vihdoinkin onnistaisi.
Hyvaa viikonloppua
Unelmoija kp11 (muistaakseni)
 
Rapsu-81
Jee uusi ketju! Nimeksi voi samantien vaihtaa syksyn 2009 plussanneet, eiks ni! :D

Mannalle ihan hirveästi plussatuulia! Hyvä että osaat ottaa tuon itkuisuuden positiiviselta kantilta. Itsellä on välillä samanlaisia kausia (niin kuin tuossa ihan hetki sitten kun tännekin tilitin...), ja muhun ne vaikuttaa tosi masentavasti. Jaksa pitää positiivisuus ja toiveet yllä, toivottavasti ne palkitaan parhaalla mahdollisella tavalla!

Unelmoijalle taas hirveästi ovistuulia! Nauttikaa toisistanne ja laittakaa siemenet itämään :)

Mä olen kanssa avautunut tästä yrityksestä parille kaverille. Mun kaveripiirissä ei nimittäin ole vielä kenelläkään lapsia, akateemisten urien aikaansaannosta... Avautuminen oli ihan hyvä idea: selvisi, että myös parhaiden ystävieni ajatuksissa jo lapset pyörivät ja yksi onkin myös juuri aloittanut yrittämisen! Se onkin yksi unelmistani, että joku/jotkut ystävistäni saisi vauvan samoihin aikoihin. Yhtäaikainen yritys, raskaus ja vauva toisi mukanaan paljon tukea ja turvaa, kun nämä vauva-asiat ovat mulle kuitenkin aika outoja, lähipiirissä on nimittäin todella vähän vauvoja/lapsia. Yksi ystävistäni on kylläkin jo yrittänyt vauvaa jo toista vuotta, mutta ei ole ikävä kyllä tärpännyt :( Mutta tosiaan, on todella tärkeätä että läheltä löytyy ihmisiä, jotka todella ymmärtää ja jakaa sen hetkisiä fiiliksiä!

Täällä hyrrää nyt jotkut ovulaationjälkeishormonit. Voisiko olla, että nyt kun oviksen jälkeen ei tarvitse yrittää, niin voikin sitten rennosti huvitella ;) Voi mies parkaa, kun vaimo on muuttunut munahaukaksi, vähän väliä puntissa kiinni ;) No, nautitaan tästä, sitten kun vauvan saa niin voi olla vähän muut asiat mielessä!

Aurinkoista viikonloppua toivotellen,

Rapsu kp15, dpo3
 
Rapsu vielä
Ah ja myös MamaLii:lle hurjasti plussaonnea! Siellä on alkaa olla jännät paikat :) Meinasin ihan unohtaa uuden ketjun myötä! Kurjaa että rahatilanne tuo stressiä, mutta pianhan se tammikuu jo koittaa, jouluun ja veronpalautuksiin on enää 4 kuukautta! Hui, mä en myöskään vielä uskaltaisi mennä vauvantarvikeostoksille, tuntuu että manaisi piruja seinille... Odotellaan seuraavia aleja, jos vaikka silloin olisi jo vauvanalku masussa :)

En muuten ole huomannut kommentoida mitään noihin vaihtoehtohoitoihin. Itse en ole kokeillut mitään, paitsi joskus fysioterapiassa on pari neulaa isketty selkään selkäkipujen takia. Niistä nyt ei ainakaan mitään huomattavaa hyötyä ollut... Olen vähän skeptinen monia hoitoja kohtaan, vaikka kyllä akupunktio ainakin taitaa olla toimiva hoitomuoto esim. migreeniin. Jos haluaa rennon mielen ja olon, niin minun mielestäni siihen sopii ihan mikä vaan, mikä itsestä tuntuu hemmottelevalta ja rentouttavalta: tavallinen hieronta, kasvohoito, kampaaja, tai ihan hyvin joku noista vaihtoehtohoidoistakin. Hyvästä hoidosta voi jäädä hyvä ja seesteinen, stressitön mieli pitkäksi aikaa, johtuipa se mielen rentoudesta, fyysisestä olotilasta, tai molemmista.

Rapsu
 
Dazeer83
Palstaan olen tutustumassa, koskapa ollaan miehen kanssa nyt viikon ajan harrastelleet vauvantekohommia sillä mielin, että saisi tosiaan se vauvakin tulla jos olisi tullakseen.. En vain oikein ymmärrä noita kirjainlyhenteitä ja muita vielä. Voisiko joku hieman selvittää kiitos?

Minä 26 vuotias ja mies 27 vuotias, ei lapsia tai yritystä ennen..

Elikkä jos menkkoja ei ala tuossa ensi kuun alkupuolella (7.9) mennessä kuulumaan pääsen tekemään testin ekaa kertaa ikinä.. Joskaan mitään paineita en onnistumisesta ota, kun tiedän jo kaveripiirin esimerkistäkin, että on hyvin harvinaista, että se ensimmäisellä kerralla onnistuisi tuo raskaaksi tulo..

Elikkäs pääsenkös tänne mukaan vauvahaaveilemaan..?
 
Nelli79
Manna, kuulostaa aika lupaavilta sun oireet, toivon tosi kovaa että nyt tärppäisi. Jotenkin se luo positiivisuutta itseenkin aina kun joku muu plussaa :)

Catriina, halit sulle, tosi ikävä tilanne :(

Omaa napaa sen verran että olin miehen kanssa viime viikolla lapsettomuustutkimuksen ekalla käynnillä ja oli jollain tavalla helpottavaa kun sai antaa tämän asian osaksi myös muiden huoleksi, you know... Siellä kyseltiin kaikki perustiedot terveydestämme ja kerrottiin vähän vaihtoehdoista ja minä sain lähetteen eri verikokeisiin ja mies siemenneste-analyysiin. Ja se jälkeen sitten lääkärille josta ohjataan eteenpäin jos löytyy jotain "vikaa".

Eli ei muuta kuin eteenpäin vaan, nyt olen jotenkin taas positiivisempi asian suhteen ja perjantaina bongasin oviksenkin joka hyödynnettiin to-la intensiivisellä pupuilulla. ;)

Terkkari muuten tuolla käynnillä vahvasti kehotti mua jättämään ovistestit ja yrittämään muutaman kuukauden luomusti mutta mä en noudattanut tätä neuvoa vaan testasin nytkin... Jotenkin mä koen helpommaksi sen kun tietää oviksen ajankohdan enkä tunne mitään erityistä stressiä sen takia. Rapsu, tuo oli syy miksi terkkari kehotti hylkäämään ovistestit että seksi olisi koko ajan "rennosti huvittelua" eikä vaan itse asian takia... ;) Mutta mä oon sitä mieltä että vaikka testiä ei tekisikään niin ei sitä ajatuksiaan voi kontrolloida vaan sen oviksen ajankohdan kyllä suunnilleen tiedostaa yritti unohtaa tai ei :)

Eli parin viikon jännäykset taas edessä.... Toivotaan että tämä uusi ketju tuo paaaljon plussia!

Listan päivitys:
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/10/09
MamaLii, yk2, (2), 20.8.
Kauris55 yk1
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Manna78, yk9, (1), 22.8.
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Rapsu-81, yk3, (1), 26.8.
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Nelli79, yk13 3.9.
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
 
MamaLii
Sunnuntaita vaan uuteen ketjuun, ja tervetuloa Dazeer. Vähän tuosta meidän listasta: yk tarkoittaa yrityskierrosta, eli sulla siis 1, suluissa oleva numero meinaa monesko lapsi haaveissa, ja tuo päivämäärä viimeisenä on arvioitu jännäyspäivä, eli milloin pitäisi menkkojen alkaa jos ovat alkaakseen. Ja kkm on tietty keskenmeno, joita tässäkin ketjussa on harmillisesti jouduttu kokemaan.

Toivottavasti kukaan ei pahastunu tosta mun "seuraava tulokas" kirjoituksesta. Enhän minäkään tietty voi olla varma tuleeko seuraavaa koskaan, mutta vielä ainakin olen sillä mielellä että tietty tulee. Ja alennusmyynnit on tosiaan elokuussa ja tammikuussa. Tai itseasiassa talven ale alkaa rattaiden osalta heti kun ensi vuoden uutuudet alkaa saapua liikkeisiin, eli loppuvuodesta.

Ja nyt niitä plussia ketjuun!!!!!! ++++++++++++

MamaLii kp 26 (vähän alkaa taas jännittämäään)
 
Dazeer83
Kiitos paljon MamaLii, kun selitit mitä nuo lyhenteet tarkoittavat.. Jotenkin arvasinkin osan, mutta parempi se on aina minun mielestäni kysyä kuitenkin..

Elikkäs minä näyttäisin listassa siis tältä:
Dazeer83 yk1 (1) 7.9

Ovistestit ja kaikki muukin "hifistely" raskauden eteen on minulle tietysti uutta.. Pari viikkoa sitten vasta kuulin, että moisiakin testejä on olemassa.. Ihan luomusti ajattelin tässä ainakin sen pari kolme kk jyystää ja jos ei ala mitään tulemaan (joka voi olla hyvinkin mahdollista) voisin varmaankin noitakin ovistestejä kokeilla.. Pitänee googlata tarkemmin sitten, että mitä nämä testit ovat ja miten ne toimivat..?

Tsemppiä vain kaikille minunkin puolestani..
 
Unelmoija78
Ja se on sitten jalleen sunnuntai!
Heips Nelli kiva kuulla etta siella meni laakarin kanssa mukavasti ja paasette sitten tosiaan asiassa hieman eteenpain. Ja varmasti helpottaa kun saa hieman purkaa mielta ja saada mielipidetta myos homman ulkopuoliselta. Ma olen sun kanssa samaa mielta noista ovulaatiotesteista etta eivat mulle sinansa tuo stressia, ennemminkin toisinpain talla hetkella. Tietaa juuri missa mennaan, ei ole ressia siita etta meniko se ovis nyt vai onko se vasta tulossa. Ei siina etta kylla me seksia harrastamme muutenkin kuin vain vauva yrityksessa, vaikka valilla se ei silta enaan tunnukaan.
Mamalii en mina ainakaan pahastunut tuosta seuraava tulokas kommentista, pain vastoin, mukava lueskella positiivista mietintaa ja uskoa etta se seuraava on tulossa joten no hata :)
Dazeer tervetuloa joukkoomme!Taalta voit kysella ihan mita vain, me "vanhat konkarit" kylla koitamme parhaamme mukaan autella ;)
Taalla ei kummempaa. Appiukko lahti tanaan joten ensi viikko sitten "pyhitetaan" pupuilulle toivon mukaan. Keskiviikkona on laakarin juttusille aika. Josko sielta saisi kans hieman apua tahan toivottomaan tilanteeseen.
Unelmoija kp12
 
Manna78
Tervetuloa Dazeer mukaan jännäämään!

Kiva kuulla Nelli teidän käynnistä klinikalla ja että asia edistyy. Varmaan helpottavaa kun pääsee jakamaan ongelman jollekin muulle eikä vaan pohdi kaikkea itsekseen. Oliko teillä nyt käynti julkisen kautta? Mitenkäs nopeasti noi kaikki testit tehdään, onko ajat jo varattuna? Toivon toki että tuo viikonlopun pupuilu tuottaisi odotettua tulosta ennen testejä:)

Olen ihan samaa mieltä Nellin ja Unelmoijan kanssa että jos on selkeät testit niin ei ne varmaan kaikille lisästressiä tuo. Minulla ne liuskatestit oli vaan niin syvältä (epäselvät tulokset). En ole testejä viimeisissä kierroissa käyttänyt vaan luottanut oireisiini, limoihin ja nippailuihin, mutta ihan samalla tavalla tunnustelen fiiliksiä ja lasken kiertopäiviä. Ei siis stressitaso ole olennaisesti laskenut. Optimaalista olisi jos voisi vaan unohtaa ne kiertopäivät ja 2-3 päivän välein koko kierron pöllytellä lakanoita. Tai ainakin kp 7-20 ajan minun tapauksessa.

MamaLii, en kyllä pahastunut tuosta toiveikkaasta kommentista! Itse sitä vaan on niin monta kertaa romahtanut pilvilinnoista että olen niin kovettunut ja tavaroiden hankkiminen on se viimeinen juttu joka on mielessä.

Kovat +++++ peukutukset MamaLiille, Rapsulle ja Nellille!
Ovispeukutukset Unelmoijalle:)

Manna kp 22

 
Catriina
Dazeer83, tervetuloa porukkaan jännäämään! Tänne onkin tänä syksynä luvattu plussasadetta!

Mulla nyt menossa kp 15. Viime viikon keskiviikkona aloitettiin oviksen hyödyntäminen. Oviksen ajankohta on kyllä nyt vähän hakusessa km:n takia. Joka toinen päivä -kaavalla ois tarkoitus mennä ainakin vielä muutama päivä ja varmistua, että siimahäntiä on "ovella" odottamassa.

Voiko ovis aiheuttaa pientä verenvuotoa? Eilen tuli valkkarin seassa ihan muutama hento veriviiru (ne näki vain jos muutaman sentin päästä katto). Tänään on koko aamupäivän juilinut alavatsaa ja ollut pikkaisen oksettava olo. Valkkariakin tulee normaalia enemmän. Epäilen siis, että ovis vois olla vasta nyt vaikka viime viikolla petipuuhat kiinnosti huomattavasti tämänhetkistä enemmän... ja sehän pitäisi olla myös yksi ovisoire.

Mannalle ja Mamaliille kovasti plussatuulia! Hypätkää nyt molemmat kuljettajan paikalle meidän plussajunaan ja poimikaa meidät kaikki kyytiin.

Rapsulle vielä onnittelut hienoista gynekuulumisista sekä Unelmoijalle ja Nellille tsempitykset oviksen hyödyntämiseen!

Catriina kp 15
 
Rapsu-81
Dazeerille tervetuloa! Hyvä että olet liikkeellä realistisella mielellä, positiiviset yllärit on aina kivempia kuin turhista pilvilinnoista tippuminen.

Kiva että Nelli on positiivisin tuulin taas liikenteessä. Yksi askel taas eteenpäin kun olette päässeet käymään vastaanotolla ja asia selkenee. Nyt vaan peukut pystyyn, että ovispupuilut tekisi seuraavat lekurikäynnnit turhiksi :)

Tosiaan, jos ovistestit toimii niin kuin pitääkin, niin ei ne varmasti lisää stressiä tuo. Oviksen oireilta kun ei pääse piiloon, testaili tai ei. Mutta niin kuin Manna totesi, että jos testit eivät toimi kunnolla, niin silloin kyllä stressaa ja huolettaa, siksi minäkin ne aion tästä lähin jättää tekemättä. Ei niistä haaleista viivoista ole mitään hyötyä, harmittaa vaan!

MamaLii, eihän me nyt tollaisesta nokkiimme oteta! Mun puolesta täällä saa jakaa kaikki tuntonsa ja ajatuksensa, oli ne mitä vaan. Ps. mua jo vähän jänskättää sun puolesta ;)

Jaahas, Unelmoija saanut potkittua appiukon pois sänkyhommia häiritsemästä ;) Mukavia ovisaikoja teille ja tsemppiä lääkäriin, toivottavasti saatte sieltä lisää potkua ja toivoa tulevaan!

Catriina, kyllä ovis voi aiheuttaa verenvuotoa. Itselläni ei ole verta tullut, mutta netissä siitä on paljonkin mainintoja, ihan "virallisissakin" lähteissä. Intoa pupuiluun, eihän sen väliä koska se ovis on kun jaksatte pitää jtp:ää yllä!

).( Kauheat piinailut menossa! Vielä pitäisi ainakin viikko jaksaa odottaa ennen kuin selviää suuntaan tai toiseen :O Miten te saatte ajan kulumaan? Voihan vauvakuume.
Oviksesta VASTA 5 päivää. Tissit ovat olleet arat pari päivää, mutta _tiedän_ että se johtuu vaan oviksen jälkeisistä hormoneista. "Oikeita" oireita odotellessa ;)

-Rapsu kp17

 
MamaLii
Eilen illalla tuntui tuttuja menkkamaisia kramppeja alavatsassa ja sellaista polttelua koko alaselässä. Mutta, tänään ei mitään! Valkkarivuoto on ollut ehkä vähän tavallista runsaampaa kuin yleensä näin kierron loppuvaiheessa. Hmm... Mä kyllä vähän pelkään, että meillä ei ihan onnistuneet täsmäiskut makuuhuoneessa oviksen aikoihin, mutta eihän sitä tiedä.

Catriinalle, mulla on parina ovis kertana tullut sellaista pientä vuotoa, ruskeeta tuhrua valkkarin seassa. Mulle noi ovis-testit on vielä ihan hepreaa, en ole kokeillut.

Onneksi on töissä niin kiire, että tämä aika sujuu nopeasti. Muuten varmaan sekoaisin jännitykseen!!

MamaLii kp 27 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Manna78 (ei kirj)
Voi MamaLii miten lupaavan kuuloisia oireita! Nyt pidetään vaan peukkuja että täti ei eksy sinne eikä muuallekaan tähän ketjuun;)
Catriinankin ovisfiilikset ja hyödyntämiset kuulostaa hyvältä. Mulla ei vuotoja ole juuri menkkojen välillä ollut niin en niistä osaa vastata. Mutta jaan kanssasi ajoittaisen tuon epätietoisuuden ovisajasta.

Rapsu voin kyllä vaan jännäillä kanssasi täällä, mulla dpo 8 kai menossa. Nännit on olleet kipeät, niinhän ne usein on tässä vaiheessa. Ajoittaisia tuntemuksia vatsassa mutta ne on samoja kun ennen menkkoja... sain jopa viikonloppuna kuviteltua itselleni äklötysfiiliksen mutta tiedän niin että se voi olla vaan kuviteltua!
On tää piinailuaika vaan hidastempoista kun pitää laskea päiviä. Mulla tulee kyllä paska viikonloppu jos täti kurvaa kylään pe-la aikana. Enpä vielä jaksa ajatella vaan peukutan itselleni muiden lisäksi;)
 
Nelli79
Heippa kaikille
Unelmoija, joo meillä on myös sama juttu että seksiä on muutenkin kuin oviksen ympärillä mutta jotenkin siihen kiinnittää vaan enemmän huomiota kun "pitää" sekstailla siihen aikaan ja mielellään moneen kertaan ;)

Manna, kyllä menimme julkisen kautta ja ajan tuolle ekalle käynnille sai tosi nopeasti ja myös mun verikokeet ja miehen testi tehdään tässä seuraavan parin viikon aikana. Mutta sitten varoiteltiin että keskussairaalan lääkärille itse "toimenpiteisiin" tai mitä siellä nyt ikinä tehdäänkään niin voi olla pitempi jono, kuitenkin pitäisi olla max 6kk tolle ekalle lekurikäynnille. Mä toivon myös että viikonlopun pupuilut auttoi, jos vaikka stressi olisi vähän vähentynyt kun pääsi "hoitoon" ;) Jos ei muuta niin ainakin mieli vähän keveni, tosin jos menkat alkaa niin sama showhan se on taas edessä eli masistelua alkukierto ja siitä (toivottavasti) uuteen nousuun.
Manna vielä noista testeistä niin mä vaan en ole pystynyt bongaamaan minkäänlaista viitettä kropastani ovikseen vaikka olen yrittänyt. Ei mitään kipua ja liman määriä en osaa arvioida. Mutta mulla on ollut käytössä Clearbluen digitestit jotka nätisti ovat näyttäneet oviksen aika tarkkaan kp13-16 eli kyllä mä liputan noiden puolesta.

Mamalii, minäkään en pahastunut tuosta kommentistasti mutta niin kuin monet täällä, en ole ikinä vielä päästänyt mielikuvitustani lastenvaateliikkeisiin asti... Toivotaan että nyt teillä on tärpännyt, ainakin oireet kuulostavat hyviltä!

Catriina, onneksi olette varmistelleet onnistumista vaikka ovis ei ole varmasti tiedossa. Toi sun termi "siimahäntiä ovella odottamassa" oli aika hauska ja osuva ;)

Rapsu/Manna toi on kyllä totta että on vaikea saada aika kulumaan ajalla oviksen jälkeen. Ja ainakin mulle välillä myös mieli tekee tepposia eli tuntee olemattomia oireita jotka tosin muka ohitan mutta alitajuisesti käy mielessä että hei, mitäs jos tämä (kin) johtuu raskaudesta... Hih, joskus ihminen vaan on vähän hölmö... :)







 
Pieni-suuri toivomus
Moikka vaan kaikille!

Hansu, olipas todella ikävää lukea keskenmenostasi :( toivotan voimia ja entistä kovempaa tahtoa ja uskoa tulevaisuuteen, että lääkärikäyntien ym. kautta saisitte selvyyttä tilanteeseen!!!

Rapsu, tosi mukava kuulla hyvät uutiset lääkärireissulta! Nyt vain sitten eteenpäin ja rutkasti yritystä!!! :)

MamaLii, tsemppiä teillekin vaikeaan taloudelliseen tilanteeseen! Kiva kun näet jo paremman tulevaisuuden, vaikka tilanne onkin tiukka. Sulla on hyvä asenne, jaa sitä meille muillekin :)!

Manna, sääkin siellä piinailet kuten mä :D On tää niin jännää aikaa.. kun ei tiedä mitä tuleva tuo. Tsempitykset sinne!!! Koskas aiot testailla?

Ja unelmoija, toivottavasti teillä oli kiva viikonloppu ja saatte taas pian talon normikuntoon ;) Pääsee simpatkin liikkeelle taas rentoutuneina.. :)

Daazer, teretulemast joukkoon! :)

Omaa napaa tosiaan sen verran, että testintekoa tiedossa viikon päästä, mikäli menkat ei oo siihen mennessä tulleet. ÄLKÄÄ TULKO!!!! PYSYKÄÄ SIELLÄ HORNANTUUTISSA missä olette nytkin!!!:) Kovasti ollaan positiivisella, mutta myös jotenkin rauhallisella mielellä. Hyvä näin.

Muuten, ankarasta "lapsenteosta" rangaistiin sitten virtsatietulehduksella, johon jouduin syömään kuurin viime viikolla. Ensin paruin ja surin sitä, että kuuri mahd. tuhoaa MAHD. hedelmöittyneen lapsosen.. äääääh. En tiedä, sitä vaan jatkuvasti stressaa seurauksista vaikka ei ole edes vielä mitään stressattavaa!!! Ei kai sitä sitten sille perimmäiselle luonteelleen mitään voi. Ei. Noh, nyt oon tulehduksesta parantunut ja flunssaa pukkaa päälle täyttä häkää, joten ibumaxia on ollut pakko ottaa pari tablettia. En tiedä... pitää vain toivoa, että jos olen raskaaksi tullut niin mitään syytä huoleen ei ole näin aikaisilla viikoilla tapahtuneella lääkekäytöllä. Vitsittää vaan siksi niin paljon, että normisti en syö lääkkeitä ollenkaan, en siis ole tarvinnut mitään lääkkeitä aikoihin. Ja nyt kerralla sitten kunnon antibiootit ja särkylääkkeet.. noh. Ei auta parkua, tilanne on nyt tämä ja tästä vaan eteenpäin! :)

Kaikille toivon hyvää vointia ja tsemppiä jälleen kerran piinaavaan ja ihanaan yritykseen! Sytytellään kynttilöitä ja nautitaan alkavan syksyn tunnelmasta <3

PST ja todellinen piinaviikko
 
MamaLii
Huomenta! Aloitin aamun järkyttävillä menkkakrampeilla ja oksettavalla ololla.. Sitten tuntui lorahdus ja kiiruhdin vessaan. Valkkaria!!!!!!??? Krampit loppu, samoin oksettava olo. Päätä vähän särkee ja aivastuttaa. Taitaa tulla joku ihana loppukesän flunssa.
Toivottavasti mun kroppa ei kiusaa mua huvikseen antamalla mulle tällasia oireita, vaan joko se täti kurvaa heti huomenna aamulla pihaan tai tulis kunnon raskausoireet.
Viime raskaudessa tiesin nimittäin jo tosi ajoissa, että oon raskaana. Siis jo pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa. Sillon oli rinnat tosi turvoksissa, pissatti vähän väliä, ja oli semmonen kuvottava olo.

Voi piinojen piina. Jos ei huomenna tätiä niin käyn ostan testin.

MamaLii kp 28
 
Catriina
Pikaisesti: MamaLii, nyt todella tuntuu siltä, että tämän ketjun eka plussa napsahtaa sulle huomenna! Plussatuulia maksimimäärä!!!++++++++++++++++++++++++++++++++

PST, kerroithan antibiootit määränneelle lääkärille mahd. raskaudesta? Mä oon ainoastaan syönyt noita Paracetamol ratiopharmeja flunssiin ja päänkipuihin jo usean vuoden ajan. Ja se nestemäinen Panadol myös auttaa hyvin flunssaan. Mulla normaali Panadol ei auta edes päänkipuun, mutta tuo Panadol ratiopharm auttaa. Ihme juttu.

Oma olo suht normaali. Pikkuisen rinnat hellänä ja öklö-köklö olo ja nälkä koko ajan. Oviksen jälkeisiä tunnelmia eli jännityskausi alkoi taas.

Catriina kp 16
 
Katriina _
Joko meillä alkoi syksy... no anyways, mukana ollaan.

Ihmettelen taas miten tää pieni mieli voi aiheuttaa raskausoireita, vaikka häthätää kiinnittyminen olis vasta voinut tapahtua. Vielä viikko piinaa jäljellä.
 
Rapsu-81
Voi MamaLii, nyt kuulostaa hyvältä :D Eihän ME jakseta odottaa huomiseen sun testitulosta ;) Nyt on kaikki luotto, että lykkäät junan liikkeelle ja poimit meidät kaikki matkalla mukaan!

PST, argh virtsatulehdus, mun painajainen! Hyvä että olet jo toipunut siitä! Muutama vuosi sitten kärsin noista oikein urakalla (hiivis ja virtsis, mun parhaat ystävät...) ja se oli niin tuskaa... välillä yltyi niin pahaksi, että pissailin verta ja pökräilin. Hrrr! Ei sun kannata liikaa noista lääkkeistä ottaa paineita, ei ne vauvaan vielä tässä vaiheessa vaikuta kun se vasta etsii paikkaansa kohdussa ja elelee ruskuaispussissa. Ibuprofeiinista on kai ainakin sen verran tutkimustietoa, että se voi siirtää/estää ovulaation, mutta tuskinpa sitäkään jos yhden tai kaksi syö.

Täällä on nyt kyllä kauhea kasa piinailijoita, melkein samoina päivinä menkkojen alkaminen, tai siis ei-alkaminen. Monella juuri viikon päästä testi kuumottelee, kuten myös mulla. MamaLii noukkii siis meidät kaikki yhdellä kertaa mukaansa, johan tulee vaunuissa ruuhkaa, mutta sopu sijaa antaa! Mulla myös edelleen tisut kipeenä ja alavatsassa kaikennäköistä nippailua ja menkkamaista särkyilyä, mutta siinähän on. Lupasin itselleni, että ainut raskausoire on puuttuvat kuukautiset :p Tietty paitsi jos kehittelen jotain tosi spessua oiretta... ;)

Otetaanpa pienoinen piinaviikon galluppi taas, niin ehkä saadaan ajatukset hetkeksi pois navanalusen tapahtumista ja kenties vähän tutustutaankin: Mistäs päin maata (tai maapalloa) kukakin leidi asustaa noin suunnilleen? Itse majailen Tampesterin suunnalla.

-Rapsu kp18, dpo6, jotenkin vähän levoton...
 
Katriina _
Suonette anteeksi, olin laittanut itseni ihan väärään kohtaan listalle. Lienee johtuvan tämä hajamielisyys unenpuutteesta ja esikoisen kipeenä olemisesta. Vai oisko tämä sitten varhainen raskausoire..?

Olen Kaakkois-Suomesta.

Listan päivitys:
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/10/09
MamaLii, yk2, (2), 20.8.
Kauris55 yk1
Manna78, yk9, (1), 22.8.
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Rapsu-81, yk3, (1), 26.8.
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Nelli79, yk13 3.9.
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
 
MamaLii
Saa¤anan täti. Prkl. No, tätähän mä vähän epäilin, eli kyllä me missattiin se ovis.

MamaLii kp 1
Pääsinpäs taas ajelemaan tädin punasella ferrarilla. Lupaan ajella sillä niin kauan ettei täti ehdi teitä hätyyttämään. Kiivetkää äkkiä sen plussajunan kyytiin!!
 
Manna78 (ei kirj)
Voi ei! MamaLii halauksia täältä. Von kyllä kuvitella fiiliksesi mutta miten ne oireet olivat niin "oikeat", ootko varma että täti tuli kunnolla kylään ettei ole vaan tuhrua?

Hyvä Rapsu että jaksat viedä ajatuksia pois gallupeilla;) sinunkin oireet kuulostaa kyllä hyviltä.
Itse ole pääkaupungistamme, onkohan täällä kukaan muu Helsinkiläinen tai pk-seudulta?
Voisitteko ajatella asuvanne jossain muualla? Itse tekee ajoittain mieli muuttaa jonnekin jossa rahalla saisi enemmän neliöitä mutta sitten taas työt ja vapaa-aika vetävät puoleensa täällä. Ei siis ole muuttoaikeita minnekään. Olen tosin opiskellut ihan muualla eli pikkukaupunkielämä on tuttua.

Minä taidankin olla seuraavana ja PST sitten heti perään. Vatsassa tuntuu normimenkkaoloa ja munasarjoissa pistelyä. Eli ei juuri mitään erikoisia fiiliksiä positiiviseen suuntaan... mutta vielä on toivoa.

Manna kp23
 
Pieni-suuri toivomus
Voi HARMI MamaLii!!!! :( olin jo niiiin kovin toiveikas! Tsemppiä ja voimia uuteen nousuun <3

Catriina, juu toki kerroin hoitsulle joka mut otti vastaan, että meillä on aktiivinen projekti ollut meneillään. Hän rauhoitteli ja totesi, ettei antibiooteilla PITÄISI olla mitään vaikutusta näin varhaisessa vaiheessa. Pahempi on kuulemma hoitamaton tulehdus. Että sitä uskoen.. vaikka välillä pelottaakin aivan sikana. :D

Galluppiin sen verran, että Pohjanmaalla asustelen. Enkä kyllä täältä muuttaisi pois kirveelläkään ;) Sen verran on juuret syvällä maassa!

Manna, sinä tosiaan seuraava, testailetko siis 22. päivä? Mä ajattelin tota 24. päivää eli ens maanantaita.. saas nähdä. Niin kovasti toivon, ettei se täti löytäis tänne. Mutta aika näyttää.. Oireina täällä oikeastaan ainoastaan herkistyneet nännin päät.. ei mitn muuta. Ehkä ajoittain jotain outoja vihlaisuja, hyvin lyhyitä ja harvakseltaan. Just samoja, kuin viime kierrossa, joten en ole niistä kovinkaan innostunut. Rauhassa mennään ja katellaan :)

PLUSSAPUHURIA joka suuntaan Puuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhh! ;D

PST, piinailee yhä eikä taas tiedä kiertopäivistä tuon taivaallista. Ehkä 34?? :D pitkät on kierrot joo..
 

Yhteistyössä