Syksyn 2009 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti
Nel.
Limoista kommentoin, että käsittääkseni niitä tulee noin kolmen päivän ajan ennen ovista, ja kun ovis tullut, limatkin loppuu kuin seinään (jonka jälkeen siis ei enää kannata sekstailla, paitsi jos haluaa varmuuden vuoksi). Mutta huom sperma sotkee aina limojen tutkiskelua, joten kun on täysi yritys päällä, ei oikein limoista voi mitään päätellä.
 
Boogie74
Pitkään olen ollut poissa, nyt taas visiitillä.
Onnittelut sillä aikaa kaikille raskautuneille!
Listaa kun katsoo, niin siinähän alkaa olla jo enemmän plussaa. Yllättävän paljon on sekundäärisiäkin vielä odottamassa osumaa, kuten minäkin.

Meitsin tilanne on se, että varasin ajan nyt ensimmäiseen käyntiin lapsettomuusklinikalla, ajan sai kuukauden päähän. Ennakoin, kun odotan vielä julkisten vastausta, että oliko siitä kilpirauhas-kuurista apua vai ei, ensi viikon maanantaina kun vihdoin tulee syödyksi 6 viikkoa kilpirauhashormoonia, kun ne arvot ja prolaktiini olivat hieman normaalia alhaisemmat, hedelmällisyyden kannalta. Epäilen kyllä suuresti, että siitä mitään apua olisi, ja vaikka arvot näyttäisivät niin kuin pitää mitään, niin ei se tarkoita että mitään osumaa osuisi kohdalla, johan se on 15 kuukaudessa nähty. Lähetettä julkisen puolen lapsettomuus tutkimukseen sekundäärisenä tuskin saan vielä loppuvuodestakaan, siksi varasin ajan yksityiseltä puolelta. Johan tässä odotellessa loppuu ikä ja terveys:)

Tässä päivitetty lista

Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Boogie74, yk15 (2 [v.08]) km 10/06 & 01/07 29.10.
Kisu_mirri, yk10 (2), 9.10.
Manna78, yk11, (1), 12.10.
Annulee yk11, (2), 20.10.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.
Pieni-suuri toivomus, yk monta, ???
Nelli79, yk15 26.10.
Minttuilona, yk1, (2), 27.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)
Catriina, +29.9.2009 (yk4)

Kuin myös, mukavaa viikonloppua!
 
vierailija.....
Hellou,

kysyisin teidän mielipidettänne, että milloin teidän mielestänne yleensä alkaa raskausajan pahoinvointi?? Olen ollut flunssassa ja miettinyt että onko oireet vaan pelkkää flunssaa vai oisinko raskaana. Vauva olis erittäin tervetullut =)

Minulla on ollut 5 päivää lämpöö (37,1-37,3) (viikon päästä pitäis täti tulla kylään), ravaan jatkuvasti vessassa (tosin ravaan kyl muutenkin) ja palelee (tosin palelu voi johtua flunssastakin tai syksystä).

En haluis toivoo liikoja ennen kuin menkat oikeesti ois myöhässä..... en vaan jaksais ootella ja vauvakuume on kova. Voihan olla että vaan kuvittelen oireita, siksi ajattelinkin kysyä tosta pahoinvoinnista kun sitä ei oo, vielä ainakaan.
 
Unelmoija78
Lauantai tervehdys ja pikainen viesti taaltakin suunnalta.
Taidan jattaa taman palstailun hieman jalleen taustalle. Tama kierto on nyt jotenkin pistanyt meikalaisen nyt niin maihin etta ei ole talla hetkella oikein energiaa saatika toivoa etta tasta tulee mitaan. En ole paassyt oikein nousuun tassa kierrossa eika edes jaksa enaan yrittaakaan. En tieda muuttuuko mieli ovulaation aikaan, mutta se jaakoon nahtavaksi. en enaan usko siihen plussaan ilman apuja ja siihen hoitoihin paasyyn on viela monta kuukautta odottelua.
Kaikkea hyvaa teille syksyn yrittajille :) Toivotaan etta pian tulee plussaa kaikille. Taustailen kylla viela ja kayn teidan kuulumisia valilla katsomassa,mutta ei nyt pysty enaan jatkamaan tata yritysta. Olen lopettanut ovulaation tikutukset ja kaikki muut kikat jatetty pois, peittoja heilutellaan tasta lahtien jos silta tuntuu oli sitten mika paiva kierrosta tahansa ja jos jaa valiin viisi paivaa niin sitten jaa. Nyt on toivo hukassa mutta ehka se jalleen loytyy matkan varrella.
Voimia teilla rakkaat kanssa yrittajat ja kiitos kovasti tuestanne halauksin Unelmoija78
 
Nelli79
Onpas täällä tosiaan ollut hiljaista, ehkä tässä on käymässä niin että jokainen vuorollaan vähän turhautuu kun ei plussaa kuuluu useiden yrityskertojen ja siksi alkaa taustailemaan. Mulla ainakin henk.koht kävi niin ja jotenkin ei vaan enää pysty kovin usein käymään täällä kun haluaa ehkä olla ajattelematta koko lapsettomuusasiaa.

Mulla on nyt vähän masis-fiilistä ilmassa vaihteeksi, mies ilmoitti hänen exänsä olevan raskaana ja hyvän ystävän vaimo on raskaana jo uudelleen vaikka he vasta toukokuussa saivat vauvan. Eli vaikka ei ole minulta pois tuttujen raskautuminen niin en ole kuitenkaan niin supernainen etteikö pieni kateus nostaisi taas päätään :( No kyllä kai se tästä taas vähän positiivisemmaksi kääntyy. Meillä oli ovisaika viime lauantaina ja hyödynnettiin kyllä se hyvin vaikka ei tuloksia voikaan käytännössä odottaa :D

Kisumirri, en ole bongannut sun kirjoituksista tarkemmin että oletteko julkisella vai yksityisellä puolella hoidoissa? Toivottavasti onnistuu... Olisi jotenkin kiva saada jollekin meistä täällä kauan "kärsineistä" plussa :)

Unelmoija, ymmärrän sun tuskasi tällä hetkellä, koita jaksella ja tule taas käymään kun tuntuu paremmalta. Ei luovuteta kuitenkaan vielä! Mä en ole missään vaiheessa miettinyt luovutusta mutta kyllähän se "vähemmän yrittäminen" oli mielessä ennen mitään tutkimuksia koska jossain alkukesästä asia alkasi käymään jo liikaa mielen päälle...
Manna, onko sun piina jo päättynyt?
 
Manna78
Hei Nelli ja muut!
Itsellänikin alkoi vähän turhauttamaan tänne kirjoittelu kun tuntuu siltä että mitään ei voi tapahtua. Täti tuli jo viime viikonloppuna eli uusi kierto käynnissä ja viikon päästä onkin jo ovis:) En tottapuhuen ollut masentunut kun täti tuli, lähinnä turhautunut tähän yritykseen. Ja kyllä tirautin hyvät itkutkin kun otti päähän oma tilanne.

Kiva Nelli että teillä on peitot heiluneet vaikka sinulla syysmasista on ilmassa. Miten muuten miehesi kokee tämän asian ja etenkin muut ympärillä vauvautuneet?
Minusta tuntuu että oma mies kyllä toisaalta kaipaa meille vauvaa, nyt kun sitä ei tunnut tulevan. Milloin teillä Nelli taas etenikään hommat? Pidän kyllä peukkuja luomutärpille, te ootte niin aktiivisia muutenkin sängyssä:)

Unelmoijalle suuret halaukset. Ehkä rennompi ote tekee hyvää teille, toivotaan ainakin. Ajattele että kohta tutkimuksetkin alkaa, pääsette jo parin kuukauden päästä eteenpäin! Tiedätkö onko siellä briteissä pitkiä jonoja vai onko (siis jos edes sinne asti joudutte) siellä nopeampaa hoitoon pääsyä kun täällä julkisella?

Mitenkäs kisu-mirrin inssin muuten kävi?

Itselläni on jotenkin sellainen suvantovaihe, en pysty vielä ajattelemaan lapsettomuusasiaa, eikä meillä olekaan tietoa mistään vielä niin vähän varauksella kutsun itseäni lapsettomaksi. Siksi lapsettomuuspalstoille kirjoittelu tuntuu toistaiseksi mahdottomalta. Kävin kyllä kurkkimassa mutta sanasto ei vielä aukea minulle. Ehkä tämä on se paikka ja ketju minulle, yritetään naiset pitää ketju pystyssä!

Meillä tuli muuten ensimmäinen kutsu klinikalle tutkimuksiin:) se on jo kuukauden päästä ja toivon tietenkin että jotain ennen sitä tapahtuisi. On kuitenkin luottavaiset mielet kun vihdoin jotain tapahtuu.

Manna
 
Annulee
No kiva kun on taas vähän elämää täällä meidänkin ketjussa :) Enpä ole kyllä itsekään kirjoitellut, kun ei ole mitään kerrottavaa. Vielä nelisen päivää armonaikaa....tosin, alkoi kyllä jo pikkasen vatsaa kivistellä menkkamaisesti ja jotenkin muutenkin on sellanen olo että sieltä ne taas alkaa... Ei mitään raskausoloja....ei tissit kipeet, ainoastaan pelkät nännin on vähän kosketusarat, mut vaan vähän. Jonain päivinä on ollut pientä ellotusoloa mut, olen sen sit kyllä yhdistänyt vaan tähän mun normaaliin närästysjuttuun...ekasta raskaudesta mulla kun alkoi paha olo jo ennen plussatestiä. Et oletan et menee nyt samalla tavalla, siksipä en suuria odottele ja muutenkin, ikää on ihan riittämiin jo mulla jnejne...

Kiva lukea että muilla jo lähetteitä ja aikoja hoitoihin :) Tsemppiä!!

Pirteetä pakkasaamua!

Annulee kp27
 
Manna78
Annuleelle kovasti peukutuksia että täti ei vaan tule sinne kylään!

Katsoitteko muuten eilen kukaan teemalta Tuleeko meille vauva-ohjelmaa? Se on neljäosainen eli jatkoa seuraa ja sunnuntaina tulee uusinta jos joku ei nähnyt.
Mielestäni se oli ihan mielenkiintoinen, vähän kevyemmin tehty dokkari mutta sisälsi ihan faktaa. Niistä sadasta pariskunnasta, joita nyt seurattiin, reilu 10:llä tärppäsi siinä kierrossa jota seurattiin ohjelmassa. Aika jännää että prosentit on todella niin alhaiset. Paljon samoja ajatuksia heillä oli kun mitä itsellänikin on tämän tahkoamisen aikana käynyt mielessä.

Sinällään ei mitään uusia juttuja tullut mutta se mihin meidän pitää tehdä muutos on liukkarin käyttäminen. Me nimittäin ollaan käytetty sellaista Cleridalia, joka on ihan öljytön ja pitäisi olla siittiöystävällinen. Ohjelmassa asiantuntija torppasi kaikki apuaineet, jopa sylki saattaa tappaa siittiöitä!

En nyt tietenkään usko siihenkään että tämä olisi se meidän ongelma;) mutta muuten me eletään aika lailla ohjelman suosittelemien juttujen mukaan. Alkoholi tyrmättiin tässäkin ohjelmassa täysin mutta kyllä minä pari lasia viiniä viikossa itselleni sallin.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja Annuleelle peukkuja maanantaille!
Manna
 
kisu_mirri
Manna. Kiva että pääsette tutkimuksiin siitä se lähtee! Varmasti piristää mieltä, kun tietää, että asioiden eteen aletaan tekemään jotain. Se valaa uskoa onnistumiseen :)

Unelmoijalle paljon positiivista mieltä lähettelen. Toivottavasti pieni hengähdys tauko auttaa teitä.

Ja Annuleelle temppiä!

Minäkään en ole paljon kirjoitellut, kun ei oikein ole ollut kerrottavaa.. Tänään kp5 ja clomit aloitin taas. Vielä toinen inssi tehdään, jonka jälkeen siirrytään IVF- tai ICSI-hoitoon. Tämä siis oli ihan minun ja mieheni päätös, että vielä kerta kevyemmällä kaavalla. Inssin yhteydessä tehtiin myös seuranta miehen simpoista ja nyt oli enää 3% normaaleja. Jotain positiivista: eipähän tämän parin tarvitse ehkäisystä huolehtia enää ikinä, kun minulla on lisäksi tuo PCO!! Sellainen päätös tehtiin tuossa joku aika sitten, jos meille vain lisää lapsia suodaan niin yhtään ei enää tarkoituksellisesti aiota ainankaan ehkäistä ;) Olen jo aloittanut kirjoittelemaan tuolla lapsettomien puolella, kun pakko se on kai hyväksyä totuus.. Sitä vaan en vieläkään käsitä, että miten me ollaan näillä taustoilla tuo esikko ikinä aikaiseksi saatu?!?

Nyt töihin!

kisu_miri
 
Nelli79
Onpas täällä hiljaista :(
Manna, pahoittelut tädin saapumisesta mutta onneksi olet kuitenkin jo katse eteenpäin! Se on jännä juttu miten sitä pystyy aina kerta toisensa jälkeen kokoamaan itsensä ja yrittämään uudelleen.. onhan sitä tietenkin ollut muutamia kertoja tosi vaikeeta mutta loppujen lopuksi kun ei ole vaihtoehtoja kuin ylöspäin niin kyllä se siitä.
Kyselit miten meillä mies suhtautuu tähän kaikkeen, täytyy sanoa että odottelin pahempaa mutta onneksi hän on aika peruspositiivinen että ei masentunut vaikka onhan se kova paikka miehelle kuulla että hänestä löytyy ”vikaa”. Vaikka kyseessä siis on vasta-aineet spermassa mille ei itse voi mitään esim. elintavoillaan niin silti, kyllä hänessä aluksi huomasi pientä masista kun tulokset tuli.

Nyt olemme molemmat olleet ajattelematta asiaa sen kummemmin ja se on ollut hyvä ratkaisu, itsekin olen ihme kyllä asiaan pystynyt eli ei enää kelaile joka päivä ;)Eli marraskuun puolessa välissä päästään sairaalaan lääkärille ja sitten sen jälkeen varmaan tietää lisää jatkosta.

Meidän lähipiirissä ei tiedä kuin yksi ystäväpariskunta yrityksestä ja hekin vain siksi että ovat itse samassa tilanteessa olleet eli en ole halunnut kenenkään tietävän yrityksestä koska en kestäisi paineita vielä muilta itseni lisäksi. Mites muilla, onko vauvahaaveet monen lähipiirissä tiedossa vai kahdenkeskinen salaisuus.

Manna sanoit että olet käynyt myös lapsettomuuspuolella keskusteluissa mutta sanasto ei aukene, itse olen kokenut saman mutta pikku hiljaa sieltäkin on oppinut saamaan enemmän irti. En vielä kirjoittele missään mutta varmaan loppuvuoden aikana uskaltaudun johonkin ketjuun.

Annulee, onko hyviä uutisia?

Kisumirri, ihana kuulla vivahde sarkastista huumoria kaiken tämän raskaan aiheen ympärillä kun sanoit että ei ainakaan tarvitse jatkossa enää ikinä ehkäisyä teidän taustoilla :) Harmi että miehesi simppojen suhteen on ongelmia. Mietiskelit että miten ikinä olette saaneet esikon aikaan, ehkä se menee kategoriaan, kaikkea ei pysty tieteen ja faktojen nimissä selittämään…

Omaa napaa vaikka nyt ei mitään odotuksia olekaan raskautumisesta niin odottelen menkkoja ensi viikon alkuun ja jos haluaisin nostaa toiveita raskaudesta niin ajattelisin että mun pari kolme päivää jatkuneet välillä tulevat mahakivut olisivat oire mutta olen niin peloissani noista romahduksista että suljen heti mahdolliset ”oireet” pois ja keskityn vaan siihen että täti kyllä tulee… surullista mutta totta, ei ole henkisesti varaa nostaa toiveita ja sitten ne romahtaa…
 
Annulee
Kp1. Eli ei hyviä uutisia....hohhoijaa.
Meidän piti lopettaa tää homma nyt tähän mut mul ois vielä clomiresepti voimassa ja mietin et hakisko kaksi kk-annosta.... alkaa niin väsyttää ja masentaa...

Mitäs te muut, kellä oli tämä sama päivä jännäpäivänä???

Annulee, jolla ei nyt kauheesti kommenttia mihinkään...
 
Muru83
Täällä olisi yksi uusi tulokas ryhmään :) Kaikki hienot merkinnät on ihan uutta mulle vielä, mutta koitan päästä mukaan silti ;)

En oikein tiedä, mihin ketjuun täällä ilmoilisin itsestäni :)

Eli: minä 26 ja opiskelen vielä vuoden verran terkkariksi, mies 28 ja töissä. Esikoista aletaan yrittää, jahka tässä nyt tyhjennysvuoto tulisi pillereiden lopettamisen jälkeen (eli yk1). Olen syönyt jo pitkään neljä liuskaa putkeen pillereitä ja edelliset menkat taisi olla elokuussa, en edes muista tarkkaan milloin viimeksi.

Tänään pää kipeä, oksettanut yöstä lähtien (tällä hetkellä olo helpottanut), närästää. Pissillä käynyt jo kolme kertaa tämän aamun aikana + yöllä kerran, mikä ei ole minulle normaalia. Tulen kohta hulluksi, kun tuntuu, että vähän väliä on kaiken näkösiä "oireita", vaikken vielä voikaan olla raskaana pillereiden takia (joo-o, ohan siinä se 1-2% mahis ;)).
 
Annulee
Tervetuloa Muru83. Tänne vaan mukaan yrittelemään. Toivottavasti sinun yritys jää lyhyemmäksi kuin meidän muutamien muiden :) Eli tsemppiä vaan!!!!

Mulla täällä kp6 ja en nyt sitten ainakaan täksi kuuksi hakenut niitä clomeja. Kyl mä varmaa tikutan ovista ja koitetaan mut... Mies ainakin alkaa olla vähän sillä mielellä että tämä oli nyt tässä... Eikä sitä sellasta yrittämistä sitten kyllä loputtomiin jaksa. Olemme sitten vaan onnellisia että meillä tuo yksi ihanuus jo on. jotenkin vaan käy niin sääliksi poikaamme, kun olisi hänellekin niin ihana kun olisi sisar....no.... Ei nyt ihan olla viel kaikkee toivoo menetetty, mut aika sellasella rennolla linjalla tässä nyt koitetaan mennä sitten eteenpäin.

MamaLii, mitenkäs sulla on käynyt???
 
Boogie74
Terppa vaan kaikille, ja teretulemast mukaan Muru83!

Olen lukenut mielenkiinnolla taas juttuja.
On se juu ihmeellistä, kaikkea ei pysty tieteellä selittämään.

Meillä tietää klinikalle menosta jo aika moni mun kamu, ja se paljastus poikikin sinänsä hyvää, koska yks mun ulkomailla asuva kamu paljasti kanssa yllättäen olevansa pian samassa tilanteessa, ja lupasi välittää sille tietoja/kokemuksia lapsettomuusklinikalta, koska sillä ei oikein ollut kauheesti uskoa sen maan lapsettomuusklinikoihin. Ehkä helpompi puhua sekundäärisestä lapsettomuudesta, silloin keskenmenojen aikana en puhunut kuin ihan parille kamulle. Nyt on tarkoitus ottaa "shokeeraavaan" avoin linja:) Mulle kävi ekan raskauden aikana kerran niin että tulin kesälomilta töihin, ja menin yhtä vanhaa osastoani moikkaamaan, ja käytiin siinä kaffella yhen tutun kaa. No sitten nähtiin pikkujouluissa seuraavan kerran ja tää kamu heitti isomassa porukassa vielä että luulin että olit raskaana kun olit silloin niin hyvällä tuulella. Ei siihen sitten auttanut vasta kun että niin olinkin, mutten enää. Se oli kyllä aidosti pahoillaan tilanteesta. Itse olin silloin vaan nousuhumalassa:) Mitäs siinä, niin voi käydä. Mä itseasiassa oikein toivon että joku erehtyisi kysymään että milloin sisarruksia, niin voisin sitten vastata ihan rehellisesti niin kuin tilanne on. Yllättävän vähän mun mielestä puhutaan raskautumisen vaikeudesta, eihän kukaan raskaaksi tullut toitota että hei kesti niin ja niin kauan ennen kuin tulin raskaaksi. Nykyään kyllä kysytään kuinka kauan kesti kunnes tulit raskaaksi.

KP 25 meneillään, eikä oireita suuntaan jos toiseen. Tosin en muista että aiemmissa kolmessa raskaudessakaan mulla olis vielä täsä vaiheessa ollut mitään oireita. Nyt vois hyvinkin lykästää, koska ensi maanantaina mennään ensimmäistä kertaa klinikalle käymään, niin eihän sitä tiedä jos sen joutuu vaikka perumaan plussan takia:) Mulla oli lisäksi sellainen outo veritippa jossain kp 17 paikkeilla, eli ainakin vois kuvitella että se olis kiinnitysvuoto, heh:) Mieskin vaan naurahti, kun mä väitin että nyt vois tärpätä:) "Niin varmaan".

Olen kauhean huono huomioimaan kaikki kirjoittajat, kauheesti vaan tsemiä meille kaikille! Mä aan aattelin että jos joku on sinkku ja sillä on vauva-kuume, niin mitäs se sitten mahtaa tehdä?! No, yks mun puoli-tuttu hankkiutui raskaaksi ovistikkujen avulla, vaikka ei edes seurustellut, se vaan halus vauvan. On siinäkin aika hurjan tien valinnut, nimimerkillä 5 päivää hoitanut nyt vauvarokkoista lasta miehen kanssa, ja ihan puhki, kun miehellä ollut kuume ja itelläni flunssa.

 
Nelli79
Joo-o, kp2 täälläkin menossa eli kyllä se nyt on niin että meillä luovutetaan virallisesti "luomuyritykset" ja keskitytään sitten vaan siihen mitä lääkärissä marraskuussa lupaillaan hoidoiksi... Tsemppiä kaikille ja toivotaan paljon plussia ketjuun :) Itse siirryn jossain vaiheessa tuonne lapsettomien puolelle, ikävää jos siellä on vanhoja ketjulaisia mutta kiva kuitenkin "tavata" tuttuja ;)
 
Manna78
Voi harmi mitä uutisia täällä on, ei todellakaan positiivisia... halit ja tsempit kaikille tädin riivaamille.

Annuleellä on sitten aika ratkaisevat paikat jos päätit vielä yhden kierron clmeja syödä. Toivon että niistä olisi apua ja tärppi kävisi nyt.

Onkos kisu-mirrin seuraavaa inssiä jo tehty? Kirjoitteletko sinä jossakin muualla tällä hetkellä?

Nellille tosi kovat tsempit jatkoon, toivon että niillä hoidoilla saadaan tärppi. Ja vielä että kutsu tulisi pian, pidän peukkuja. Olisi kyllä kiva kuulla sinunkin jatkosta, ilmoittele minne siirryt kirjoittelemaan!

Boogiekin on sitten siirtynyt hoitoihin, meillä alkaa melko samaan aikaan rumba. Oliko teillä molemmat tutkittu etukäteen vai alkaako hoidot tutkimuksilla? Tosi kunnioitettavaa että olet saanut suusi avattua ja pidettyä "avointa linjaa" ongelmista. Itse olen vielä nieleskellyt "milloinkas te aiotte alkaa lapsia tekemään" tms. kommenteille. Tulee vaan itselle paha mieli kun selittelee sitä pois, jollakin tyhmällä vastauksella. Sitten saa taas itkeskellä myöhemmin ihmisten törkeyttä ja tyhmyyttä näissä kysymyksissä. Niitä kommentteja ei varmaankaan tulisi niin kovasti jos kertoo tilanteen todellisen laidan. Nyt muutama ystäväpariskunta tietää tästä, minun paras ystäväni ja yksi työkaveri. En ole valmis jakamaan tätä vielä laajemmin enkä edes vanhemmille vaikka ne odottaa lapsenlapsiaan tosi kovaa...

Olen ihan samaa mieltä että hirveän vähän puhutaan lapsen saamisen ongelmista. Sattumoisin sitä voi sitten osua yhteen ja kuulla muiden ongelmista. Minulla on pari samassa tilanteessa painivaa kaveria. Välillä mietin että onkohan siihen aikaan kun meitä on tehty, ollut vastaavia ongelmia. Eipä vanhemmat ainakaan ole koskaan siitä puhuneet mutta ihan varmasti niitä silloinkin on ollut. Vaihtoehtoja (hoidot yms) ei vaan ole ollut.

Minulla on viime aikoina ollut masisfiiliksiä, jotenkin olen luopunut luomutärpin toivosta jo kun vuosi on tahkottu. Meillä tosiaan on tutkimuksiin aika julkiselle marraskuun puolivälissä. Lisäksi on satsattu parisuhteen hemmotteluun, varattu pari matkaa yms. Mies on kyllä ymmärtäväinen ja näkee oman tuskani mutta ei tietenkään koe sitä samalla tavalla fyysisesti. Olen miettínyt tuonne lapsettomuuspuolelle siirtymistä kunhan tutkimukset käynnistyy. Kerron sitten missä kirjoittelen kun sen aika tulee.

Voimia yrittelijöille!
 
kisu_mirri
Unelmoijalle tsempit sinne taustalle! Täältä taitaa aika moni olla jo siirtynyt eteenpäin; hoitoihin tai taustailuun. Boogie ja Mannakin taisivat olla menossa hoitoihin.

Muru83 tervetuloa! Pillerien lopettamisen jälkeen ainakin minulla oli aikoinaan kaikenmoisia oireita.. Mieli tekee helposti tepposet ;)

Nelli: ei tästä elämästä enää selviä kuin juuri tuolla huumorilla. Huomaan, että se on taas vaan lisäänyt, kun aikaa on kulunut enemmän.

).( Olen siirtynyt tuonne lapsettomien puolelle enemmänkin kirjoittelemaan. Ensimmäisessä inssissä kävi juuri niin kuin arvelin. Puhdas nega! Toinen inssi oli viime viikolla ja nyt piinailua taas edessä. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää. Hyvää alkavaa viikkoa!

Tuo plussanneitten lista on jo aika pitkä!
Lista:

Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Boogie74, yk15 (2 [v.08]) km 10/06 & 01/07 29.10.
Manna78, yk11, (1), 12.10.
Annulee yk11, (2), 20.10.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.
Pieni-suuri toivomus, yk monta, ???
Nelli79, yk15 26.10.
Minttuilona, yk1, (2), 27.10.
Kisu_mirri, yk11 (2), 13.11.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)
Catriina, +29.9.2009 (yk4)
 
päivitys
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Boogie74, yk15 (2 [v.08]) km 10/06 & 01/07 29.10.
Manna78, yk11, (1), 12.10.
Annulee yk12, (2), 21.11.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.
Pieni-suuri toivomus, yk monta, ???
Nelli79, yk15 26.10.
Minttuilona, yk1, (2), 27.10.
Kisu_mirri, yk11 (2), 13.11.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)
Catriina, +29.9.2009 (yk4)
 
Muru83
Kiitos vastaanotosta:)

Täällä kp4/30. Sais kyllä jo loppua tämä touhu, että päästäis hommiin ;D

Mikä tuossa listassa on tuo viimeisen päivämäärä? Minä puutun listasta :p

Muru83, yk1, (1)
 
Boogie74
Moi,

Vika päivämäärä tarkoittaa seuraavaa oletettua mensupäivää.
Voit kopsasta tuoreimmasta ja lisätä omat tietosi joukon jatkoksi.

Manna78 kyseli, onko tutkimuksia ennestään, johon vastaan että ei ole, eli niillä aloitetaan.(Julkisella puolella mulla on tutkittu vain ne kilpirauhas-arvot, klamydia ja poissuljettu anemia verikokeella. Julkisella puolella ei sekundääriset varmaan saa ollenkaan lähetettä tutkimuksiin, luulen.)

Eka käyntimme klinikalla oli hyvin positiivinen, asiakkaita vähän jos lainkaan paikalla, ja lääkäri oli puhelias/jakoi tietoa. Ensin piti täyttää kotona lomake jossa liuta kysymyksia, ja niitä käytiin läpi käynnillä. Aiheista sukupuolitaudit, vatsan/sukupuolialueen tulehduksia tai leikkaukset, kierron pituus, vuodon kivuliaisuus/kesto, vitamiinien/alkoholin/tupakan käyttö. Vitamiineista lekuri piti tarpeellisena vain d-vitamiinia ja foolihappoa.

Lopputulema oli se, että ensimmäisen kuun aikana tehdään miehen testi, naisen hormoonitasot alkukierron 3 päivänä verikokeella , naisen munanjohtimien aukiolo (esim jotkut tulehdukset voivat tukkia johtimet) 7-11 välisinä päivinä, ja loppukuusta uudestaan naisen hormoonitason testi. Yleensä lapsettomuuden syynä ei ole yksi yksittäinen tekijä, vaan useampi.

Oikein hyvä käynti, luulen että loppukuusta ollaan jo viisaampia.
Nyt pitää käydä toisella puolella lukemassa ja viisastumassa lisää.

Kohta alkaa pikkujoulu kausi, nyt kannattaa maistella punaviiniä ja glögiä ja ihania juustoja, niin kauan kun vielä voi! Positiivisesti ajatellen!Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka tulee raskaaksi eikä voi enää tissutella.

t. Boogie74
KP 33 ja tätiä ei näy...viivoja testissä vain yksi tosin tällä haaava
 
Unelmoija78
Onkohan taalla enaan ketaan taustailemasta tasta meidan vanhasta ketjusta? Teki hyvaa olla tauolla. Kavimme miehen kanssa jopa pienella viikonloppu breikilla euroopassa reissulla ja yllari yllari oli sen verran vissiin rento olo koska meilla tuli plussa ruutuun reilu viikko sitten :) Meilla oli aika laakarille vajaa kaksi viikkoa sitten jossa he pistivat meidat tutkimus jonoihin ja kaskivat tulla verikokeisiin seuraavan kierron 22paivana, mutta nyt sitten kavi sen verran iloinen yllari etta se plussa sielta tuli vuoden odotuksen jalkeen.
Nyt tietenkin on sitten melkoinen pelkotila menossa kun ei ole oireita juurikaan ja nekin vahaiset mita oli nayttavat nyt kadoneen. Mutta ei ole samalla lailla kuin viime plussasta kun heti alusta lahtien oli semmonen fiilis etta kaikki ei ole ok. Joten sydameni pohjasta toivon etta kaikki menee hyvin. Olemme jouluna matkalla suomeen vajaaksi kahdeksi viikoksi joten siina mieli pysyy ainakin muissa asioissa.
Unelmoija 6+0 tuli tanaan tayteen. Toivon etta teille kaikille aivan mielettomasti hyvaa jatkoa ja kiitos niin mielettomasti tuestanne.
 
Rapsu-81
Rapsu täällä käy silloin tällöin vilkaisemassa, josko teille ihanille olisi plussia tupsahdellut...

AIVAN MAHTAVAA Unelmoija!! Aivan älyttömästi onnea, ei voi kuvitellakaan mikä fiilis on saada plussa kaiken sen odotuksen ja pettymysten jälkeen! Toivon teille kaikkea hyvää ja onnellista odotusta! :)) Toivottavasti sinusta kuulee jotain edes silloin tällöin, että miten on odotus mennyt.

Mulla ei ole ikävä kyllä mitään positiivista kerrottavaa, muuta kuin että yritystä edelleen ja kiertokin on tasaantunut niistä kesän sekoiluista. Viime kierrot ovat olleet tasan 25 päivää, mutta ikävä kyllä sitä tärppiä ei ole vielä näkynyt. Välillä masentaa ja ärsyttää, mutta kyllä se toivo siellä jossain vielä elää... :) Seitsemän kuukautta alkaa olla yritystä takana, joten eiköhän kohta ole jo meidän vuoro ;) Ja jos tässä jotain on oppinut, niin kärsivällisyyttä!

Jos muut taustailijat vielä täällä välillä käy, niin olisi kiva kuulla kuulumisia :)

-Rapsu
 
Hansu...
Ihanaa Unelmoija78, onnea onnea onnea!!! :) Oonkin miettinyt mita sulle kuuluu. Tosi paljon tarrasukkia ja kaikkea hyvaa odotukseen. Nainhan se menee monesti, etta kun on jo luovuttanut niin kaikki kolahtaakin paikoilleen ;)

Me ei olla viela toisen keskenmenon jalkeen aloitettu yritysta uudelleen. Oon laihduttanut 10kg ja muutenkin paranneltu itseani sisalta ja ulkoa. Tehnyt kylla hyvaa, samoin kuin tuon keskenmenon kokeneiden haaveiluketju, jossa olen roikkunut koko syksyn, vaikkei yritysta olekaan. Oon saanut sielta niin paljon tukea, etta elama jatkuu taas ja yritys voi varmasti jo kohta alkaa hyvilla mielin.. ehka jo tassa kuussa ;)

Tulehan kertomaan miten raskaus etenee, ihanaa kuulla positiivisia uutisia :) Onnenhalaukset sinne :)
 
Unelmoija78
Kiitos paljon Rapsu ja Hansu onnitteluista :) Ja ihana kuulla teista pitkasta aikaa. Hienoa Rapsu etta sinun kiertosi alkaa tasaantumaan. Minulla kavi samoin pari viimeista kiertoa olivat 29paivaa joka oli tosi kivaa vaihtelua ja ovulaatiokin tuntui tulevan kehiin paljon nopeammin. Toivon etta sinulla pian onnistaa. Ymmarran niin hyvin miten raastavaa tama touhu on kuukausi kuukauden jalkeen.
Hansu ihana kuulla etta olet saanut parannella itseasi sisalta ja ulkoa. Nayttaa silta etta olet valmis uuteen yritykseen. Joskos kolmas kerta toden sanoo. Toivon niin kovasti myos sinulle plussaa!
Taalla mennaan jalleen paiva kerrallaan. Jalleen on hieman vaalean beigea valkkaria tuhrutellut silloin talloin joten tama pitaa melkolailla hermot kireella. Olemme mieheni kanssa menossa jouluksi suomeen ja varasin yksityiselle ultran mutta nyt pelottaa etta apua jos siella ei kaikki olekaan kunnosa ja menee koko joulu surressa, mutta toisaalta on sitten perhe tukena ja on muuta mietittivaa ja eihan sita tieda voihan kaikki olla hyvinkin. On kuitenkin hieman parempi fiilis tasta raskaudesta kuin viimeksi. Mutta palailen kertomaan kuulumisia kun tulee lisaa.
Halaus teille ihanat tukijoukut
 
Manna ei kirj
ONNEA Unelmoija!!! Mitä ihania uutisia täällä olikaan.
Toi on kyllä uskomatonta (ja hienoa) kuulla että stressin laukeaminen ehkä helpotti :)
Tulee oikein hyvälle tuulelle kun kuulee hyviä uutisia. Vilkutukset muillekin ja parempaa onnea!

Tänne ei sen kummempaa kuulu, yritystä tulee nyt vuosi täyteen parin viikon päästä... Meillä oli ensikäynti julkisella ja tutkimukset on alkamassa mutta tuntuu että on tooosi hankalaa päästä seurantaultraan. Se soittoajalla ajan saaminen on aika arpapeliä ja vain kp 1 voi yrittää soittaa kahden tunnin ajan. Muut tutkimukset voi tehdä sen jälkeen. Alkaa vähän täälläkin kärsivällisyys loppumaan. Alkuvuodesta jatketaan kaiketi julkisella.

Toisaalta meillä ei ole ihan hirveän aktiivista yritystä tässäkään kierrossa ollut. Pari päivää ennen ovista kyllä ja pitäisihän sen siitä joskus tärpätä jos on tärpätäkseen. Mies on, ja itse asiassa molemmat ollaan tehty hulluna töitä niin ei paljon kiinnosta pakkopanot väsyneenä. Eli yritetään pitää hyvää fiilistä yllä eikä pakottaa itseämme yhtään mihinkään.

Unelmoija tulehan kertomaan aina välillä kuulumisia:)

Manna
 

Yhteistyössä