Hae Anna.fi-sivustolta

Sylikummille vinkkejä?? +mitä lahjaksi??

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä ei äiti, 03.03.2008.

1. ei äiti Vierailija

Täällä eräs hyvin kokematon vauvan käsittelijä ja tuleva sylikummi.. kertokaa kaikkea mikä voisi minua auttaa.. pelkään lähinnä sitä etten osaa pitää lasta oikein sylissä ja että hän alkaa itkeä/ että lapsi painaa liikaa jos puolisen tuntia häntä sylissä pidän niin varmasti alkaa kädet tutista loppuvaiheessa..?? Tähän asti lapsi on 5 min. ollut tyytyväinen sylissäni mutta sitten alkanut kitistä..
    Ja onko lahja sylikummilta yleensä hopeinen kehys tai lusikka? Olen ajatellut myös erästä erikoista lahjaa.. puinen keinuhevonen (ei iso) johon voisi vaikka kaiverruttaa laatan mihin tulisi esim. nimi paino pituus...?

2. Lusikallinen Vierailija

3. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Vauvaa voi sylissä keinutella ja vähän heijata niin rauhoittuu, eikä se pieni kitinä nyt mitään haittaa.
    Mulla kyllä kädet uupus kun pidin kummipoikaa kasteella sylissäni ja vieläpä aika kauan, en yhtään ajatellut pyytää tuolia. Meinaan siskon tyttären poika oli niin iso, että sylikummi joutus istumaan, ei millään olisi voinut seistä.
    Me ostettiin kummilapselle valokuvakehys ja siinä oli mukana putki, en tiedä mitä siihen sitten laitetaan.
    Oma poikamme sai kummeiltaan mukin mihin on kaiverrettu nimi, syntypäpäivä ja kelloaika, pituus ja paino, siinä on kahvana haikara.

4. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Tinapankki johon voi laattaan kaivertaa vauvan "tiedot".
    Kastesormus.
    Kaulakoru.
    Valokuvakehys.
    Kummilusikka.
    Lahjojahan on vaikka miten paljon tarjolla.

Ota ihan rauhallisesti vaan, yleensä vauvat ovat kiltisti kasteen ajan.
    Itse olen 5 kummi ja vain yksi lapsista itki, loput ovat olleet hiljaa.
    Tuttia kannattaa pitää lähellä ( jos vauva sitä imee) se on hyvä äänenvaimennin.

Olen ollut aikuisiällä 16 lapsen ristiäisissä, ja vain yksissä lapsi itki niin kovaa ettei nimeä kuullut.
    Hiljainen sylissä keinutteleminen pitää yleensä vauvan rauhallisena.

Älä suotta jännitä, jännityksen vauva kyllä vaistoaa.

5. Kolmen äiti Vierailija

Minusta tuo puuhevonen kaiverretulla laatalla on loistava idea!

6. jännitä Vierailija

Joskus kummille tuodaan tuoli, jotta on helpompi pitää vauvaa, kun voi istua. Vauva voi huutaa koska vaan, jos huuto sattuu kastehetkeen, niin välttämättä sinun tavassa pidellä vauvaa ei ole mitään vikaa. Jos huuto menee mahdottomaksi, niin kyllä äitikin voi välillä rauhoitella vauvaa. KAstejuhla etenee vauvan ehdoilla, joten ei tarvitse jännittää tuollaisia asioita etukäteen, hyvin se menee. Tilaisuuden ei tarvitse olla liian jäykkä.

7. ei äiti Vierailija

eilen sovittelin vaatteita juhliin ja petyin kun olin jo ajatellut laittavani valkean paidan mutta tummansininen istui hyvin päälleni ja viihdyin siinä hyvin.. olisipa lapsi ollut poika.. onko mitenkään soveliasta mennä sylikummiksi tummassa paidassa? Toisaalta sitä vasten lapsi erottuu hyvin.. mutta valkeaan hän hukkuisi... varmaan tärkeää että on yleensäkin siistit vaatteet ja että itsellä hyvä olo niissä..

8. Kolmen äiti Vierailija

No tottahan toki! Valitse ihan mitkä vaatteet haluat!

9. dfgdfg Vierailija

Paidan värillä ei todellakaan ole mitään merkitystä!

10. ei äiti Vierailija

no kiitos.. sitten vielä sellaiset tuli mieleen että kun kummit ja vanhemmat laittaa käden vauvan pään päälle niin eihän sylikummin kuulu laittaa? Ja oletteko vieneet myös kukkia ristiäisiin?

11. ertert Vierailija

Jos sylikummi pitää vauvaa sylissä, kun kädet laitetaan pään päälle, niin ei hänen tarvitse laittaa. Voisi olla vähän vaikeaa :)
    Minun kokemuksieni mukaan ristiäisiin ei yleensä viedä kukkia, mutta eihän siihen mitään sääntöä ole. Jos haluat viedä vanhemmille kukkia, niin siitä vaan. Ei se mikään etiketti virhe ole.

12. ei äiti Vierailija

niin se on minunkin mielessäni pyörinyt ja heti kun sen näin tunsin jotain ihme vetoa sitä kohtaan.... taitaa vaan tulla minun kukkarolle kalliiksi kun kaiverrus ja laatta maksanee jotain.. toisaalta koruliikkeen lahjat ei ole säväyttäneet.. paitsi ehkä ankka-tinapankki pyörillä mitä voi vetää.. oli kiva joskin ei niin halpa sekään.. lapsen äidille kelpaa esim. albumi.. mutta onko se sylikummilta jotenkin tylsä lahja kuitenkin...? Yksi tuttu sanoi tosta hevosesta että kyllä se jotain hopeaa saisi mielellään olla... hö.....

13. Anni62:lle Vierailija

Se "putki" vois olla kastetodistusta varten, ainakin kultakaupat myyvät sellaisia "putkia". Ihan turha kyllä mun mielestä!

14. Mie tiiän Vierailija

Mie ostin sylikummitytölle tinarasian jonka sisällä kastevesipullo ja mahtuu sinne muutakin.. vaikka ekat hampaat.. eka hiuskiehkura.. mielestäni juuri oikea valinta sylikummille ja tunsin hyvin vahvasti että tämä se on.. ja senkin takia myös koska rasiaan sai kaiverrettua myös kastepäivämäärän kaikkien muiden tärkeiden tietojen lisäksi.. todella kiva lahja. En tykännyt juurikaan mistään kehyksistä ja albumeista.. ne ei ollu miun juttu ollenkaan! Onneksi tyttö sai niitä sitten muilta.
    Oletteko muuten koskaan ostaneet kummilapsen äidille jotain pientä lahjaa kastepäivälle? Koska mie halusin ostaa ja näin äitikin muistaa lahjasta mikä päivä silloin oli.. ja on tykännyt siitä!

15. n47 Vierailija

Minä olen yleensä muistanut ristiäisissä äitiä, kun kaikki toiset vie lapselle jotain.

Olen vienyt äidille jotain hemmottelua esim. hyvät ja laadukkaat tuotteet hiusten/vartalon hoitoon, vähän suklaata ja jotain lehtiä tai kirjan tms. Tällaisia itsekin sain nuorena äitinä reilut 20 vuotta sitten joltakin ja minusta se tuntui aika mukavalta, siksi olen laittanut tavan kiertoon.

16. Rotinat Vierailija

Eikös se äidin lahjominen tapahdu yleensä rotinoilla. Tai sitten näillä nykyään muodikkailla va uvakutsuilla tai mikä niiden nimi nyt onkaan -ne, jotka pidetään naisille ennen vauvan syntymää?

Ei sen puoleen, hieno idea tuo äidin muistaminen joka tapauksessa.

17. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Meillä kävi pojan syntymän jälkeen kun olin päässyt kotiin sairaalasta miehen työantajan äit (kartanon vanhaemäntä) ja toi muistaakseni ruisleipää kauniissa paketissa ja oli siinä jotain muutakin, aikaa on meinaan 13-vuotta.
    Oli tosi kivat lahjat, taisi olla vauvallekkin joku vaate.

18. reinik Vierailija

Periaatteessa kummilahjan ideana on se, että se olisi säilyvä muisto siitä päivästä. Kummilahjan ei ole pakko olla sellainen, joka on ostettu kultakaupasta. Itse olen ostanut kummilapsilleni kaulakorut, joissa on pieni kaiverrus takana ja sitten ketju. Kun lapsi kasvaa, ketjun tilalle voi hankkia pidemmän ja poikalapsikin voi vaikka aikanaan tyttöystävälleen antaa sitten sen riipuksen.

Tiedän myös, että joku kummitäti keräsin Chippendale-aterinsarjaa kummitytölleen. Kun tyttö muutti kodistaan pois reilu parikymppisenä, niin hänellä oli lähes tusinan verran aterimia (oli siis saanut myös yo-lahjaksi niitä). Hopeiset atrimetkin voi myydä, jollei itse niistä pidä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri