Hae Anna.fi-sivustolta

Synarelasta

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä raskaaksi?, 24.08.2005.

1. raskaaksi? Vierailija

Onko kukaan tullut raskaaksi Synarelan aikana?

Olen ihan hullussa tilanteessa. Minulle aloitettiin valmistelut kolmanteen ivf-hoitoon. En löytänyt kierrossa tikuilla ollenkaan ovista, joten sain Primolut Nor -kuurin ja seuraavana päivänä alkoivat sumut. Primolutin loputtua ja viikon sumuteltuani olin yhdynnässä mieheni kanssa ilman ehkäisyä. Vuodon pitäisi alkaa 2-4 päivää Primolutin loputtua, mutta aikaa on kulunut jo 6 päivää. Piikityskin piti aloittaa eilen, mutta menkkoja ei kuulu.

Oloni on ihan hämmenynyt, sillä menkkani eivät ole koskaan olleet myöhässä, eivät myöskään edellisten Synarela-sumutusten aikana. Erityisesti Primolutin jälkeen vuoto pitäsi alkaa melko täsmällisesti.

Lääkärini kertoi, että Synarelan aikana voi tulla raskaaksi ja siksi ohjeessa suositellaan ehkäisyä. Näitä tapauksia on hänelläkin 5-10 vuodessa. Tällöin sumutus pitäisi lopettaa ja aloittaa Lugesteronit.

Olen tehnyt jo kolme apteekin testiä (50IU), kaikki negaa ja teen testin varmuuden vuoksi aina ennen sumutusta.

Asia pyörii koko ajan mielessäni. Jos ovikseni tapahtuikin jostakin syystä myöhemmin ja Synarelahan ajaa aluksi hormonitoimintaa ylös, sitten vasta alas. Koska teoriassa mahdollisesta hedelmöittymisestä on vasta 5-6 päivää, ei virtsatestistä hormonia kai vielä näkyisikään.

Menkkoja ei näy eikä kuulu, testi näyttää negaa, mutta raskauden mahdollisuus on olemassa. Pelkään sumustusten aiheuttavan haittaa 'alkiolle', mutta koko raskaushan on vain teoreettinen mahdollisuus! Tosin se on mahdollista myös lääkärini mielestä.

Yritän selittää itselleni, että tämä nyt on vain hormonihäiriö, mutta mietin asiaa jatkuvasti. Vatsassani on outoja tuntemuksia, välillä kuin menkkaoireita, jotka menevät taas ohi. Välillä menee vilunväristyksiä ja itkettää. Voi olla ihan pelkkiä pms-oireitakin (joita minulla kyllä yleensä ei ole).

Kuulisin mielelläni kokemuksia. Onko joku ollut samassa tilanteessa tai peräti tullut tällä tavalla raskaaksi?

2. Miinis Vierailija

Mulla on ihan samat asiat tulleet mieleen, vaikka kävin aloitusultrassa ennen sumujen alkamista. Mahdollisuus raskauteen kuitenkin voisi olla ennen sumutusta olleelta ajalta. Nyt olen kanssa ihmetellyt lähinnä painonnousua. Aloitin sumut alkuviikosta. Paino on nyt noussut viikossa kaksi kiloa, vaikka olen syönyt ihan normaalisti. Pistoksia ennen mulla on kanssa ultra, olettaen että kuukautiset siis alkaa. Siinä ei mitään näkynyt eikä olla sen jälkeen oltu yhdynnässä. Luin itse vasta tyhmänä nyt että ei saisi tässä kierrossa ollenkaan tulla raskaaksi luomusti, mikä siis kuulostaa hassulta, kun on meilläkin ivf-valmistetelut ekaan hoitoon on aloitettu. Onko tuo painon nousu normaalia?

3. samassa junassa! Vierailija

Mulla on alkanut 27 sumute ja 6 päivä 3 ilmestyi kuukautiset (vaan ilmestyi) en nähnyt sen hetken jälkeen enää mitään mekkiä sitä. en tiedä mitä teksin. tiedän jos teen raskaustesti se on niin varhaisessa ajassa on nega eikä muutenkaan lääken käyttön aikana varman näytää plussa. lääkäri aika on vasta ensi viikon tiistaina. mua harmita myös jos käytän sumute se haita alkiota jos en käyttä mistä mä voin olla varma sen olemisesta. en oikeasti ymmärrä mitä tekisi. sen takia tulin tänne , ajattelin jos saisin vastausta. todella outo olo.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri