Synkkä "gallup"; jos aikuinen lapsesi tekisi henkirikoksen; kenen joutuminen uhriksi näistä olisi kauheinta sinusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fiola

Vieras
Tilanne: sulla olisi noin 20–25-vuotias lapsi joka kerran sekoaisi ja tekisi murhan tai tapon jonka uhri löytyisi ihan lähipiiristä. Kenen alla olevista vaihtoehtoisista henkilöistä uhriksi joutuminen järkyttäisi tai tyrmistyttäisi sua eniten ja olisi sulle kaikkein kovin paikka, jos on pakko kuvitella?

Jos uhri olisi:

1. hänen oma isänsä (= sinun aviomiehesi)

2. hänen oma siskonsa/veljensä (= sinun lapsesi)

3. hänen oma aviomiehensä (= sinun vävysi)

4. hänen oma lapsensa (= sinun lapsenlapsesi)

5. hänen oma isoäitinsä/isoisänsä (= sinun äitisi/isäsi)

6. hänen oma tätinsä/enonsa (= sinun siskosi/veljesi)

:/

No voin sanoa että jos olisi isänsä, isoäitinsä tai setänsä/tätinsä/enonsa, niin ei kyllä sinällään liikuttaisi. Siihen olisi varmasti syynsä. Ja sanottakoon ettei minun sukulaiseni voisi olla kyseessä, vaan isän puolelta olisivat.

4, koska 20-25 vuotiaalla ei kovin vanhaa lasta voi olla. Lapsi tuskin mitään väärää on voinut tehdä. Muiden kohdalla pystyn kuvittelemaan, että kyse olisi kostosta tms, eli että aihetta tekoon on voinut olla.

Kaikki kyllä silti tuomittavia, kuten murhat yleensäkin. En antaisi anteeksi kenenkään tappamista. Paitsi jos joku itsemurhan yrittäjä hyppäis auton alle, eikä kuljettaja huomaisi ajoissa, tai sellainen tilanne jossa kyse itsepuolustuksesta viimeisimpänä keinona pysyä itse hengissä.

Melko sairas kysymys joka tapauksessa.

En ymmärrä miksi kaikki pitää tätä gallupia jotenkin huonona :O Mä nyt vain tykkään miettiä syvällisiä kysymyksiä ja kuulla muiden ihmisten analyysejä. Ehkä olen sitten tosiaan lukenut liikaa psykologisia trillereitä, kun mua nyt vain kiinnostaa tällainen.

2 olisi kauheaa koska menettäisi oman lapsensa, ja tavallaan toisen samalla.

4 taas siksi, että lapsen tappo on erityisen kauhea asia. oletan että edellisessä sisarukset olisivat myös aikuisia. aikuisten välille voi syntyä suurtakin eripuraa, kaunaa ja vihaa eri syistä ja eri osapuolista johtuen, mutta lapsi ei pysty tekemään mitään minkä pitäisi yllyttää aikuisen ihmisen murhaamaan tämän.

[QUOTE="femin";29521480]Ihan yhtä kauheaa, tappoi sitten kenet tahansa... Ei terve ihminen kykene tappamaan toista ihmistä.[/QUOTE]

onko sinusta oikeasti yhtä kamalaa jos esimerkiksi sinun 4-vuotias lapsenlapsesi tapettaisiin, kuin jos vaikka kaupungin tunnettu vanha puliukko olisi uhri? surisitko kumpaakin yhtä hartaasti?

Nyt on sun vuoro! Muovipussi päähän ja ruumis suohon! Tänään ei pilvessä paranneta maailmaa vaan tehdään suomalaista rikoshistoriaa! On pussi päähän teipattu, veitsellä teippi leikattu, lisäksi hieman tuikittu. Kuoliko se? No voi vittu!!!!!!

Kaikki olisivat kauheita. Kaipa sitä jokainen järkyttäisi noista vaihtoehdoista, mutta kyllä ne kaikkein lähimmät hirvittäisivät eniten. Jos mieheni tappaisivat, heräisi kysymys miksi. Sisaruksensa murhaaminen olisi koko perheen tuho. Jos tappaisi oman puolisonsa, miettisin ikuisesti mitä liitossa loppujen lopuksi ollut, itsekin kauhuja kokeneena: kuka on uhri, kuka syyllinen mihinkin. Oman lapsensa tappanut taas herättäisi minussa eniten syyllisyyttä; enkö tukenut tarpeeksi?

• Tykkää
Reactions: Data
Kaikki hirveitä ja oman puolison tai lapsen kuolema sattuisi minuun varmaankin eniten. Silti vastaan 4, järkyttää aina kun joku tappaa oman lapsensa. Mitä niin kauheaa lapsi on tehnyt, että se voittaa vanhempien rakkauden? Enkö ollut itse äitina tarpeeksi tukena ja oma lapseni päätyy ratkaisemaan esim. väsymyksensä noin?

Yhteistyössä