synnärille tuliaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, vauvalle ja tulevalle isoveljelle mulla on jo viemisiä, mutta äidin lahjukset on nyt hakusessa. Ja mites sitten se isä. Sehän on nyt ainut joka on saamatta mitään, pitäiskö sitäkin jotenkin huomioida?

Mulle sanottiin laitoksella viimeksi ettei imettävän äidin kantsi syödä suklaata. Vaikuttaa kuulema vauvaan niin että tämä saa massuvaivoja helpommin. Mansikat kuulostaa kyllä hyvälle...

Mansikat, viinirypäleet, kirsikat...jotain hyvää naposteltavaa =) Lehti on myös kiva juttu...vaikka toki niitä on siellä sairaalassakin, mutta täällä oli vain tyyliin Et, Kotiliesi ym.

Mä tykkäsin, kun mulle tuotiin kukkia :flower: Piristi ja kaikki mun tutut tietää, että rakastan kukkia =)

Mä en veisi hirveästi mitään sellaista mikä pitää tuoda kotiin sieltä. Jotain syötävää varmaan, lehtiä ja sellasta. Muut lahjat voi viedä kotiin suoraan.

No joo, ehkä toi synnärille oli tuossa turhaan, en varmaankaan ole sinne menossa, vaan heille kotiin sitten kun jaksavat. Ja ois ehkä kiva että siinä ois jotain pidemmälle säilyvää kun tuoreita marjoja (joita voi toki myös olla ).

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Mä en veisi hirveästi mitään sellaista mikä pitää tuoda kotiin sieltä. Jotain syötävää varmaan, lehtiä ja sellasta. Muut lahjat voi viedä kotiin suoraan.

peesi. tai no lahjoja vauvalle on kyllä kivaa ja meillä mies roudas niitä kotiin sitä mukaan ku niitä tuli. kukat oli kyllä turhia. :whistle:

Ruoka on kylä jees jos kotiin viet, mä kun tulin synnäriltä niin työkaverit täytti pakastimen lasagnella, suolasilla piirakoilla, pasteijoilla sun muulla. Ja ehdottomasti omat pullat mukaan jos meinaat kahvia vaatia! :D

Ruoka on kylä jees jos kotiin viet, mä kun tulin synnäriltä niin työkaverit täytti pakastimen lasagnella, suolasilla piirakoilla, pasteijoilla sun muulla. Ja ehdottomasti omat pullat mukaan jos meinaat kahvia vaatia! :D

Juu, täähän oiskin hyvä. Kiitos vinkistä. Ja sehän on vähän niinkun isällekin, kun ei senkään sitten tartte tehdä niitä ruokia :)
Ainut että ihmiset ovat kasvissyöjiä, ja mulla on sen ruokaohjeet vähän hakusessa :)

Meillä ainakin mies on saanut suht runsaastikin muistamisia kavereiltaan, kun ovat tulleet varpajaisia viettämään. Vauvatkin on saaneet. Minä sen sijaan en ole ikinä saanut mitään muuta kuin korkeintaan kukkia ja niitäkään ei ole juuri tullut. Kolmosesta ei yhtään kukkia enää.

ELi meillä on sukulaiset ja ystävät muistaneet mies ja vauvaa, äiti on armeliaasti unohdettu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
synnärillehän ei toivota vieraiksi kun lapsen isää ja lapsen sisaruksia sekä isovanhempia kun kaikki vaan muistas tän..

No ei ainakaan Turussa ole ollut mitään tuollaisesta juttua. Ihan vapaasti saa tulla esim. kaverit käymään, kunhan tulevat vierailuaikana.

synnärillehän ei toivota vieraiksi kun lapsen isää ja lapsen sisaruksia sekä isovanhempia kun kaikki vaan muistas tän..

Ai, enpä ole kuullut moisesta. Kyllä Jorviin (Espoo) ja Saloon sain ainakin tulla/mennä vierailuajalla muutkin, kuin isä, sisarukset tai isovanhemmat. Ja Jorviin sai tulla vierailuajan ulkopuolella muutkin, kuin isä, mutta silloin piti mennä tv-tilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

No ei ainakaan Turussa ole ollut mitään tuollaisesta juttua. Ihan vapaasti saa tulla esim. kaverit käymään, kunhan tulevat vierailuaikana.

Niin, miekin mietin miksi niitä vierailuaikoja edes olis, jos vieraat ei kerta ole toivottuja...

Meillä ainakin mies on saanut suht runsaastikin muistamisia kavereiltaan, kun ovat tulleet varpajaisia viettämään. Vauvatkin on saaneet. Minä sen sijaan en ole ikinä saanut mitään muuta kuin korkeintaan kukkia ja niitäkään ei ole juuri tullut. Kolmosesta ei yhtään kukkia enää.

ELi meillä on sukulaiset ja ystävät muistaneet mies ja vauvaa, äiti on armeliaasti unohdettu.

Höh :(

Loimaalla kolme lasta olen synnyttänyt ja ihan sai vierailuajalla tulla ja mennä kuka tahtoi vierailemaan. Ja itseasiassa kun mulla ollut siellä joka kerta oma huone ja ei oikein muita synnyttäjiä koko osastolla niin kaverit on käyneet vierailuajan ulkopuolellakin.

Mutat siellähän ei enää ole synnäriä. Sniif.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

Höh :(

Kaippa ne meinaa ettei äiti tarvi enää mitään, kun sai jo vauvan. No... mies on muistanut joka kerta korulahjalla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, täähän oiskin hyvä. Kiitos vinkistä. Ja sehän on vähän niinkun isällekin, kun ei senkään sitten tartte tehdä niitä ruokia :)
Ainut että ihmiset ovat kasvissyöjiä, ja mulla on sen ruokaohjeet vähän hakusessa :)

Suolasia piirakoita ainakin saa tehtyä ilman lihaa; paprikaa, tonnikalaa, herkkusieniä, sipulia ja sen sellasta sekaan. Yksi aivan sikahyvä on rucola-fetapiirakka. Sienilasagne on tosi hyvää, siis se tomaattikastike, siihen herkkusieniä paloina, ja sitten se sama juustokastike. Samoin parsalasagne, nam! Munariisipasteijoita voi tehdä, tai kasvispasteijoita (kaalia, sipulia, porkkanaraastetta, sieniä, mausteita). Lohikeittoa jos syövät kalaa, kaikkea sellasta. Ja makeaa vierasvaraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Suolasia piirakoita ainakin saa tehtyä ilman lihaa; paprikaa, tonnikalaa, herkkusieniä, sipulia ja sen sellasta sekaan. Yksi aivan sikahyvä on rucola-fetapiirakka. Sienilasagne on tosi hyvää, siis se tomaattikastike, siihen herkkusieniä paloina, ja sitten se sama juustokastike. Samoin parsalasagne, nam! Munariisipasteijoita voi tehdä, tai kasvispasteijoita (kaalia, sipulia, porkkanaraastetta, sieniä, mausteita). Lohikeittoa jos syövät kalaa, kaikkea sellasta. Ja makeaa vierasvaraksi.

Kasvissyöjiäkin on vähän erityyppisiä... jos on vegaani, niin noista sun ehdotuksistas aika harva kelpaa. Tonnikala on lihaa, feta on juustoa, muna on kanaa... ;)

Yhteistyössä