synnyttämään lähteminen jännittää niiiiiin kovaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka kerta

Vieras
Voi miksei voi tietää etukäteen päivää koska synnyttää?? Jännittää niin pirusti koska tulee lähtö. Tänään viikkoja 38+4 eli joka tapauksessa ei enää pitkä. Tuntuu että joka päivä tulee jotain uutta kipua tai jomotusta, viime yönä heräsin kamalaan jatkuvaan menkkakipuun joka kesti yhtäjaksoisesti varmaan puoli tuntia ja sitten loppui kuin seinään. En saanut enää nukuttua ja nyt aamulla nukuin pari tuntia ja taas heräsin siihen menkkamaiseen kipuun alavatsalla ja reisissä joka kesti taas jonkun 20min ja nyt ei taas mitään.. Joka päivä supistelee 10min välein muutaman tunnin muttei kovinkaan kipeästi ja sitten nekin taas lakkaa viimeistään yöllä.
Jännittää sekin tajuanko edes lähteä ajoissa sairaalaan! Aaaaaa, odottavan aika on todellakin pitkä! :)

Tietääkö sen oikeasti sitten, kun pitää lähteä?

No ei se välttämättä niin selvää ole, kuin mitä elokuvissa.
Itse ainakin arvoin aika pitkään, että onko se synnytys nyt alkanut vai ei, ennen kun menin sitten sairaalaan, lähinnä vain varmistamaan. Siinä vaiheessa kohtu olikin jo neljä senttiä auki, eli oli ihan hyvin jo aluillaan. Itse luulin, että supistukset olisivat jotenkin paljon paljon kivuliaampia.

Lisään vielä, että kyllä sinä siinä loppuvaiheessa varmaan jo tajuat viimein lähteä sinne sairaalaan. Ja ei sinne todellakaan kannata kiirehtiä, mielummin on kotona niin pitkään kun vain kykenee.

ekasta lapsesta oli sen verran kivuliaat supistukset, että olin jo hyvissä ajoin sairaalassa. Tokan kerran meni viime tippaan, kun ei ollutkaan niin kivuliasta, että en osannut arvata syntyvän niin äkkiä. Kannattaa käydä sairaalassa tarkistamassa tilanne jos siltä tuntuu:)

varsinkin jos on matkaa niin kannattaa siellä käydä jos ne supistuksen on kestäneet sen tunnin vai miten se oli. meillä lähdettiin kun vedet meni. supistukset alko vast puolen tunnin pääst. matkaa sairaalaan reilu tunti.

Uusimmat

Yhteistyössä