Synnyttämään/voiko alakerran tilannetta itse "tutkia" jotenkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja q
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

q

Vieras
Onko kukaan itse ennen synnytystä kokeillut, onko paikat auki tmv.? Jostain luin, että emättimen pohjasta häviää "nipukka" ja jos kanavaa ei ole niin senkin tuntee..
Tässä kipeitä, epäsäännöllisiä suppareita kolme viikkoa tuskailleena alkaa olemaan jo epätoivoinen, koska viikkoja 39+jotain.

Anteeksi vaan, mutta mun mielestä on sairasta lähteä itse sorkkimaan omia vehkeitään. Siinähän saa pian enemmän vahinkoa aikaseksi :o
Ja voin kertoa, että tässä on useampi viikko kestetty kipeitä suppareita ilman synnytyksen käynnistymistä, niin tottahan se laittaa vituttaan ja väsyttään. Kun ei se sua kamalasti hyödytä synnytyksen käynnistymisen suhteen kumminkaan vaikka tietäisitkin paljonko olet auki jos ollenkaan :)

Mulla suunnilleen samat vkot ku sullakin, mut en kyllä tohdi mennä itseäni tutkimaan. Millos sulla on seuraava neuvola, pyydä katsomaan siellä mikä on tilanne.

Kyllä saat tutkittua vaikka wc-pöntöllä istuen. Peset kädet kunnolla ja vaikka desinfioit.
Sieltä se kohdunkaula/kohdunsuu löytyy kun työntää sormensa sisään :)

Neuvolassa neuvottiin kokoilemaan itsekkin paikkoja, ei se vaaraallista ole kun pitää puhtaudesta huolen

Alkuperäinen kirjoittaja sorkkija:
Kyllä saat tutkittua vaikka wc-pöntöllä istuen. Peset kädet kunnolla ja vaikka desinfioit.
Sieltä se kohdunkaula/kohdunsuu löytyy kun työntää sormensa sisään :)

Neuvolassa neuvottiin kokoilemaan itsekkin paikkoja, ei se vaaraallista ole kun pitää puhtaudesta huolen

Joo, ihan hyvin voi kokeilla itsekin. Voi olla, ettet vaan ylety sinne napukkaan asti. Emättimen päässä on siis kohdunnapukka, joka aukeaa kivuliaista supistuksista. Jos saat napukkaan esim yhden sormen sisälle, olet noin sentin auki. Jos kaksi, olet noin 3cm auki. Älä kuitenkaan kovin syvälle kokeile.

Alkuperäinen kirjoittaja sorkkija:

Näin minäkin ymmärsin, koska meillä neuvolassa ei tehdä muuta kun pissinäyte (pikatesti), verenpaine ja painon mittaus... Siinäpä se, mitä niiltä käynneiltä jää käteen. Ei viittis lähtee monen sadan kilometrin päähän vaan "tarkastuttamaan".. Vaikka ei siitä varmaan haittaakaan olisi.

Eikö teidän miehet käytä käsiä ollenkaan?? No joo, itse en enää ylettyisi alapäätä kokeilemaan. Mies siellä kyllä häärii, mut eipä tuo osaa kertoa missä ollaan menossa. Meillä tää vauva otetaan ulos samalla tavalla kun on sisäänkin laitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Eikö teidän miehet käytä käsiä ollenkaan?? No joo, itse en enää ylettyisi alapäätä kokeilemaan. Mies siellä kyllä häärii, mut eipä tuo osaa kertoa missä ollaan menossa. Meillä tää vauva otetaan ulos samalla tavalla kun on sisäänkin laitettu.

Ja kätilö kattelee siinä vieressä?
:o

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:

:laugh: :laugh: :laugh:

Imukuppi vehkeen päähän :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:

No okei tarkennetaan. Eli meillä paras käynnistysmenetelmä on ollut siemenneste ja IHAN kotona aloiteltu aina. Vois kätilöt hieman katsoa kieroon, jos pyydettäisiin "omaa rauhaa" kesken synnytyksen. Toisaalta ovat kyllä sanoneet kerran, että nännien hierominen, siis kun mies sen tekee, nopeuttaa avautumisvaihetta.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ei. Älä tutki. Saat pian jonkun tulehduksen, kun itse ronkit. Älä hyvä ihminen itse, ei niistä kouluttamaton mitään ymmärrä.

Kyl mä ainakin ymmärrän,ja ihan kouluttamaton olen.
Ei sitä nyt ehkä silti kannata ainakaan likasilla käsillä ronklata,eikä ole ihan tarkoitus et sinne joka välis räpylää tungetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei. Älä tutki. Saat pian jonkun tulehduksen, kun itse ronkit. Älä hyvä ihminen itse, ei niistä kouluttamaton mitään ymmärrä.

Ei sitä nyt ehkä silti kannata ainakaan likasilla käsillä ronklata,eikä ole ihan tarkoitus et sinne joka välis räpylää tungetaan.

oot kyllä vähän outo.ja tää on takuulla provo..kopsattu sielt aikasemmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

oot kyllä vähän outo.ja tää on takuulla provo..kopsattu sielt aikasemmasta.

Täh?
En oel ap.

Yhteistyössä