Synnyttäminen tautisena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pööh

Vieras
Torstaina oli laskettu aika ja tänään viikkoja on 40+4. Eilen alkoi flunssan oireet ja tänään ollaan miehen kanssa molemmat oltu kipeenä. Kuumetta mulla ei ole (miehellä oli, mutta lääkkeillä laski), mutta röörit on täynnä räkää, jonka vuoksi päätäkin särkee. Pahinta on kuitenkin järkyttävä väsymys ja voimattomuus. Ollaan miehen kanssa tänään vaan nukuttu ja maattu sängyssä kun ei oo voimia tehä mitään.

Onko joku synnyttäny kipeenä? Meinaan vaan, että jos niin huonosti käy, että synnytys käynnistyy tässä parin päivän sisällä, niin millä ihmeellä selviän? Toki synnytyskipu on varmastikin niin voimakasta ettei pieni flunssa tunnu enää missään, mutta pelkään vaan ettei minulla ole voimia synnyttää.

Pitäisikö huomenna soittaa neuvolaan vai onko se ihan turhaa? Tuskinpa sielläkään mitenkään voidaan auttaa... :/

Sitten sä synnytät tautisena. Mulla kävi läheltä ekan kohdalla ja tota kyselin. Ei se mihkään vaikuta, vauva syntyy kuin on syntyäkseen. =)

Tokasta tulin kipeeksi sitten laitoksella, päivää synnytyksen jälkeen (flunssa molemmilla kerroilla).

Minäkin synnytin tautisena ja olihan se ainakin edellistä kokemusta rankempaa, kun voimia ei oikein meinannut löytyä. Hyvä puoli siinä oli se, että epiduraalin saatuani sain nukuttua kun olin niin väsyny :D en tiedä olisinko pystynyt nukkumaan, jos olisin ollut terve.

Joo, neljättä synnyttäessä olin 39 asteen kuumeessa ja ei oikein edennyt se käynnistetty synnytys. Kesti kauhean kauan, olin tosi voimaton lopussa, kätilö varautui koko ajan hätäsektioon, en siis saanut ruokaa koko päivänä, ja pehmeä imukuppi tarvittiin lopuksi. Synnytyksen kesto oli noin 20 tuntia.

Yhteistyössä