synnytyksen jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja tarviaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja tarviaan

Vieras
... tähän asti vain vaunulenkkejä mutta onko jotakin rajoitteita liikunnan suhteen synnytyksen jälkeen vai täytyykö ensin odottaa jälkitarkastusta, mites vatsalihakset???oliko jotakin rajoitteita?? en muista ekasta muksusta ja nyt synnytyksestä aikaa viis viikkoa ja alkaa paino nousemaan jos ei pääse hikoilemaan kuntoilun merkeissä mutta en ole vielä uskaltanu juoksemaan... osaako joku auttaa, onko tähän liikkumiseen jotakin yleistä suositusta ja jos on niin millasia??? kiitos :)

Juoksuun ja muuhun tömistelyyn voi ruveta sitten kun ei enää tunnu että hyppiessä mitään pullistuu alapäästä ulos eikä alapää siitä kipeydy.. Eli sitten kun lantionpohjalihakset on vähän ees palautunu.

Suoria vatsalihaksia ei saa thdä ennenkuin suoriennvatsaliajsten välinen rako on mennyt umpeen(sen tunee kun selinmakuulla jalat koukuss nostaa pään lattiasta, tuolliin vatsalihakset jännittyy ja niiden välinen rako tulee esiin) ylipäänsäkin lihasten treenaus kannattaa aloittaa lantionpohjasta ja syvistä vatsalihaksista, sitte ku ne alkaa olla kunnossa niin voi ruveta revittelemään suoria ja vinoja vatsoja kun ne syvät lihakset on kunnossa tukemassa selkää.

Mitkähän lajit/kuntosalilaitteet on parhaita noiden syvien vatsalihasten treenaukseen? Itsekin odottelen malttamattomana ensi kuun alkua, jolloin ajattelin pikkuhiljaa aloitella taas kuntoilua...

Syviä vatsoja voi treenata lankku- ja hoover-asennoissa, googlettamalla löytyy kuvalliset ohjeet. Muuten mä oon kyllä mennyt ihan oman fiiliksen enkä suositusten mukaan (lukuunottamatta noita vatsoja) molempien synnytysten jälkeen, kyllä kai sitä ihminen osaa itse kroppaansa parhaiten kuunnella. Ekan synnytyksen kätilö meinas että synnyttänyt nainen ei esim. enää koskaan voi hyppiä trampoliinilla (!!) ja olin vähän että just joo, katotaanpa ;)