synnytyksen jälkeinen urheilu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axlrose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

axlrose

Jäsen
23.06.2009
656
0
16
Oliskos kellään konkreettista tietoa nyt siitä että mitä ja milloin saa alkaa tekemään synnytyksen jälkeen?

Kuukaus nyt mennyt, hyvin olen toipunut, lenkit alotin jo viikon päästä synnytyksestä... ihan kävellen oon menny.

Maha on seistessä jo aika "oma" mut istuessa toi vatsa-makkara alkaa ahdistamaan toden teolla :laugh:

Saakos niitä vatsalihaksia nyt alkaa sitten harjoittamaan?
vissiinkin syviä ensin ,sitten vasta vinoja ym?
Ja kun jokapaikassa kuulen siitä ihmeen "raosta" jonka pitäisi kuroutua umpeen ennen kuin saa mitään alkaa treenaamaan, niin en kyllä itseltäni tuollaista löydä.?

Tai sanotaanko näin että ennen raskautta, raskauden aikana ja nyt synnytyksen jälkeen koen että ihan samalta tuntuu kun tosta keskeltä painaa..

Mä aloitin 6 viikkoa synnytyksestä, 8 kertaa viikossa ja kovaa treeniä. Vatsalihaksia vähän varoin, muuten ihan täysillä vaan.

Muoks. piti vielä lisätä että kannattaa tosiaan varoa niitä vatsoja ettei tuu ongelmia myöhemmin. Parempi aloittaa myöhemmin kuin liian aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyl se rako löytyy kun painat keskeltä vatsaa sormilla just kylkiluiden alapuolelta. Minulla meni puoli vuotta, et se rako ei tuntunut.

Oli pakko mennä ihan lattialle selälleen ja kokeilla... okei.. nyt ehkä tajusin :D no höh.. ennen sitä ei siis sais tehdä vatsoja.. ??

Täytyy vissiin käydä ostamassa sellaset sukkikset jotka ulottuu kainaloihin asti ja puristaa niin et koko alakroppa menee kuolioon :laugh:
en kestä tätä makkaraa hehe

Syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa treenata pikkuhiljaa koko ajan. Ihan vaan vetämällä vatsaa sisään :) ja niin edespäin...löytyy netistäkin varmasti ohjeita.
Mulla sama aika synnytyksestä ja kävellyt oon reippaita lenkkejä jo. Juoksua aattelin alotella tässä syksyn päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Mä aloitin 6 viikkoa synnytyksestä, 8 kertaa viikossa ja kovaa treeniä. Vatsalihaksia vähän varoin, muuten ihan täysillä vaan.

Muoks. piti vielä lisätä että kannattaa tosiaan varoa niitä vatsoja ettei tuu ongelmia myöhemmin. Parempi aloittaa myöhemmin kuin liian aikaisin.

nii. ite oon hoikka ollu ja raskaus kiloja ei ole enää kuin 7 kiloa jäljellä.. pahimmat on pepussa ja reisissä, et kyllä ne juoksulenkillä lähtee ja samaten vatsakin siitä pienenee...

Ja uinti olis varmaan tosi hyvä alottaa kans :) siinä olis monipuolisesti ja tasaisesti kaikille lihaksille hommaa...
tuskin vatsalihakset siitä liian koville joutuu :)

mul se rako on ollu tokan jälkeen jo yli 6 vuotta.. treenannu oon normisti ja ei oo pömppistä tullu... litteä vatsa on mutta rako tuntuu...oispa aika pömppis jos oisin venannu, että koska rako oikein poistuu :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa treenata pikkuhiljaa koko ajan. Ihan vaan vetämällä vatsaa sisään :) ja niin edespäin...löytyy netistäkin varmasti ohjeita.
Mulla sama aika synnytyksestä ja kävellyt oon reippaita lenkkejä jo. Juoksua aattelin alotella tässä syksyn päälle...

selvä :) joo vaunuja työntelen, ja valitsen reitit joissa on ylämäkiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Odota jälkitarkastukseen,lääkäriltä saa sitten luvan liikkua.. näin tein ainakin itse.

näinpä vois olla fiksuinta.. saa lääkäri sitten painella ja kertoa onko siellä se rako. Ja ennenkaikkea saako alottaa reenit... 3 viikkoa jälkitarkastukseen.. no ehkä mä kestän :) eipä tässä nyt tarvii hehkeältä näyttääkään kun kotona vauvan kanssa on, mutta itteensä piristää kummasti kun on kroppa kunnossa

Alkuperäinen kirjoittaja axxl:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Odota jälkitarkastukseen,lääkäriltä saa sitten luvan liikkua.. näin tein ainakin itse.

näinpä vois olla fiksuinta.. saa lääkäri sitten painella ja kertoa onko siellä se rako. Ja ennenkaikkea saako alottaa reenit... 3 viikkoa jälkitarkastukseen.. no ehkä mä kestän :) eipä tässä nyt tarvii hehkeältä näyttääkään kun kotona vauvan kanssa on, mutta itteensä piristää kummasti kun on kroppa kunnossa

Mä aloitin heti urheilun ku lääkäri anto jälkitarkastuksessa luvan. Mulla lapsi tuli sektiolla ja sain luvan alkaa tehdä ihan kaikkee liikuntaa mitä halusin. Ainoa mistä sanoi että vatsalihaksia pitää tukea esim pyyhkellä kun tekee sitä liikettä. Sen raon takia vatsalihakset nousee "kartiona" kun niitä jänittää ja siitä liikkestä ei oo apua ellei tue niitä napakasti siitä päältä. Mutta lääkäri osaa kyllä neuvoa! :) ja olen kanssani samaa mieltä kiinteä kroppa-parempi mieli ;)

Yhteistyössä