Synnytyksen jälkeinen väsymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äiti.

Vieras
Kuinka kauan kestää? Nyt 2vko synytyksestä ja tuntuu että on ihan jatkuvasti väsynyt. Vauva nukkuu 5h kerralla että en usko väsymyksen johtuvan siitä. Onneksi mies on isyyslomalla joten auttaa paljon vauvan hoidossa. Mutta itsestäni tuntuu että olen ihan sumussa ja tästä 2 viikosta en edes muista kaikkea. Johtuuko vain siitä että elimistö joutuu synnytyksessä niin koville? Ajoittain tuntuu että olen huono äiti kun en jaksa.:,( En koe kuitenkaan olevani masentunut...Onko tämä kenties sitä baby bluesia?

ei mua vaan väsyttänyt, kolme kertaa synnyttäneenä olen ollut ihan kunnossa heti sairaalasta päästyäni. Kaveri taas on aina monta kuukautta ihan nuupallaan, ne varmaan ne hormonit vaikuttaa eri lailla ihmisiin... Vaikuttaa sekin tietenki jos on menettänyt paljon verta..

just nlatäti sanoi että älä säikähdä jos synnytyksen jälkeen pari-kolme viikkoa menee sekavissa tunnelmissa/itkun/väsymyksen kanssa. kuulemma babybluessia jota joillain vaan ilmenee enemmän kuin toisilla. jos ei loppua meinaa näkyä niin sitten hakemaan apua, joska olis synnytyksen jälkeistä masennusta.

riippuu kait että miten synnyts on mennyt, paljonko verta menettänyt ja paljonko hemoglobiini... sekä se väsymystila ennen synnytystä...
mä olin järkyttävän väsynyt 5kk :D tosin laspi oli huono nukkuja että se väsymys vain aksvoi siis... mä en viikkoon noussut oikein edes sängystä ylös synnytyksen jälkeen, ja kotonakin joko nukuin tai köllöttelin vauvan kanssa 3 viikkoa

Juu minullakin hemoglobiini tippui mukavasti jonnekin 80-90 tuntumaan että kyllä väsytti jonkin aikaa synnytyksen jälkeen ;) Onneksi oli mieskin kotona niin kyllä siitä selvittiin. Sängyssä makoillen lähinnä, välillä syödään ja syötetään ja makoillaan lisää. En olisi vielä hirveän huolissani mutta toki pura huolesi esim. siellä neuvolassa. Osaavat varmaan puuttua jos vaikuttaa epänormaalilta.

Jos tuntuu että väsymyksen lisäksi masentaa niin pidä huoli ettei puhkea kunnon masennus, vaan tosiaan sitä juttelu- ja muutakin apua olet vailla ajoissa.

Yhteistyössä