Synnytyksen jälkeinen verenpaine, pitäiskö jo soitella johonkin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Santtu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Santtu"

Vieras
Synnytin (sektio) 8.12 ja koko raskauden oli paineet hyvät, tosin käytössä oli albetol, koska verenpaine ollut ennne raskautta vähän koholla. Eilen sitten mittailin painetta kotona ja ylpaine oli 180. Alapaine 80-90 ja pulssi normaali. Tuo yläpaine on nyt vaihdellut vuorokaudena aikana välillä 140-180. Onko muilla ollut raskauden jälkeen tällaista ja pitäiskö todella jo soitella johonkin....

Olet siis lopettanut tuon lääkityksen.
Minun piti jatkaa sitä synnytyksen jälkeen vielä noin kuukauden ajan,sitten sain lopettaa.Soitapa maanataina terkkariin tai neuvolaan.

Nyt arvot saavat olla korkeammat koska vauva on jo syntynyt. Mutta tilannettasi tuntematta, soita sinne synnäriosastollesi ja kysy mielipide, niin saat mielenrauhan ja voit keskityä vauvaasi :)

Mulla jäi kuopuksen syntymän jälkeen verenpaineet korkealle.Olin yhteydessä lääkäriin.Seurattiin tilannetta puoli vuotta ja lopulta todettiin, että verenpainetauti...olikin vain odotettavissa, että milloin, kun sukurasite siihen oli erityisen vahva.Nelisen vuotta olen tautia sairastanut.

Viimeksi muokattu:
Itselleni verenpainelääkitys jouduttiin aloittamaan vasta synnytyksen jälkeen. Olin ehtinyt olla kotona noin viikon, kun tuli näköhäiriöitä ja mitatsin verenpaineen alapaine oli vähän yli 100.

on jo puoli vuotta vanha ketju mutta on itelle ajankohtainen asia nyt. sain ensimmäisen lapseni vähän yli viikko sitten. synnytys käynnistettiin koska mulla oli raskausmyrkytys. myrkytyksen ensimmäiset oireet oli verenpaineen nousu, valkuaista löyty pissasta vain kerran ennen synnytystä. synnytyksen jälkeen päästiin vauvan kans kotiin, mulla albetol lääkitys. päivä oltiin kotona ja verenpaine nousi pilviin, ei muuta ku takas osastolle. yläpaine oli 180 luokkaa ja alapaine 110 luokkaa. nyt oon makoillu kohta viikon osastolla, mutta paineet ei tasaannu lääkkeistä huolimatta. välillä ne huitoo 175/108 ja sitte ku saan vahvemman lääkkeen, ne laskee 120/78. lääkkeinä albetol 4 x 200 ja nifalang/adalat 2 x vuorokaudessa. onko kellään samanlaisia kokemuksia ja miten teillä on saatu paineet tasattua? kotiin lähtisin jos vähän ois tasaisemmat paineet. kertokaa, jos samanlaisia kokemuksia!

Minulla ei ole olleet noin korkealla, mutta kahden viimesen synnytyksen jälkeen paineet ovat nousseet maidon noustessa, kaiketi hormonaalista. Tasaantuneet muutamassa päivässä, mutta siis nousseet todellakin 160/100 tasoon.

Yhteistyössä