synnytyksen jälkeinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kauanko synnytyksen jälkeen on normaalia, että on vuotoa. Olen synnyttänyt ihanan pienen tytön kohta kahdeksan viikkoa sitten. Verinen vuoto kesti noin 4 viikkoa, mutta sen jälkeen on vuotanut lähes kokoajan ruskea heiman klimppistä vuotoa.
Neuvolaan soitin ja kysyin asiasta ja sanoivat, että odota vielä pari viikkoa ja jos ei lopu, niin pitäis mennä lääkäriin. Kuitenkaan vuoto ei haise pahalle, eikä ole kuumetta tai kipuja, joten ei pitäis olla mitään tulehdusta tai muuta....
Kauanko muilla on vuoto kestänyt? Olen innokkaana odottanut, että pääsisin pian uimahalliin uimaan, mutta kun vaan vuoto ei ota loppuakseen.

Vähän vaikea sanoa, kun tilanteita on niin erilaisia ja kaikilla tuokin menee eri tavalla mutta silti normaalisti...
Mutta tuli vaan mieleen että mun kaverilla meni samalla tavalla, ei ollut kuumettakaan eikä kipuja, mutta silti joutui kaavintaan, kun ei ollutkaan kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Luin jostain,. etta vuoto normaalisti kestaisi 4-10 viikkoon. Mutta jos tosiaan vuotaa yli 2 kk niin varmaankin kavisin tarkastuttamassa tilanteen. ihan varmuuden vuoksi.

Jälkitarkastushan on ihan pian jos on jo 2kk synnytyksestä, tuskin tarvii erikseen mennä minnekkään näytille...

niin sen unohdin mainita, että jälkitarkastus mulla oli jo, mutta mitään tulehduskokeitahan siellä ei otettu.
Muutenkin lääkäri oli melko vähä puheinen, eli oletin, että kaikki on kunnossa, kun mitään ei sanottu...

Alkuperäinen kirjoittaja hätähousut:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Luin jostain,. etta vuoto normaalisti kestaisi 4-10 viikkoon. Mutta jos tosiaan vuotaa yli 2 kk niin varmaankin kavisin tarkastuttamassa tilanteen. ihan varmuuden vuoksi.

Jälkitarkastushan on ihan pian jos on jo 2kk synnytyksestä, tuskin tarvii erikseen mennä minnekkään näytille...

Aina ei jalkitarkastuksessa tehda gynegologista tarkastusta. Ainakaan meilla norjassa, jos kaikki on hyvin eika halua kierukkaa. Tehdaan kylla pyynnosta.

Yhteistyössä