synnytyksen jälkeiset kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misteli74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

misteli74

Uusi jäsen
09.03.2011
8
0
1
siinäpä se, eli esikoisemme on nyt 10kk 2vkoa ja imetys vähentynyt lapsen aloitteesta n. 7kk:n ikäisenä pelkkiin yö/aamusyöttöön ja 8,5-9kk:n ikäisenä kokonaan pois rintaruokinnasta. menkkatuntemuksia on ollut jo hyvän tovin (veikkaisin useammassa kuussa), mutta vasta nyt viikko sitten huomasin kolmen päivän aikana (ehkä kerran päivässä) wc:ssä käydessäni paperissa pientä vaaleanpunaista jälkeä. ajattelin jo, että jipii, nyt kuukautiset alkavat, mutta eivät alkaneet -sen sijaan tuo vaalea punerruskin hävisi. edellisestä kerrasta miehenikin kanssa oli tuohon punerrukseen lähes viikko, joten ei tuo mitään nirhaumaakaan mielestäni voinut olla. olisi kiva kuulla minkälaisena teillä kuukautiset ovat alkaneet ja tuntuuko tämä kenestäkään tutulta. ehkäisyä emme ole käyttäneet, koska toinen lapsi olisi tervetullut meille koska vain (jos sellainen vielä suodaan). eihän tuo ensimmäinenkään lapsukainen mikään aivan itsestään selvyys ollut ja kun alkaa kohta tuota ikääkin sen verran olla:)

Mulla on sinänsä merkillinen kroppa että esikoisesta kuukautiset alkoivat 27 pvää synnytyksestä vaikka täysimetin 4 kuukautta... olivat heti säännolliset. Kuopuksen syntymästä 30 pvää ja sama juttu: kuukautiset alkoivat säännollisellä kierrolla vaikka lapsi sai pelkkää rintamaitoa ekat 2kk (en imettänyt vaan lypsin kun lapsella oli halkio eikä kyennyt imemään rinnasta)
Neuvolassakin vähän ihmeteltiin että miten se kroppa voi toimia mulla niin tarkasti.. keskenmenojenkin jälkeen on kierto jatkunut heti ihan normaalisti (mulla siis tosi tärkeää pitää huoli ehkäisystä synnytyksen jälkeen ) Vuoto on ollut sellanen mulle normaali: niagara auki 8-10 pvää, ihan ekoista kuukautisista alkaen.

Toivottavasti teillä pian tärppää.. kannattaahan sitä toisaalta testiä tehdä jos ei kuukautisia kuulu tuon "tuhrun" jälkeen kun kuitenkin se mahis on kun ehkäisyä ei ole ollut :)
Tärppinonnea:flower:

T.Neiti, rv 21 :)

Mulla alkoi kuukautiset vasta kun imetyksen kokonaan lopetin eli n. vuosi synnytyksen jälkeen. ja kierto on n.40 päivää että tässä vielä odotellaan että normikierto palaisi. Kova vauvakuume itselläkin ja toinen olisi erittäin toivottu, mutta vielä ei tärpännyt:(

Yhteistyössä