Synnytyksestä aikaa 5 kk, seksi ei onnistu vieläkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onkelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onkelma

Vieras
Synnytyksestä on aikaa jo 5 kk. Repesin aika pahasti, tikkejä laitettiin paljon. Ommeltiin ihan leikkaussalissa, ja ompeleet oli jotenkin normaalia vahvempia, joten ne ei lähteneet sulamaan itsellään ja niiden takia oli tosi ongelmallista eka kuukausi. No sitten ne poistettiin, mutta vaivat jatkui edelleen, repeämishaava tulehtui monta kertaa ja istuminen ja muu tekeminen oli hankalaa todella pitkään. Nyt kun synnytyksestä on sen 5 kk, niin muuten on suht normaali, mutta seksi ei vaan onnistu millään. Tuntuu, että on jäänyt jotenkin liian kireeksi.. yhteen kohtaan jossain välilihan seuduilla sattuu tosi kovaa, kun edes yrittää.

Onko kenelläkään ollu samoja kokemuksia synnytyksen jälkeen? Miten kauan meni, että seksielämä palautui (jos palautui..)? Mua alkaa jo masentaan kun tuntuu ettei tää koskaan tästä enää palaudu normiksi :/

Mulla onnistui kaksiviikkoa tosta ja tosi tosi varovaisuudella. Sitä ennen koitettiin pari kertaa ja oli kuin olisi puukkoa kääntänyt haavassa. Menkat alkoi kun vauva oli vajaanvuoden ja siten alkoikin jo sujumaan paremmin, koska limakalvot olivat taas ilmeisesti entisensä. Leikkushaavaan sattui kyllä vielä puolisen vuotta sen jälkeen aina alussa varsinkin, mutta siedettävästi. Nyt voi sanoa, että tilanne on normaali, paitsi jos paikat liian kuivat, silloin leikkauskohta tuntuu.

Mulla kiristi aikalailla kanssa ensimmäisen puolivuotta. Sanoin siitä neuvolalääkärille ja se sanoi että jos ei kohta ala helpottamaan niin ota uudestaan yhteyttä, niin kokeillaan jollain hormooneilla tms. Että ei ole ollenkaan iso juttu. Me sitten läträttiin aikamme liukkarilla ja pikkuhiljaa alkoi taas sujumaan ilman mitään hoitoa. Ei se mitään nautintoa ollut, piti vaan silmät kiinni yrittää rentouttaa paikkoja niin aina helpotti. Nyt kun imetys on loppu niin onnistuu jo ilman luikkariakin kun limakalvot taas entisensä.

Mä repesin myös aika pahasti ja vuosi meni ennen kuin seksi alkoi sujua. Onneksi oli ymmärtäväinen mies joka oli paikalla kun mua kursittiin kokoon. Mä luulin kanssa yhessä vaiheessa et en koskaan ole enää normaali. Nyt seksi parempaa kuin koskaan. Synnytyksestä kolme vuotta. Pitää vaan aloittaa todella hitaasti ja kärsivällisesti.

Kiitos vastauksista!

Lääkärissä oon käynyt monet kerrat synnytyksen jälkeen täs asian tiimoilta, tai siis ekoina kolmena kuukautena, kun vaivoja oli eniten. Nyt oon kyllä miettinyt, et pitäiskö varailla taas omalääkärille aikaa, jos se vois vilkasta tonne haavan seuduille. Kun tuntuu, ettei edistystä oo _yhtään_ esim. parin kuukauden takaiseen tilanteeseen. Eilen koitettiin taas, ja tuntui että oli vaan entistä kipeempi ja kireempi :/

Mutta mä kans imetän vielä, joten toivon pilkahdus on myös kyllä siinä, et sit kun imetys lopahtaa niin jos se helpottais sit mullaki, kun limakalvot palautuu normaaleiksi.
Mulla myös onneks tosi ymmärtäväinen mies, se tästä vielä puuttuiskin et toinen painostais ja hermoilis, hyi!

Lisääki kokemuksia ois kiva lukee, vaikka tossa nyt tuliki jo hyviä :)

Yhteistyössä