synnytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami79

Vieras
hei. meillä rv21 menossa ja jo valmiikisi jännitän synnytystä. lähinnä sitä että mieheni ei ehdi tulla mukaan. hän on töissä etelä suomessa ja itse asun pohjoisessa joten jahka sairaalaan lähtö tulee niin hänellä menee ainakin 6-7h ennenkuin ehtii mukaan. miten kauan yleensä kestää synnytykseen siitä kun supistusten tahti tiivistyy? onko mitaan mahdollisuuksia että mieheni ehtii mukaan synnytykseen jos heti hälyytän hänet kotimatkalle kun lähtö sairaalaan tulee :) en halua kaveriksi muita ja ilman mieheni tukea pelottaa pikkusen....

Esikoisen synnytys kesti säännöllisistä supistuksista lähtien 13 tuntia ja sitä ennen kerkes muutaman tunnin supistella epäsäännöllisesti. Ja tuo on ihan normaalia ensisynnyttäjällä eli on ihan todennäköstä että mies ehtii mukaan :)

Jokaisellahan se menee tietenkin omalla vauhdilla, myös ensisynnyttäjillä voi lapsi tulla vauhdillakin. Mutta meillä näin... toinen oli tulossa ja suhteellisen säännölliset ja kivuliaat supistukset alkoivat puolen yön maissa. Sairaalaan mentiin viiden aikaan aamulla. Miehellä oli työkkärin aika yhdeksältä parin km:n päässä keskustassa ja sinne vielä lähti... jouduttiin sitten vielä laittamaan tippa että hieman nopeutuisi homma ja lapsi syntyi maailmaan 17.04. Eli tämän laskukaavan mukaan miehesi voi ehtiä hyvinkin mukaan...:)

Mutta kuten sanoin, jokainen omalla vauhdilla... :)

Minulla synnytys kesti melkein 26 tuntia, kun paikat avautui niin hitaasti, joten kyllä luulisin että miehesi kerkeää paikalle. Kun ei se tapahdu kovain nopeasti ensisynnyttäjällä.

Minun ensisynnytys kesti ekasta supistuksesta lähtien reilut 6h...ensimmäiseen pariin tuntiin en edes tajunnut oikein synnytyksen olevan käynnissä, koska supistukset eivät tuntuneet aluksi edes kivuliailta. Eli tähän synnytykseen hyvä kun itse kerkesin mukaan....

Mulla synnytyksen virallinen kesto on n. 16 tuntia. Oikeasti ekasta oikeasta supistuksesta vauvan syntymään kesti pari vuorokautta. Siinä olisi ehtinyt ajella vähän kauempaakin paikalle. :)

Hei!
Mieheni on äitinsä esikoinen, ja synnytys oli kestänyt vähän alle 4 tuntia. Joten me kaikki olemme yksilöitä, mieheni on syntynyt matkalla sairaalaan, joten voi se lapsi tulla nopeestikin.
Yleensä ensisynnyttäjällä kestää paljon kauemmin

poika syntyi 4,5 tunnissa ekasta supistuksesta. Itse olen myös syntynyt muutamassa tunnissa. Ilmeisesti (kätilö vihjaisi) nämä ""vauhtisynnytkset"" ovat periytyviä...eli tiedustele äidiltäsi millä aikataululla olet tullut...saatat synnyttää samalla vauhdilla.

joo kaikki tulee näköjään omalla vauhdillaan. jos tuo periytymisjuttu pitää paikkansa niin oma äitini oli pyöräyttänyt neljässä tunnissa ja sisko kuudessa... tulee miehelle kiire :) no pääasia että on sitten seuraavat 18-v mukana :)

Hei! Mulla jo monta vauvaa syntynyt,ensimmäisen syntymä kesti vähän yli kahdeksan tuntia,lapsivedet tuli ensin ja sitten supistukset. Muiden kohdalla onkin sitten ollut kolmesta ja puolesta tunnista vähän yli neljään tuntiin ensimmäisestä supistuksesta,yksi käynnistetty myös tuossa.Ja itselläni pitänyt myös aika kiirettä,kun meiltä n. Tunnin ajomatka sairaalaan,eli mun pitänyt lähteä yleensä jo samantien kun supistukset alkaneet.Yleensä on sitten jo niin pitkällä kun sairaalaan päässyt että ei muuta ole saanut kuin ilokaasua.

Sairaalaan tultiin klo 2.15 ja poika oli syntynyt klo 5.48! Kotona olin kärvistellyt suistuksissa vain reilun tunnin. Ensisynnyttäjä olin. Nyt odotetaan pikkukakkosta ja sairaalaan on lähdettävä varmaan heti, kun jotain tuntuu...

Vauhtisynnytyksellä on kyllä hyvät ja huonot puolet. Mitään kivunlievitystä ilokaasun lisäksi en minäkään kerennyt saamaan; toisaalta oli toimitus nopeasti ohikin sitten. Ja siinä hätäkässä en kerennyt edes huomaamaan ettei mies ollut synnytyssalissa ennen kuin juuri kun vauva putkahti ulos. Hän oli kyllä alusta asti mukana, mutta ei kestänyt katsoa vierestä kun kivut olivat minulla sen verran kovat ja siirtyi salin ulkopuolelle kun rupesi kuulemma niin kovasti huimaamaan ja ahdistamaan... näinkin voi käydä vaikka kuinka on valmistautunut. No, onneksi sentään sitten pääsi pesemään vauvan ja leikkaamaan napanuoran.

Minulla on sama tilanne, eli mies on tod.näk. h-hetken lähestyessä Etelä-Ruotsissa töissä... Lennot Göteborgista Helsingin kautta tänne pohjoiseen kestää tovin. No, ei auta muuta kuin hälyyttää heti, kun siltä tuntuu. Toivottavasti ei tule kovin montaa turhaa hälytystä ;) Saattaa lentorahat loppua...

En minäkään ketään muuta ole kaveriksi synnytykseen ottamassa. Kai sitä sitten selviää yksinkin siihen saakka, kun siippa ehtii paikalle. Ja tosiaan, onhan hän sitten siitä lähtien lähellä, kun paikalle ehtii :)

Aurinkoista odotusta!

Hei! Minulla kanssa tapahtui kaikki todella nopeasti. Yöllä alkoi supistukset ihan yllättäin ja kipeät oli alusta asti,kyydin soitin kun vaatteita puin. Tuntui että ikuisuus meni kun Vkl oli ja kaikki oli kyytiä vailla.Reilu tunti meni sairaalaamatkassa ja sairaalaan kun pääsin,niin puolen tunnin päästä vauva syntyi.Yhteensä aikaa ensimmäisen supistuksen tultua meni n. Kaksi ja puoli tuntia.hyvä kun sairaalan vaatteet ehti vaihtamaan ja saliin menemään.Jotenkin hassu olo sen jälkeen,kun luulin että kätilö valehteli että on jo syntynyt.Ihan hyvä kokemus kuitenkin,mutta jos toisen vielä teen menen varmaan sukulaisten riesaksi loppu ajaksi kun niiltä ei ole pitkä matka sairaalaan.

tässä kun asiaa pohdin itsekin niin kyllä kait siitä selviää tietysti yksinkin jos mies ei ehdi mukaan :) ja eihän siellä yksin olla vaan kätilö ja hoitajia on kyllä kaverina. ajattelen asiaa niin että menen hakemaan poikani kotiin :))

Yhteistyössä