Synnytys alkamassa vai jotain muuta asiaan kuuluvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensisynnyttäjä

Vieras
Esikoista siis odotan. Viikkoja 34 ja risat.
Vauva on ollut kaksi viikkoa sitten neuvolassa jo lantiossa lähtökuopissa (th totesi). Eilen supisteli lähes koko ajan (myös levossa), ei kuitenkaan kipeästi.
Vatsa toimii normaalia useammin.

Saunan jälkeen kokeilen alakertaa.. vauvan pää tuntuu selvästi kovana, vaikka paikat onkin kiinni.

Mitäs tää on? Valmisteleeko vauva synnytykseen vai jotain muuta?

Minä tunsin vauvan pään jo viikosta 25 ja noita harjoitussupistuksia oli joka päivä viikosta 18 lähtien, loppua kohden yhä useammin. Vauva syntyi viikoilla 39+6. Eli ota ihan rauihassa, ei se sieltä vielä varmaankaan tule. Kyllä sä huomaat kun se sieltä on tulossa :D

Minulla terkkari ennusti, että vauva syntyy seuraavan vuorokauden aikana (pari vuorokautta oli supistanut 5 min. välein parin tunnin jaksoissa & sain yhden supistuksen juuri silloin kun terkkarin kädet olivat minun vatsani päällä), mutta siitä kesti vielä 1,5 viikkoa synnytykseen. Lapsiveden meno taitaa olla ainoa varma merkki siitä, että vauva on kohta sylissä.

kyl se pää tuntuu kovana usiampia viikkoja ennen synnytystä.harjotussuppareita voi tulla hyvissä ajoin. ei mittää hättää,kannattaa uunnella kummiski kehoa ja levätä jos tuntuu siltä.

Kiitos kaikille vastauksista. Jotenkin huoli kun ei tiedä mitä tapahtumassa.. Jänskätti kun tuntui tuo pää tuolla, kun aiemmin ei ole tuntunut. Aikaisemmin oli paikat jo pehmentyneet ja kanava lyhentynyt..siihen tuo pääasia vielä niin jänskätys valmis.

Yhteistyössä