synnytys ja magneetit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raipeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joko Mammammaa olet kahtena kappaleena? Miten on mennyt? Oliko sinulla kokemuksia magneeteista? Mikä opiskelija OYS:ssa tekee hyvää työtä magneeteilla? Kätilöopiskelija vai?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 10:02 Bettina kirjoitti:
Joko Mammammaa olet kahtena kappaleena? Miten on mennyt? Oliko sinulla kokemuksia magneeteista? Mikä opiskelija OYS:ssa tekee hyvää työtä magneeteilla? Kätilöopiskelija vai?

Jep, kohta viikon verran masutta ja jo -10kg B) Kyllä tämä elämä tästä alkaa taas jatkua mallillaan, tikit paranee hyvää vauhtia ja neitille maistuu ruoka hyvin.
Mun oma magneettikokemus on aika pyllystä - pitkälti sen takia, että kätilö (vanha, onkohan enää töissäkään...) ei käsitellyt magneettikohtia millään tavalla, laittoi ne vain paikoilleen. Huonekaveri kehui nyt, että alkukivut lähtivät tosiaan tämän kätilöopiskelijan käsittelyssä hyvin. Mä en ehtinyt kokeilemaan mitään "luomuhoitoja" olin jo niin kipeä saliin mennessä että sain epiduraalin heti kun kätilö uskalsi luottaa siihen, että pärjäilen sen aikaa kun hakee anestesialääkärin paikalle.

[
[/quote]
Mun oma magneettikokemus on aika pyllystä - pitkälti sen takia, että kätilö (vanha, onkohan enää töissäkään...) ei käsitellyt magneettikohtia millään tavalla, laittoi ne vain paikoilleen. Huonekaveri kehui nyt, että alkukivut lähtivät tosiaan tämän kätilöopiskelijan käsittelyssä hyvin. [/quote]

OYS:ssa on käytetty vyöhykehoitoa synnytyksen hoidossa jo n. 7-8 vuotta. Olen synnytysosastolla kätilönä ja opiskelen työn ohessa vyöhyketerapeutiksi. Tietäääkseni kukaan meidän opiskelijoista ei osaa antaa vyöhyketerapiaa, eikä annakaan sitä ainakaan itsenäisesti vaan yhdessä kätilön kanssa. Vyöhyketerapia ei ole mitään "hokkuspokkushoitoa" vaan sitä tehdessä täytyy tietää mitä tekee. Ja niinpä uskon että meidän synnytyssalissa kätilöopiskelijoilla on niin paljon perusopittavaa, että heidän energiansa ei riitä vyöhyketerapian opiskeluun siinä määrin että heidän taitonsa sallisi terapian antamisen synnyttäjälle. Voi toki olla että olen väärässäkin...
Vyöhykehoitoa kannattaa kokeilla synnytksessä. Parhaimman hyödyn saa jos aloittaa hoidon ottamisen jo ennen laskettua aikaa.

T. Marja Peltokorpi, kätilö, vyöhyketerapeuttiopiskelija.

Saapa nähdä millainen synnytys tulossa; olen koko raskausajan käynyt vyöhyketerapiassa ja nyt kun vauva alkaa olla täysiaikainen, niin pikkuhiljaa on terapeutti alkanut "kypsyttelemään" paikkoja. Ainakin alkuraskauden pahoinvointiin vyöhyketerapia teki aina muutaman päivän siunatun tauon. Sitä pahoinvointia kun minulle kesti puoliväliin raskautta. Mulla on nyt ennen synnytystä ollut pariin otteeseen magneetit korvissa. Ainakin turvotuksiin on vyöhyketerapia nyt parin viime viikon aikana kovasti auttanut. Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia vyöhyketerapiasta raskauden loppumetreillä ja esim. synnytyksen käynnistymisen tukemisessa! Itsellä alkaa olla raskausmyrkytysoireistoa ja pelottaa kovasti, jos joutuu varsinaiseen käynnistykseen. Olisi niin paljon miellyttävämpää kokea ihan luonnonmukainen synnytyksen käynnistyminen, vaikka sitten vyöhyketerapian avulla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 17:37 kätilö kirjoitti:
Mun oma magneettikokemus on aika pyllystä - pitkälti sen takia, että kätilö (vanha, onkohan enää töissäkään...) ei käsitellyt magneettikohtia millään tavalla, laittoi ne vain paikoilleen. Huonekaveri kehui nyt, että alkukivut lähtivät tosiaan tämän kätilöopiskelijan käsittelyssä hyvin. [/quote]

OYS:ssa on käytetty vyöhykehoitoa synnytyksen hoidossa jo n. 7-8 vuotta. Olen synnytysosastolla kätilönä ja opiskelen työn ohessa vyöhyketerapeutiksi. Tietäääkseni kukaan meidän opiskelijoista ei osaa antaa vyöhyketerapiaa, eikä annakaan sitä ainakaan itsenäisesti vaan yhdessä kätilön kanssa. Vyöhyketerapia ei ole mitään "hokkuspokkushoitoa" vaan sitä tehdessä täytyy tietää mitä tekee. Ja niinpä uskon että meidän synnytyssalissa kätilöopiskelijoilla on niin paljon perusopittavaa, että heidän energiansa ei riitä vyöhyketerapian opiskeluun siinä määrin että heidän taitonsa sallisi terapian antamisen synnyttäjälle. Voi toki olla että olen väärässäkin...
Vyöhykehoitoa kannattaa kokeilla synnytksessä. Parhaimman hyödyn saa jos aloittaa hoidon ottamisen jo ennen laskettua aikaa.

T. Marja Peltokorpi, kätilö, vyöhyketerapeuttiopiskelija.

[/quote]

Huonekaveri puhui kyllä selvästi, että paikalla oli kätilöopiskelija, joka oli jo hieman tympeissään kun niin harvat ennen huonekaveria ei halunnut vyöhyketerapiaa kokeilla. Ja hoito hänellä tehosi paremmin kun kyseinen opiskelija käsitteli pisteirä. Miehellensäkin neuvoi käsittelyn, muttei toiminut yhtä hyvin.

mulla ei autanut juuri mitään... magneetteja laitettiin alaselälle ja jalkoihin... Mut sain sit muuta kivunlievitystä, joka kyllä tehos... ja kätilö oli niin ihanan kannustava et seki jo autto... Ja Oysissa noi pantiin.. =)

Yhteistyössä