[QUOTE="vieras";23295910]Mulle tehtiin.. Tilanne tämä: Koko elämäni olen kärsinyt ns laiskasta suolesta,ja herkästi ummetusta. Loppuraskauden ajan oli todella usein ummetusta,ja lopputuloksena vauva ei laskeutunut kun oli -massaa "tiellä". Sain peräruiskeen kun olin synnärillä,supistuksia alle 5min välein ollu jo n 3 tuntia. Oli todella epämukava tunne kärvistellä suppareita letku pepussa ja tyhjentyminenkin aika ikävä kokemus. Sit kuitenkin helpotti - siinä määrin että supistuksetkin sen yön ja seur aamupäivän aikana loppui. Vauva kuitenkin laskeutui selkeästi alemmas,ja kunnon yöunien+yhden lepopäivän jälkeen supistukset alko uudelleen ja pääsin "tositoimiin" seur aamuyön tunteina
Miksi haluat suolentyhjennyksen? (et halua kakata synnyttäessä vai ummetusta vai mitä?) Suosittelen että teet tyhjennyksen ennen kun synnytys alkaa tai ihan alkuvaiheessa,on varmasti miellyttävämpi tapa. Apteekista saa (ilman reseptiä,ei oo kalliita) esim Microlax-pienoisperäruiskeita. Ne on ihan tehokkaita varsinkin jos ei ole kunnon ummetusta. Ja sit tyhjennyksen jälkeen (synnytyksen jälkeen vähintään siihen ekaan "isolla" käyntiin asti) juot paljon vettä ja syöt kuitupitoista hyvin sulavaa ruokaa ja luumuja,niin pysyy "tavara" pehmeänä.[/QUOTE]
Tahtoisin tyhjennyksen, koska ajattelen ummetusta, mulla on nyt ollut raskausaikana joitain kertoja pahaa ummetusta, en todella tahtoisi synnyttää siinä samassa. Ja okei, ei oikein houkuta kakata synnyttäessä, mutta ei se ole se varsinainen ongelma, vaan juurikin se ummetus. Ja sitten myös se, että tuskin on kovin miellyttävää käydä kakalla ensimmäisiä kertoja synnytyksen jälkeen, varsinkaan, jos suoli ei ole tyhjentynyt ennen synnytystä.
Vielä kysymys: laittaako kätilö synnytyssalissa (vesi?)letkun ja siitäkö sitten kiiruhdetaan vessaan? Kuinka kauan suolen tyhjentyminen kestää (noin suunnilleen)?