Synnytys, repeäminen, arvet, arven liikakasvu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Miten yhtälö toimii? onko täällä ketään jolla kokemusta?

Mua pelottaa synnytys. Mulla on huono kudostyyppi, ja mun iho on sellainen johon jää helposti arpia pienistäkin kolahduksista. Lisäksi ongelmana arpien liikakasvu eli arvista kasvaa paksuja ja näkyviä.

Pelkään että kun alapäähän tulee repeämiä ja jos ne arvet kasvaa paksuiksi ja kiristäviksi, että miten elämä sen kanssa onnistuu :(

Olen ihan satavarma että repeän huolella. Pelkän seksin jälkeenki tuntuu että alapää olisi saksilla revitty auki vaikka haavoja ei olekaan.

En tiedä tuosta kudostyypistä, mut helpohkosti minullekin tulee vähän paksumpaa arpikudosta haavan päälle... Synnytyksessä repesin melkoisesti, lapsi oli lakitarjonnassa, eli tuli otsa edellä ulos, jolloin päänypärys on suurin (moni kuulemma päätyy tässä tilanteessa sektiopöydälle). Repeämät parnivat hyvin, mutta johonkin emättimen suun paikkeille oli kasvanut "kynnys", jonka lääkäri jälkitarkastuksen yhteydessä repäisi pois ja laittoi jotain polttavaa ainetta, joka esti kudosta kasvamasta takaisin. Kynnys olisi kuulemma yhdynnässä saattanut revetä aina uudestaan ja kehittaa uutta arpikudosta päälle. Nyt ei ole mitään ongelmaa yhdynnässä, vaikka joskus saattaakin tulla paikat kipeiksi seksin jälkeen, mutta niin oli jo ennen synnytystä.

Esikoisesta mulle tehtiin episiotomia kun supistukset sekä lapsen sydänäänet heikkeni. Kolmisen tikkiä sisälle ja ulos. Tikkien kesti lähteä kauan, mutta jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, ettei erottaisi mihin se on tehty jollei paperissa lukisi. Ei siis kovin ihmeellinen, mutta kesti melkein vuoden, että siihen kohtaan palautui tuntoa. Seksi ei ollut paljoa mistään kotoisin. Kuopus on nyt nelisen kuukautta ja silloin repesin todella pienesti (yksi tikki) vaikka tuntui, että olen ihan halki. Sekin on parantunut hyvin, seksiä ei ole tosin paljoa harrastettu vielä niin en tunnosta sano mitään. Kai se nytkin kestää palautua.

Mä väittäsin, että kyllä se siitä. Naiset on tehty synnyttämään ja se on sun "alapään" ainoa virallinen tehtävä. Sen alueen haavaumat myös parantuu nopeasti (vrt. niinkuin suunkin haavat). En vertailisi niitä johonkin normi haavoihin.

Kätilölle voi kyllä todeta, että mielummin eppari kuin hallitsematon repeämä. Tästäkin voi olla montaa mieltä, mutta mun logiikalla viilto on helpompi tikata kuin repeämä.

Jos oikein stressaa niin ala öljyämään välilihaa.

[QUOTE="jepp";24701718]En tiedä tuosta kudostyypistä, mut helpohkosti minullekin tulee vähän paksumpaa arpikudosta haavan päälle... Synnytyksessä repesin melkoisesti, lapsi oli lakitarjonnassa, eli tuli otsa edellä ulos, jolloin päänypärys on suurin (moni kuulemma päätyy tässä tilanteessa sektiopöydälle). Repeämät parnivat hyvin, mutta johonkin emättimen suun paikkeille oli kasvanut "kynnys", jonka lääkäri jälkitarkastuksen yhteydessä repäisi pois ja laittoi jotain polttavaa ainetta, joka esti kudosta kasvamasta takaisin. Kynnys olisi kuulemma yhdynnässä saattanut revetä aina uudestaan ja kehittaa uutta arpikudosta päälle. Nyt ei ole mitään ongelmaa yhdynnässä, vaikka joskus saattaakin tulla paikat kipeiksi seksin jälkeen, mutta niin oli jo ennen synnytystä.[/QUOTE]

eli siihen on joku hoitokeino kuitenkin? inhottavaa tällaiset pelot..

[QUOTE="vieras";24701748]

Mä väittäsin, että kyllä se siitä. Naiset on tehty synnyttämään ja se on sun "alapään" ainoa virallinen tehtävä. Sen alueen haavaumat myös parantuu nopeasti (vrt. niinkuin suunkin haavat). En vertailisi niitä johonkin normi haavoihin. [/QUOTE]

Olen nainen, enkä koe että minua olisi tehty synnyttämään. Ei kiinnosta, enkä koe että se olisi alapääni tehtävä, se on ihan arvokas ilman synnytystäkin.

[QUOTE="Vieras";24702328]Olen nainen, enkä koe että minua olisi tehty synnyttämään. Ei kiinnosta, enkä koe että se olisi alapääni tehtävä, se on ihan arvokas ilman synnytystäkin.[/QUOTE]

Mutta biologiaa se ei kiinnosta ja biologisesti sun alapääsi tehtävä on tosiaan vain saada siemenet sisään ja synnyttää. Sitä tarkoitusta palvelemaan se on kehittynyt evoluution kiumuroissa. Piste.

Yhteistyössä