Synnytys takana ja paino vaan nousee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"läski"

Vieras
Raskausaikana minulle tuli 15 kg painoa. Viikon kuluttua synnytyksestä painosta oli tippunut 5 kg ja sitten tippui vielä kaksi, mutta sen jälkeen painon putoaminen loppui ja tuli vielä kaksi lisääkin! Syön mielestäni normaalisti ja imetän... Milloin ne raskauskilot häviää, kun niiden tippumisen piti olla niiiiiin helppoa...

Mulla yleensä lähtee ensimmäisen neljän viikon aikana vajaa kymmenen kiloa, sitten painonlasku tyssää ja tulee pari kiloa lisää. Kuulostaa ihan normaalilta toi sun painonkehitys.

joo mulla lähteny aina aluks sellaset 10-15kg ja loput jumahtaneet, sit on saanu kituutella nutrileteillä ja treenata 5pv viikossa että on saanu loput pois. nyt kun sain kaksoset, ei edes tunnu auttavan. Pitääpi vääntää vielä enemmän. :D

Minun oli erittäin vaikea laihtua imetyksen aikana. Imetin 2v8kk ja synnytyksen jälkeen paino tippui ensin vajaa 10kg mutta nousi sitten 20 kg ja olin todella tuhdissa kunnossa kun lopetin imetyksen. Minulla oli pudotettavaa 25 kg kun imetys loppui mutta siitä on jäljellä vieläkin 10kg. Välillä olen saanut tiputettua vähän mutta aina tulee takaisin niin että olen keskimäärin 10kg plussalla kokoajan. Nyt olen päättänyt että ne viimeisetkin lähtee kesään mennessä mutta tiukassa on. Lapsi täyttää 4v heinäkuussa.
Uskon että joidenkin elimistö pistää säästövaihteen päälle kun imettää niin että maidontuotanato turvataan. Tosin voin sanoa omalta kohdaltani että en paljoa kyllä katsonut mitä nenän alle hävisi kun imetin :(
Nyt on sellainen tunne että elimistö on ottanut omaksi "mukavuuspainokseen" tämän +10kg verrattuna lähtöpainoon. En millään haluaisi sellaiseen sopeutua joten taistelu jatkuu... ;)

Mulla tuli melkein 20 kg, ja synnärille jäi peräti 3 kg (vauva 4 kg).

Siinä ne sulivat puolen vuoden täysimetyksen aikana, piti oikein katsoa mitä syö ettei laihdu liikaa.

Mulla tulee raskauden aikana 6-9kg, jotka jää laitokselle ja imetysaikana lihon n. 10 kg. Olis taas projekti edessä. :) Mäkin luulin, että raskaus lihottaa ja imetys laihduttaa, mutta se onkin toisin päin.

Mulla on kestänyt raskauskilojen lähtö "yhtä kauan kuin tulikin" elin noin 9 kk. Imettäminen toki auttaa asiaan mutta mitä tahansa ei voi syödä, eikä kuinka paljon tahansa.

Imetin todella tiiviisti alussa ja kaikki raskauskilot oli lähtenyt jälkitarkastukseen mennessä. Tosin söin aivan onnettoman vähän, kun mikään ruoka ei maistunut.

Mulla jäi laitokselle 16 tulleesta kilosta 6. Sen jälkeen ei tapahtunut yhtään mitään. Koko imetysajan kilot pysyi ku liimattu. Sit kun lopetin imetyksen tipahti yhtäkkiä kiloja 5. Loput viisi sitten lähti kituuttamalla seuraavan parin vuoden aikana. Että mulla tuo imetys ei ainakaan ollut mikään kilojen karistaja...

Yhteistyössä