synnytyspaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Tyhmä kysymys ehkä.... mutta saako pääkaupunkiseudulla asuva valota synnytyspaikkansa toiselta paikkakunnalta? Eli saako esim. Espoossa asuva synnyttää Kättärillä tai Naistenklinikalla?

Itse asun Vantaalla ja menen Jorviin synnyttämään, mutta olisin voinut valita myös Kättärin tai Naistenklinikan. Synnytysvalmennusryhmässämme oli yksi nainen joka oli menossa synnyttämään Tammisaareen, joten tietääkseni voit vapaasti valita synnytyssairaalan. Neuvolassa kysyivät jo ekalla käynnillä mihin haluan mennä synnyttämään, koska siellä suoritetaan myös ultraäänitutkimukset.

Moi!

Mä olen käsittänyt myös, että synnytyssairaala on ihan vapaasti valittavissa. Kuhan on Suomessa ;)

Niin siellä vaan osa niistä kontrolleista on, joten olis tietty hyvä olla sellainen johon on helppo mennä ennen laskettua H-hetkeäkin. Siis itsesi kannalta.

Jep, pitää paikkansa. Tosin synnytyssairaalaa voi vielä vaihtaa ultrienkin jälkeen. Jouduin tästä kyselemään koska saatamme muutta ennen LA:a ja haluaisin kuitenkin nyt käydä ultrassa lähimmässä sairaalassa (Jorvi) ja synnyttää sitten joko Jorvissa tai Kättärillä (kumpiko nyt sitten sattuu olemaan järkevämmän matkan päässä).

Saako muuten udella miksi olet menossa juuri Jorviin?

Jep, pitää paikkansa. Tosin synnytyssairaalaa voi vielä vaihtaa ultrienkin jälkeen. Jouduin tästä kyselemään koska saatamme muutta ennen LA:a ja haluaisin kuitenkin nyt käydä ultrassa lähimmässä sairaalassa (Jorvi) ja synnyttää sitten joko Jorvissa tai Kättärillä (kumpiko nyt sitten sattuu olemaan järkevämmän matkan päässä).

Saako muuten udella miksi olet menossa juuri Jorviin?

Mulle oli kans epäselvää tämä, mutta neuvolassa sanottiin, että hus:in alueella voi mennä mihin vaan. Tietysti, jos sattuu oleen reissussa muualla suomessa, niin sit mennään sinne mikä on lähinnä!

Itse kävin ultrat eri paikassa ja synnyttämään menin sit jorviin. (oli muuten ihana paikka! Huippumukava henkilökunta ja viihtyisät tilat. On myös sillä tavalla iso sairaala, että vaikka jotain poikkeavaa ilmenisikin, niin ihan heti ei tarvitse ambulanssikyydillä lähteä hoitoa saamaan.)

Yhteistyössä