Synnytyssairaalaan mukaan tavaraa näin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Limeoline
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Limeoline

Jäsen
04.06.2007
268
0
16
Löysin tuolta Vauva-lehden sivuilta listan tavaroista, joita voi ottaa mukaan synnytyssairaalaan. Aloin miettimään, että mitkä tavarat on tarpeellisia ja hups, kovin moni ei ollutkaan! :D
--------
Pakkaa synnytyssairaalaan mukaan otettavat tarvikkeet hyvissä ajoin. Tässä muistilista. Ainut välttämätön mukaan otettava on neuvolakortti!

Synnytykseen
Neuvolakortti (Tää oli tarpeellinen)
Kamera ja filmiä. Tarkista paristot!!! (Kamera kannattaa ottaa, jos haluaa kuvamuistoja)
Videokamera ja -kasetti. Tarkista akku! (No joo, en mä ainkaan synnärille halua mitään videointia)
Isälle eväät (Sai sairaalan kanttiinistakin)
Synnyttäjälle voimia antavaa naposteltavaa ja juomista. Pillimehu on kätevä, koska sillä myös isä voi tarvittaessa juottaa synnyttäjää. (Sai henkilökunnalta pyydettäessä)

Hygieniasta huolehtimiseen
Hammasharja ja -tahna (Oma hammasharja on tietty kiva)
Shampoo ja hoitoaine (Sai sairaalasta)
Deodorantti (En tarvinnut)
Harja ja kampa, hiuslenkkejä pitkähiuksisille (Oli oma)
Liivinsuojuksia (Sai sairaalasta)
Yösiteitä, mahdollisimman imukykyisiä (Sai sairaalasta)
Huulirasvaa (Sai sairaalasta)
Kosteusvoide ja meikkejä, jos niitä käytät (Kosteusvoidettakin löytyi sairaalasta)

Hupia ja hyötyä vuodeosastolle
Lompakko ja rahaa (Tottakai)
Kännykkä, jota tosin ei saa kaikissa sairaaloissa käyttää. Varaa siksi rahaa myös puhelinkorttiin. (Tottakai)
Puhelinmuistio (Häh?)
Lakuja, luumuja tai muuta vatsan toimintaa edistävää naposteltavaa (Ainakin luumuja oli sairaalassa)
Pelikortit, ristisanatehtäviä, käsitöitä, luettavaa (Lukemista oli hyllyittäin sairaalassa)
Päiväkirja tai muistiinpanovälineet (Nojaa)
Korvalappustereot (Nojaa, olihan siinä sängyssä se radio ja huoneessa tv)
Korvatulpat - siltä varalta että huonekaveri kuorsaa (Sai sairaalasta)

Omia vaatteita mukavuussyistä (Mä olin sairaalan vaatteissa koko ajan. Ne oli rennot)
Imetysliivit. Tosin jotkut synnytyssairaalatkin myyvät niitä, mutta varmista asia etukäteen. (Sairaalasta sai imetysliivit laitoksella käytettäväksi)
Pikkuhousuja - sairaalan alushousut ovat aika ikäviä (Ai? Musta verkkohousut oli hyvät!))
Yöpaitoja, kylpytakki ja aamutossut, jos sairaalavaatteet eivät miellytä. (Miellytti)
Huolehdi, että omat yöpaitasi sopivat imetykseen. Sairaalavaatteissa on se etu, ettei niitä tarvitse itse pestä.

Että aika vähällä selviää... =) Vauvalle vaatteet ja turvaistuimen isä toi, kun tuli meitä hakemaan.

Toi kyllä vähän riippuu sairaalastakin. esim. mä en ole kummankaan lapsen aikana saanu (syntyneet eri sairaaloissa) liivinsuojia enkä imetysliivejä. En myöskään olettanut et kosteusvoide ja huulirasva ois ollu talon puolesta. Myöskään kanttiini ei oo ollu auki mun synnyttäessä. Tosin ei isä ois ehtiny siellä käymäänkään :D

esikoista kun lähin synnyttämään, mukana oli neuvolakortti ja huulirasva!! Hyvin pärjäsin 5 päivää...iskä toi sit myöhemmin kännykän ja karkkia ja vauvalle ja mulle kotiinlähtövaatteet!

Itse olen nauranut näille listoille ja ihmetellyt minkä ihmeen takia näitä kassinkasausvinkkejä keksitäänkään. Itse emme tarvitse, kun lähdemme miehen kanssa synnytykseen, mukaamme muuta kun minulle pienen perustoilettekassin, jossa on hammasharjat, dödöt, pari donitsia ja minipakattuja hiustenhoitotuotteita sekä huulirasva. Ja tämä kassi minulla on yleensä aina pakattuna vessan hyllyllä ihan normaalikäyttöä ja yökyläilyä varten. Luonnollisesti neuvolakortit, lompakot ja kännykät, mutta ainahan ne muutenkin on mukana viimeisillä viikoilla.

Mies voi tuoda jonkun vaatekerran minulle kun tulee katsomaan ja aikanaan hakemaan kotiin ja ottaa samalla kuvat. Vauvan tavarakassi on valmiiksi pakattuna kaukalossa.

Mutta kukin tyylillään. Kyllä minun puolesta voi tuoda vaikka koko vaatekaapin ja vielä ne siskolta lainatut tosi-ihkut sandaalit.

Piika-äiti

yövatteista lähtien oli omat...alusvaatteet...kaikki...rasvat voiteet, putelit ja purnukat...hammasharjat, tahnat... lehdet...kirjat...housut, paidat... :ashamed:

mua ällöttää sairaalat ja sairaalan vaatteet. siks kuljin omissani.

No, minulla on rutiinia sairaalan vaatteista ja tavoista. Puoli vuotta sairaalassa ja välillä viikkoja enemmän tiedottomana kuin tietoisena ympäristöstä tekee sen, että pari päivää kulkee ihan tyytyväisenä sairaalaan vaatteissa.

Hiukset yritän pitää kunnossa, nämä on niin mahdoton saada sitten palautettua tolkkuihinsa jos ne alkavat takkuamaan.

Piika-äiti

Yhteistyössä