Synttäreille vinkkejä leikkeihin, neljä juttua jo listalla....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Kuopuksen synttäreille suunnittelen leikkejä, ajattelin että kutsuu koko luokan (on siis ekalla) joten pitää olla tytöille ja pojille sopivaa toimintaa.

Listalla on aasinhännän kiinnitystä, piirustuksen arvausta, karkkituttien syöntiä narusta käyttämättä käsiä apuna, vaahtokarkkien siirtämistä kulhosta kuppiin pillin avulla.

Mitäs vielä voisi keksiä? Antakaa ideoita, kertokaa mikä teillä on toiminut, mikä ollut suosittua.

Eli lapset on toivon mukaan sekä tyttöjä että poikia, ikää 6-7-v. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis :
No joku tietokilpailu, valmiita kirjoja löytyy kirjastosta eri aiheista/ eri ikäisille

Hei kiitos, tuo onkin hyvä, mulla on itse asiassa sellaisia loruja jossain kansiossa...Siis sellaisia arvoitus juttuja lorun muodossa, täytyykin käydä varasto läpi....Päiväkodissa työskennellessäni niitä olen käyttänyt, lapset tykkäsivät, ehkäpä kelpaa näille hiukan isommillekin.... :)

Mut häädettii huoneesta pois, kun olin menossa sinne...kyse 6v synttäreistä. Vielä viime vuonna sain järkätä leikkejä, mutta tänä vuonna lapset halusivat nimenomaan leikkiä keskenään :/

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mut häädettii huoneesta pois, kun olin menossa sinne...kyse 6v synttäreistä. Vielä viime vuonna sain järkätä leikkejä, mutta tänä vuonna lapset halusivat nimenomaan leikkiä keskenään :/

No mä uskon ja toivon että jos tulee myös tyttöjä niin silloin ei haluta vetäytyä oven taakse leikkimään...Viime vuonna noin olikin kun kutsuttuina oli pelkkiä poikia...

Toki saavat vapaasti leikkiä jos haluavat ja kaikki viihtyvät, hyvä kuitenkin olla varasuunnitelma... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Vettä kengässä, laiva on lastattu ja mitä tiedät ystävästäni on ainakin meillä eskari- ja ekaluokkalaisten suosikkileikkejä sisällä.

Tuota vettä kengässä leikkiä harkitsin mutta mietin että kehtaavatko kun siinä muodostetaan pareja ja nuo on niin sellaisia nyt että tytöistä ei tykätä jne. Hauska se kyllä olisi....

Laiva on lastattu voisi myös sopia yhdeksi leikiksi...

Leikittäjäksi aion pyytää pikkusiskoni, nuorin on kasiluokalla, toinen meni lukion ekalle....Ehkä pikkusisko 26-v saa olla osallistumatta leikittämiseen.... :whistle: