synttärit 2 tuntia vai 1.5?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä kaipaan

Vieras
Meillä on tähän asti synttärit kestäneet aina sen 2 tuntia ja mielestäni siinä on aina ollut se puoli tuntia ehdottomasti liikaa...Joissain perheissä on vietetty synttäreitä vain 1.5 tuntia - riittäisiköhän se? 7 v-päivistä kyse tällä kertaa. Kertokaapa omia kokemuksia asiasta. Synttärit tulevat poikkeuksellisesti olemaan arki-iltana (tosin perjantaina) eli senkin puolesta 1.5 voisi olla riittävä.

Meillä aina 2h. Myönnetään, että se vika puoli tuntia on hankalin, mutta 1,5h tuntuis liian vähältä ja lapset ei ehtis leikkiä itsekseen ollenkaan. 2,5h sen sijaan olis jo aika tuskaa!

1,5h on hyvä kesto. Olen myös tehnyt sen huomion, että 2h synttäreistä se vika 0,5h on aika villiä menoa. Siksi nyt viisastuttiin ja 7v synttärit pidettiin 1,5h mittaisina. Ja samoin teki aika moni muukin lapseni eskari ryhmästä :)

No nyt mä tyhmänä kysyn, että miten te teette sen, että ne on ohi siinä 1½ tai kahdessa tunnissa?
Meillä kutsukorteissa luki kellonajat (alku-loppu) ja silti vasta puoli yhdeksältä illalla oli viimeiset vieraat lähdössä. Kutsukorteissa päättymisaika oli klo.19.
Heitättekö ne vaan raa'asti ulos vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä kaipaan;23325237:
Meillä on tähän asti synttärit kestäneet aina sen 2 tuntia ja mielestäni siinä on aina ollut se puoli tuntia ehdottomasti liikaa...Joissain perheissä on vietetty synttäreitä vain 1.5 tuntia - riittäisiköhän se? 7 v-päivistä kyse tällä kertaa. Kertokaapa omia kokemuksia asiasta. Synttärit tulevat poikkeuksellisesti olemaan arki-iltana (tosin perjantaina) eli senkin puolesta 1.5 voisi olla riittävä.

no jos siinä on sun mielestä "puoli tuntia ehdottomasti liikaa", niin mitä pohdittavaa tässä enää on? =) meillä kesto 1,5 tuntia, mutta kyseessä tosin 4-vuotissynttärit. minusta oikein sopiva aika, kaikkea ehtivät puuhaamaan.

:), juu, itse koen, että "ehdottomasti liikaa" mutta toisaalta mietin sitä, että onko 1.5 tuntia kuitenkin liian vähän. Kyseessä tulee olemaan iso porukka, joiden leikkiminen on muiden synttäreillä tänä vuonna ollut aika raisua (kuulemma, äitien mukaan). Äh, on tämä sitten vaikeeta ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23325290:

no eipä oo tarvinnu. :D kyllä meillä on vieraat tajunneet, että jos juhlien ilmoitetaan loppuvan johonkin aikaan, niin silloin ne myös loppuu..

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23325290:
No nyt mä tyhmänä kysyn, että miten te teette sen, että ne on ohi siinä 1½ tai kahdessa tunnissa?
Meillä kutsukorteissa luki kellonajat (alku-loppu) ja silti vasta puoli yhdeksältä illalla oli viimeiset vieraat lähdössä. Kutsukorteissa päättymisaika oli klo.19.

Minkä ikäisistä on kyse? Kyllä meillä on vanhemmat hakeneet aina just silloin, kun kutsukortissa on sovittu, muutaman munuutin heitolla.

[QUOTE="Sara";23325318]Minkä ikäisistä on kyse? Kyllä meillä on vanhemmat hakeneet aina just silloin, kun kutsukortissa on sovittu, muutaman munuutin heitolla.[/QUOTE]

Näin meilläkin ja juhlittu on 1,5 h ja hyvin on riittänyt!

Meillä on ollu aina 2 tunnin synttärit ja seuraavalla kerralla kyllä 3 tuntia saavat kestää, eihän tuossa ajassa ehdi oikeasti mitään! Koittakaa keksiä jotain tekemistä niihin juhliin, niin ei oo ihan riekkumista vaan!

Mä oon nyt 3 kertaa yrittänyt vastata tähän ketjuun ja ei tunnu onnistuvan.

Siis, meillä on takana vasta 1v ja 2v synttärit, eli lapsukaiset on niin pieniä, että tulevat juhliin vahnempiensa kanssa. Molemmat juhlat ovat venyneet iltamyöhään (1v:t melkein kymmeneen).

Kivahan se on, että meidän lasta muistetaan, mutta eräätkin vieraat tulivat (1v juhliin) puoli kahdeksalta illalla onnittelemaan. Sen pari tuntia siinä sitten turisivat.

Meillä on nykyään aina se 1,5h koska mulla menee muuten hermot! En kestä sitä kauhea älämölöä ja en muutenkaan tykkää järjestää leikkejä ym. Nyt olen laskenut että 30 min menee siihen kun kaikki tulevat ja lahjat avataan. 15min syömiseen (kukaan ei kuitenkaan jaksa istua). Loppuaika pari ohjattua leikkiä ja sitten jo odotellaan vanhempia :).

[QUOTE="vieras";23325385]Meillä on nykyään aina se 1,5h koska mulla menee muuten hermot! En kestä sitä kauhea älämölöä ja en muutenkaan tykkää järjestää leikkejä ym. Nyt olen laskenut että 30 min menee siihen kun kaikki tulevat ja lahjat avataan. 15min syömiseen (kukaan ei kuitenkaan jaksa istua). Loppuaika pari ohjattua leikkiä ja sitten jo odotellaan vanhempia :).[/QUOTE]

:).

Oleellista on, että synttäreillä on ohjelmaa takataskussa, ettei se homma lähde ihan lapasesta. Niitä on hyvä vetäistä silloin, kun kierrokset ylittää vanhemman sietokyvyn. Pelkkä syöminen ei riitä ohjelmaksi, eikä se vapaa leikki!

Yhteistyössä