Syntymään liittyviä viisauksia lastenne suusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silja.S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Silja.S

Vieras
Tänään 4-vuotias kuopukseni (poika) tuli vatsaansa pidellen selittämään, kuinka hänen mahassaan kasvaa vauva, ja kun se on kasvanut tarpeeksi, synnyttää hän meille toisen koiranpennun. Totesin, ettei meille oteta toista koiraa vaikka poikarukka niitä kuinka sikiäisi =)

Millaisia syntymään ja synnyttämiseen liittyviä viisauksia teidän lasten suusta on kuulunut?

Me puhuttiin aikaanaan pojan 2v synttäreillä milloin kukakin on syntynyt, kerroin siis että vanhin sisko syntyi päivällä ennen 12, toinen sisko tuli yöllä 2 aikaan ja poika ( kuopus ) tuli puolilta öin. Poika vastasi ja isi ainakin tuli autolla.

Meidän kolmevuotias luulee, että äidiltä leikataan pää irti, vetäistään vauva ulos ja ommellaan pää takaisin. Molemmat lapset syntyneet sektiolla ja yritin pojalle selittää, että mahaan leikataan reikä josta vauva otetaan ulos. Hän kiven kovaan edelleen väittää, että pää irti :D

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Meillä 3- vuotias on ihan itse keksinyt että kohta se äidin masuvauva möngertää ulos tunnelista ja syntyy:) En ole kyseistä juttua korjannut kun aika lähelle noinhan se menee.. En vain tiedä mistä keksinyt noin loogisen ratkaisun.

Meidän poika väitti ala-asteella (oisko ollu tokalla), et vain naiset ovat nisäkkäitä, ei miehet. Kun kysyin miksi, vastaus oli tietenkin, että ku naisilla on tissit ja ne imettää vauvoja :D. Tämä nyt ei liittynyt itse syntymään, mut aika läheltä vauva touhuja liippaa kuitenki.

Ite luulin pienenä, et vauvoja tehdään ompelukoneella :D

[QUOTE="vieras";26126558]Meillä 3- vuotias on ihan itse keksinyt että kohta se äidin masuvauva möngertää ulos tunnelista ja syntyy:) En ole kyseistä juttua korjannut kun aika lähelle noinhan se menee.. En vain tiedä mistä keksinyt noin loogisen ratkaisun.[/QUOTE]

Lapset ovat hyviä keksimään tosi lähellekin liippaavia ratkaisuja pohtimiinsa asioihin.

Mun esikoinen (nyt 14v) on 2-3-vuotiaasta asti puhunut että muistaa syntymänsä ja sen kun oli mun mahassa.
Tänään just sivuttiin aihetta kun poika kyseli että sattuuko mua kun vauva potkii :D

Mutta siis jätkä on 3-vuotiaana selittänyt miten mahassa oli lämmintä ja pehmeää eikä hän ois millään halunnut tulla sieltä pois (syntyi pari viikkoa la jälkeen). Syntymä oli kuulemma vähän kuin vesiliukumäki :laugh:

Mun esikoinen (nyt 14v) on 2-3-vuotiaasta asti puhunut että muistaa syntymänsä ja sen kun oli mun mahassa.
Tänään just sivuttiin aihetta kun poika kyseli että sattuuko mua kun vauva potkii :D

Mutta siis jätkä on 3-vuotiaana selittänyt miten mahassa oli lämmintä ja pehmeää eikä hän ois millään halunnut tulla sieltä pois (syntyi pari viikkoa la jälkeen). Syntymä oli kuulemma vähän kuin vesiliukumäki :laugh:

Mä oon kans kuulemma muistanut (en muista enää) millaista oli mahassa: pimeetä ja likasta.

Mun 6 v oli mukanani lastenneuvolassa, ja ihan pokkana selitti terkkarille että "mä muistan sut kyllä, muistan kun olin äidin masussa ja kuulin sun äänen usein". Hmmm :xmas:

Ja pari päivää sitten pyysi mua näyttämään "niitä kuvia, kun mä olin sun masussa...niitä niitä ARKEOLOGISIA kuvia" :D. Arkeologia, ultraääni, melkein sama.

Yhteistyössä