Syntymän jälkeen lapsen hoito yksityiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apee

Vieras
Heippa vaan! Kyselisin semmoista et te jotka mahdolliseti olette lapsen syntymän jälkeen hoitanut lapsen terveyden seurannan ym. yksityisellä neuvolan sijaan onko ne neuvolasta ottanut yhteyttä tai kyselleet jos ei ala kuulua mitään ku synnytyssairaala kuitenkin lähettää sinne vauvan ja äidin tiedot, kuinka synnytys meni ym.?

Ja se terveydenhoitajan käynti kotona synnytyksen jälkeen onko se pakollinen ku en halua lastenneuvolasta sitä hoitajaa meille? Mieluummin sairaalasta jos pakko, älkää kysykö miksi!

Ei meillä terkka kotiin tullut. Ihan sinne neuvolaan taaplattiin.

Jos olet arskausaikana käynyt neuvolassa niin pitää sinun jälkirakastuksessa kuitenkin siellä käydä, että saat rahat.

Kiitos vastauksesta:) Pitää ottaa selvää. Saa vielä vastata jos joku tietää eli ne jotka tietää oikeesti. Mut entä toi äidin ja vauvan vointi tiedot neuvolaan?

Lähetetäänkö ne vaan sairaalasta sinne vai täytyykö mun ilmottaa minne ne nlähetetään esim.jossain lapussa kysyttäis asiaa?

Mulla ei ainakaan sairaala lähettänyt mitään tietoja neuvolaan vaan sain kaksi samanlaista lappusta, jossa synnytyksen kulku ym ja toinen oli mulle itselle ja toinen mun piti viedä itse neuvolaan.

Kiitos vastauksesta:) Pitää ottaa selvää. Saa vielä vastata jos joku tietää eli ne jotka tietää oikeesti. Mut entä toi äidin ja vauvan vointi tiedot neuvolaan?

Lähetetäänkö ne vaan sairaalasta sinne vai täytyykö mun ilmottaa minne ne nlähetetään esim.jossain lapussa kysyttäis asiaa?

normaalisti suostumusta tietojen lähettämiseen kysytään neuvolan suhteen. se suostumuslomake (hoitajien koneella oleva lomake) on sellainen että jos tiedot saa lähettää niin ruksitetaan kohta "saa lähettää jatkohoidosta vastaavalle yksikölle". tämän jälkeen siinä on tyhjä tila mihin kirjoitetaan selvennys eli yleensä neuvola. ei ole harvinaista, että halutaan lähettää myös esim. jollekin määrätylle lastenlääkärille tiedot. jos ei halua tietoja lähetettävän neuvolaan, sen voi kieltää. voi siis lähettää halutessaan pelkästään yksityiselle puolelle.

'klö' kiitos suuresti vastauksestasi :D taysin sivulla sanottiin että ne lähettää sairaalasta tiedot neuvolaan, mutta kyllä täälläkin varmaan on noin kuten kirjoiti?

Muuten sairaalassako tuo mainitsemasi lomake vasta täytetään kun raskauden seuranta mulla tapahtuu yksityisellä?

olen itse tyksissä töissä mutta luulisin käytännön olevan sama myös helsingissä. lomake on juu sairaalassa täytettävä. tai siis et sitä itse tule täyttämään vaan lapsivuodeosastolla jonkun pitäisi sinulta kysyä että lähetetäänkö tiedot normaalisti neuvolaan. yleensä kaikki vaan sanoo joo mutta sun tilanteessa voit siis sanoa että raskausajan seuranta on tapahtunut yksityisellä ja tiedot lähetetään vain sinne.

Yhteistyössä