Tällä ohjeella itse teen ja hyvää tulee, älä anna nimen häiritä:
Pannukakkupitsa
2 dl maitoa
1 dl kermaa
(2 kpl kananmunaa)
1 rkl öljyä
4 dl vehnäjauhoja
ripaus pitsamaustetta
Sekoita aineet keskenään ja levitä pellille.
(tulee siis ihan uunipellillinen) laita pohjalle juustoraastetta jotta täyte tarttuu hyvin kiinni, ni on helpompi leikata paloiksi.
Itse olen tehnyt pyreestä juoksevaa ja laittanu sen ihan ensiksi..
(taikinasta tulee aika löysää..)
Täytteeksi voi valita omat mielimaut esim.
jauhelihaa (mausta)
kinkkua
meetfurstia
ananasta
tonnikalaa
mielikuvitus on rajana, voi tehä vaikka merellisen tai kasviksen...
juustoa päälle ja 225 asteeseen uuniin noin tunniksi... (valmis kun pohja ruskettuu

) Anna jäähtyä ja leikkaa paloiksi. On tarjottavaa joko kylmänä (jolloin mausteita enemmän) tai lämmitettynä!!
suolainen piirakka
pohja: 100gr pehmeää margariiniä,2di vehnäjauhoja ½tl suolaa 1rkl kylmää vettä täyte:150gr palvikinkkua kuutioina, pala purjoa 3dl juustoraastetta 1muna,1dl kevyt kermaa , pohjan ainekset sekoitetaan j laitetaan normaali kokoisen piirakkavuokaan päälle kinkku ja loput täytteen aineet sekoitetaan ja ei kun uuniin 200astetta noin ½ tuntia tai kunnes on kypsä . Täytettä voi muunnella
Suolainen piirakka
- valmiiseen voitaikinapohjaan.
Kauli voitakina ja laita reunalliselle uunipelille.
Kuutioi noin 400g kinkkua
Silppua määrällisesti yhtä paljon purjoa.
Silppua 1 sipuli
Silppua persiljaa
Sieniä?
sekoita aineet keskenään ja laita taikinalevylle sekä käännä reunat vähän päälle kuten marjapiirakassa.
Ripottele päälle oreganoa
Sekoita keskenään 2 munaa, pieni purkki smetanaa ja n. 2 dl kermaa - mausta varovasti suolalla ja mielen mukaan pippurilla (musta?) ja kaada piirakan päälle.
Lisää päälle mieleistäsi juusto raastettä ja paista n 175 asteen lämmössä kypsäksi (kunnes voitaikina kypsyy ja päällinen on sakeutunut..