syntyy rv.33+0 onko tosi paha juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Onko siis niin että lapsi on täysiaikainen jos syntyy raskausviikolla 37+0 tai sen jälkeen vaikka laskettuaika onkin rv. 40???
Jos lapsi syntyy rv. 33+0 niin onko paljon ongelmia tai kehitysvamman/kehitysviivästymän riskiä jne???
Siis jos syntymä on etukäteen suunniteltu äidin terveyden takia rv33+0

KERTOKAA KAIKKI MITÄ TIEDÄTTE!!!!!

sen mitä ite oon kuullu ja mitä mulle on kerrottu neuvolasta, sairaalasta ja muista neuvontapisteistä niin rv 33 syntynyt lapsi on todennäköisesti ihan yhtä terve kun vähän myöhemminkin syntynyt. joutuuhan se pieni olemaan varmaan sairaalassa mutta ei ole kauheeta hätää kuitenkaan. ja ei ne lekurit sitä synnytystä suunnittele tuolle viikolle jos ei vauva oikeesti pärjäis.

nykysinhän pärjää jo rv 27 syntynyt vauva keskoloiden avulla maailmaan.

en ole kyllä kuullut että ois kehitysvamman tai - viivästymän riskiä. nuo kehitysvammatkin tulevat suurimmaksi osaksi ihan muista tekijöistä kun siitä että lapsi syntyy rv 33:lla.

ota ihan rauhassa vaan ja luota hoitohenkilökuntaan.

mistäpäin olet? eli siis missä aiot synnyttää?

33 on jo hyvän kokoinen jotain 2kg. yleensä noi ku tuli vastasyntyneidenteholle synnytyksen jälkeen oli kevyen hengitystuen tarve eli ylipainehengitys tai sit lepäämään rankasta synnytyksestä joikski päiviks hengityskoneeseen. keuhkot on tonikäsillä jo hyvät ja jos on suunniteltu synnytys etukäteen saa äiti lihakseen piikillä kortisonia joka kiihdyttää viel keuhkojen kehitystä ts valmistaa keuhkoja.

ja syömisen opettelua.voi tarvita alkuun nenämahaletkua kun syöminen on raskas juttu vauvalle.
aivovammariski on vähän isompi kuin täysaikasilla, lähinnä aivoverenvuodot keskosilla synnytyksestä johtuen mut noilla kontrolloidaan pään ultraääni kyllä jos epäillään. ei tarvi pelätä! olin siis vastasyntyneiden teholla sairaanhoitajana ja noilla viikoilla syntyneet oli pääosin parhaiten menestyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
sen mitä ite oon kuullu ja mitä mulle on kerrottu neuvolasta, sairaalasta ja muista neuvontapisteistä niin rv 33 syntynyt lapsi on todennäköisesti ihan yhtä terve kun vähän myöhemminkin syntynyt. joutuuhan se pieni olemaan varmaan sairaalassa mutta ei ole kauheeta hätää kuitenkaan. ja ei ne lekurit sitä synnytystä suunnittele tuolle viikolle jos ei vauva oikeesti pärjäis.

en ole kyllä kuullut että ois kehitysvamman tai - viivästymän riskiä. nuo kehitysvammatkin tulevat suurimmaksi osaksi ihan muista tekijöistä kun siitä että lapsi syntyy rv 33:lla.

Naistenklinikalla. eli kyllä kuotettavaa joitoa varmasti saa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:

Naistenklinikalla synnytän. eli kyllä luotettavaa hoitoa varmasti saa!

Yhteistyössä