Syökä teidän n. 1-vuotiaat vielä pääasiassa purkkiruokaa?

Sanotaan että nykyään ehkä 30/70 %.
Pikkuhiljaa on siirrytty saman kattilan ääreen. Jos sattuu jotain tosi mausteista tai muuten hankalaa syötävää, niin sitten otetaan purkin antimia. :)

Muoks. siis 30 purkista ja 70 kattilasta. ;)

meillä ei lapsi oo koskaan oikeestaan syöny ns.purkkiruokaa. ainoastaan hedelmäsoseita. Oon tehny ruoat itse. aika paljon söi jo yksi vuotiaana samaa ruokaa vähemmillä mausteilla. Nyt vuoden ja 8kk:den ikäisenä syö täysin samaa ruokaa kuin mekin. Jopa kiinalaista ja vietnamilaista ruokaa syö hyvillä mielin,vaikka hieman tulisiakin joskus ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Meillä ei ole missään vaiheessa syöty pääasiassa purkkiruokaa... :whistle:

Eikä meillä. Meillä molemmat lapset on saanu niistä ns."allergiaoireita". Kakka on outoa, posket punottaa... Siksipä minä syötänkin itse tehtyjä ruokia ja suuri säästöhän siinä tulee. :)

Meillä söi lapset purkkiruokaa niin kauan kuin maistui. Vielä nytkin ostan 3v8kk pojalle hedelmäpurkkeja ja porkkanaperunavelliä kun se itse tahtoo.
Minun vanhempi lapsi on aina tykännyt kouluruoasta, en tiedä mitä se kertoo minusta äitinä ja ruoanlaittajana.
Voisi kuvitella että ne joiden äidit on vauvasta alkaen kokkailleet herkkuruokaa, eivät tykkää sitten päiväkodin ja koulujen ruoasta...

Meillä syö vieläkin purkkiruokaa, ikää 1v 10kk. Ei nyt mitenkään säännöllisesti ja jatkuvasti mutta jos tulee hoidosta klo 16 kovin nälkäisenä niin annan purkkiruuan, koska ei jaksa odottaa iltaruokaa jos sitä ei ole edelliseltä päivältä jäänyt.
Samoin viikonloppuisin saa lounaan yleensä purkista, me ei miehen kanssa syödä normaalisti lounasta.

Reissussa ollessa syö purkkiruokaa meidän 1v2kk, ja välillä kotonakin jos en ehdi/jaksa tehdä ruokaa.. Ja tyttö kyllä syö kaikkee kotiruokaa mitä vaan tarjotaan, samalla lailla maustan kun ennenkin, suolaa en kyllä käytä mut muuten aika mausteista ruokaa meidän perheessä...

Ei ole kertaakaan maistanut kaupan purkkiruokaa, tai kerran matkalla yritettiin, vaan ei suostunut syömään. Tein itse soseet ja n. 10 kk iässä söi pääasiassa jo samoja kuin muukin perhe. Lapsi kohta 1,5 v.

Alunperin ajattelin, että teen soseet itse, mutta vauva-arjessa osoittautui paljon helpommaksi käyttää purkkisoseita. Silti: kyllähän ne soseet maksavat paljon, ja jatkuva purkkien rahtaus kierrätykseen oli työlästä sekin, joten olin kyllä helpottunut, kun lapsi n. 1-vuotiaana siirtyi syömään samaa ruokaa kuin me vanhemmat. Yhden tuttavani lapsi syö vielä parivuotiaana usein purkkiruokia, mutta siihen on syynä se, etteivät vanhemmat joko syö kunnon ateriaa, tai jos syövät, niin kebabia, hampurilaisia tms., jolloin purkkiruoka onkin parempi vaihtoehto.

Yhteistyössä