Syökö teidän alle kouluikäiset kuollutta eläintä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voodoo doll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syö.

Eipä tolle olla vielä kerrottu sen kummemmin mistä se liha tulee, mutta ollaan katseltu eläinohjelmia ja niissä on tullut ilmi että käärmeet syö lintua jne. Varmaan n sit aikanaan luonnollista tuolta eläinmaailmasta johtaa että mekin syödään eläimiä.

Siis juu syö liahaa ja jos puheeksi tulee siis lapsi ottaa jollakin tavalla puheeksi sen lihan alkuperän niin olen sanonut sen olevan sitä elukkaa mitä se on possua, kanaa, lehmää. Se on tähän asti riitänyt. Ei lapsille tarvi yliselitää niille riittää yleensä aika suppea vastaus. :D

Mä en nyt ihan tajua kysymystä, tai miksi siitä pitäisi tehdä numero. Ekana niin eivät elävääkään syö. Toisekseen, ei ole vielä 4v:llä ollut tarvetta kysellä lihan alkuperää. Sille riittää, jos sanoo, että liha on possua tai kanaa tai nautaa.

Tästä muuten tulikin mieleeni, teini-iässä juttelin yhen englantilaisen tytön kanssa aiheesta. Oltiin syömässä ja mun piti kertoa mitä lihaa syötiin. No, mun enkku oli 15-vuotiaana vähän rajotettua, joten selitin, että se on "pigs meat". Ei meinannut tyttö millään tajuta, oli aina vaan syönyt "pork", joka ei ole eläin ;)

Ei meidän lapset oo ajatellut asiaa noin tarkasti. Ovat kyllä kysyneet, et mitä lihaa nyt on. Sit, ku kerron, et vaikka kanankoipea, niin olen sanonut tarkempien kysymysten jälkeen et se on kanan jalka. Eipä nuo sitä pahana ole pitäneet. Possusta tietävät kans, et on se possu joka sanoo röh röh jne..

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
. Ei lapsille tarvi yliselitää niille riittää yleensä aika suppea vastaus. :D

No tuokin on varmaan lapsesta kiinni. Meillä ainakin tyttö on kovasti kiinnostunut miksi niiitä eläimiä tapetaan ruuaksi ja miksi niiden ei anneta elää.

Riippuu varmaan ihan siitä millasia asenteita aikuinen lapsillensa syöttää =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en nyt ihan tajua kysymystä, tai miksi siitä pitäisi tehdä numero. Ekana niin eivät elävääkään syö. Toisekseen, ei ole vielä 4v:llä ollut tarvetta kysellä lihan alkuperää. Sille riittää, jos sanoo, että liha on possua tai kanaa tai nautaa.

Tästä muuten tulikin mieleeni, teini-iässä juttelin yhen englantilaisen tytön kanssa aiheesta. Oltiin syömässä ja mun piti kertoa mitä lihaa syötiin. No, mun enkku oli 15-vuotiaana vähän rajotettua, joten selitin, että se on "pigs meat". Ei meinannut tyttö millään tajuta, oli aina vaan syönyt "pork", joka ei ole eläin ;)

Niin pointti oli siinä että ymmärtääkö ne lapset että he syövät eläintä. Vai onko se liha vain lihaa, jonka alkuperää he ei yhdistä eläimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
. Ei lapsille tarvi yliselitää niille riittää yleensä aika suppea vastaus. :D

No tuokin on varmaan lapsesta kiinni. Meillä ainakin tyttö on kovasti kiinnostunut miksi niiitä eläimiä tapetaan ruuaksi ja miksi niiden ei anneta elää.

Juu niin munki 13v ja se on ihan luonnollista. Mut jos alkais 4v:lle kertoo teurastamisesta ja sikojen tappamisesta ruuaksi niin ei ihan kaikki airot olis vedessa.

Yhteistyössä