Syöksysynnytys-miten se määritellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiona71 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fiona71 harmaana

Vieras
Tuli vaan mieleen , kun tuolla synnytys- osiossa lueskelin nopean synnytyksen ketjua, niin jotkut siellä kirjoitti syöksysynnytyksistä.
Meillä kuopuksen synnytys kesti 1h ja ponnistusvaiheeksi kirjattiin 1min, vaikka tuli kuulemma alle ½minuutin ulos. Kukaan ei missään vaiheessa puhunut syöksysynntyksestä mitään, vaan papereissakin oli merkintä normaalista synnytyksestä. En ollut mitenkään kipeä missään vaiheessa ja ponnistustuskaan ei sattunut yhtään (4100g painoi vauva).
Samalla osastolla eräs äiti kertoili omasta syöksysynnytyksestä. Kesto oli 3h ja ponnistusvaihe 10-20min. Ja vielä sanoi kätilön puhuneen syöksysynnytyksestä. Mää en ymmärrä...

ei tuo sun osastokaverin synnytys kuulosta syöksysynnytykseltä, tosin en tiedä millä termi määritellään
..ittelläni kesti synnytys sen 3h, ja 15min oli ponnistusvaihe, ja puhuttii että oli nopea synnytys

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Jos oikein muistan niin syöksysynnytys kestää ensikertalaisella alle 4 tuntia ja uudelleen synnyttäjällä alle 2 tuntia.

Mulla täyttyy nää molemmat kriteerit ( eka 2,5t ja toinen vajaan tunnin verran) eikä kukaan koskaan maininnut mistään syöksysynnytyksestä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Jos oikein muistan niin syöksysynnytys kestää ensikertalaisella alle 4 tuntia ja uudelleen synnyttäjällä alle 2 tuntia.

Mulla täyttyy nää molemmat kriteerit ( eka 2,5t ja toinen vajaan tunnin verran) eikä kukaan koskaan maininnut mistään syöksysynnytyksestä?
Joo, ja mulla neljäs synnytys 1h 50min ja viides tosiaan tuon 1h eikä kummassakaan puhuttu syöksystä mitään.

Mulla kans kaikki 3 sitten on syöksysynnytyksiä ensimmäinen 2,5h toinen 2h 45min ja kolmas 1h 15min ponnistus vaihe oli 4min ja poika 4kg620g. Ei neuvolassa eikä sairaalassa puhuttu mitään syöksy synnytyksistä. Sairaalassakaan ei kätilö edes uskonu että poika olis tulossa kunnes pää jo pilkotti.

Mun syöksysynnytyksestä mainitsi lääkäri ainoastaan suullisesti, kortissa ei lukenut mitään ja lapsi sai "vain" 8 pistettä. Koko touhu oli alkanut jo muutamaa päivää aijemmin, kun kävely alkoi tuntua hankalalta ja haaroissa oli repeämisen tunne. Kohdunsuu oli auennut jo 8 senttiä, kun vielä lähettivät kotiin Naistenklinikalta. Saatesanoiksi sain: nukkukaa hyvin, huomiseksi tarvitsette voimia! Nukuin mahdottoman hyvin, tuntui kuin koko taivas olisi antanut rauhallisen yöunen. Klo 8 olimme esivalmisteluissa, klo 9 sain käynnistyksen ja lapsi oli maailmassa 12.30. Mitään näin ihanaa kokemusta en ollut elämässäni ennen käynyt läpi.
Vaikka oli Joulu ja sairaalan henkilökunta minimissään, koin turvallisuutta, mieheni läheisyys oli vahva ja luotin henkilökunnan osaamiseen. Kaikki tapahtui hyvin nopeaa tahtia, mitään kovia synnytyskipuja en kokenut. On turhauttavaa katsella ja kuunnella noita TV-synnytyksiä, miten ne voivatkaan olla niin kammoja.
Otsikkoon: syöksysynnytys voi olla myös hidas tapahtuma, keho sopeutuu avautumiseen hitaasti... minun "sotakokemukseni" oli kuin rintamakarkuruus, ilman kaikkea kauhistusta.

Yhteistyössä