Syöttötuoli hakusessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti Etsivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neiti Etsivä

Vieras
Hei,

Minulla on kampurajalkainen pienokainen, jolla on päivittäisessä käytössä ns. tankokengät.
Kohta olisi aika alkaa hiljalleen totutella syöttötuoliin, mutta sopiva tuoli olisi hakusessa. Onko kenelläkään tiedossa sellaista mallia, jonka keskitangon saisi jotenkin kätevästi irrotettua tai johon jotenkin muuten saisi lapsen ilman, että joka kerta tarvitsee irrottaa tankoa? Jalkojen välissä on siis kenkiin kiinnitetty tanko, joka pitää jalat paikoillaan.

Entä onko kellään kokemusta ns. juniorituoleista.
Esim. Ikeasta löytyy noita. pysyykö lapsi todella sellaisessa (Ikean mallissa ei ole mitään reunaa) ja milloin sitä voisi alkaa käyttää. Kiipeääkö taapero sellaiseen itse. Meillä on 2,5 vuotias esikoinen, jolla syöttötuoli edelleen käytössä.

Kiitokset etukäteen!

En osaa nyt suositella mitään tiettyä, mutta ettekö ole oikeutettu saamaan syöttötuolin apuvälineenä lainaan sairaanhoitopiiriltä? Oletteko kysyneet fysioterapeutiltanne?

Meillä on käytössä apuvälinekeskuksesta lainattu Trip Trap. Voisiko sellainen olla sopiva? Siinähän on kiinteänä (kun lapsi on vielä pieni) se poikittain oleva kaari ja sitten on irroitettavissa oleva jalkojen väliin tuleva osa.

Meillä on käytössä tavalliseen tuoliin kiinnitettävä handysitt- syöttötuoli, jossa lapsi kiinnitetään paikoilleen turvavöillä. Olen tykännyt paljon, lapsen on siinä hyvä istua ja turvavyö on helppo kiinnittää.

Minäkin kyllä kysyisin fysioterapeutilta että mistä saa lainaan. Niitähän on vaikka mitä apuvälineitä olemassa ja saatavilla, mukaanluettuna erikoissyöttötuolit.

Yhteistyössä