syöttötuolista pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli sellainen syöttötuoli josta tuli sitten sellainen korkeampi lastentuoli, olisikohan ollut 1,5v kun sen etureunan pois otin. Tykkää vieläkin siinä istua vaikka hyvin jo 4.v ylettyisi normaaliltakin tuolilta.

Suunnilleen 2-3 vuotiaana riippuen pikkusisaruksen osaamisesta (kun on kolme lasta ja meillä on ollut vain yksi syöttötuoli). Kuopus 2v10kk istuu syöttötuolissa vielä useimmiten, koska on aika pienikokoinen.

Tyttö ei suostunut syöttötuoliin enää muutaman kk päälle 1v. Tahtonut aina tehdä niinkuin muutkin, istua tavallisella tuolilla. Vähän asian vierestä, potalle ei kumpikaan meidän lapsista oppinut ja tyttö kiikkui itsekseen pöntöllä jo noin 1,5v. Renkaanpienentäjää tarvittu vain isommille asioille, vaikka kyllä nekin hoituu ilman.

Meillä taapero alkoi kiipeillä TripTrap-tuoliinsa (ja kaikkialle muuallekin) 1v3kk ikäisenä. Silloin otimme turvakaaren ja pehmusteet pois. "Tavallisella" tuolilla istuen ei hän vielä pystyisi vieläkään syömään, joten Stokken tuoli palvelee hyvin.

Meidän poika istuu kyllä vielä syöttötuolissa, mutta yksi idea jota olen nähnyt tuttujeni käyttävän taaperoiden kanssa jotka eivät viihdy syöttötuolissa, on se, että laittaa tavalliselle tuolille auton korokeistuimen (joita saa edullisestikin), jolloin lapsi ylttyy pöydälle kunnolla ja saa kuitenkin istua "aikuisten" tuolissa!

Mä en kyllä oo hyvä antaan vinkkejä, koska meidän yli 3v. istuu vieläkin syöttiksessä!! Se on niin pienikokoinen kaveri (95 cm), että tykkää kovasti olla syöttiksessä enkä mä siitä jaksa stressata. Mitäs sitten. Kylässä ja esim. ravintolassa istuu aina "oikealla" tuolilla.

meillä kanssa pienikokoiset lapset, 4 v. 100 cm, istuu vielä tripp trapp tyylisessä syöttötuolissa, itse on siihen kiivennyt jo 1,5v ikäisestä alkaen. ajattelin, kanssa sitä autoistuin koroketta, mutta katotaan nyt. 5v. kyllä aion laittaa tavalliselle tuolille vaikka mikä olisi, saisi keittiöönkin vähän tilaa enemmän

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 19:37 Isomasu kirjoitti:
Meillä taapero alkoi kiipeillä TripTrap-tuoliinsa (ja kaikkialle muuallekin) 1v3kk ikäisenä. Silloin otimme turvakaaren ja pehmusteet pois. "Tavallisella" tuolilla istuen ei hän vielä pystyisi vieläkään syömään, joten Stokken tuoli palvelee hyvin.

:wave: Meillâ ihan samoin! Poika nyt 20 kk, kiipee itse tuoliinsa ja laittaa turvaremmit kiinni :p TripTrap on siitâ hyvä että se menee vielä seuraavat 18 vuotta ... ;)

Meidän tyttö oli pari kk vajaa 2v kun ei enää syöttötuolissa istunut, istuu tavallisella keittiön tuolilla ilman korokkeita. Vietiin jo syöttötuoli varastoon odottamaan seuraavaa käyttäjää. Tuli kummasti tilaa keittiöön!!

Yhteistyössä