Syvältä laittaa lasta hoitoon vain koska HAKEE töitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että ottaa pannuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että ottaa pannuun

Vieras
Siis minä joudun näemmä niin tekemään :(. Lapsi kohta 3v ja arka, herkkä ja ollut mun kanssa koko ajan. Ei ole tottunut muihin hoitajiin.

Työmarkkinatuelle menen ja pakko hakea töitä, sekä työkkäri hengittää niskaan että rahaakin tarvis.

Ei ole hajuakaan koska saan töitä. Pakko laittaa lapsi hoitoon jotta on sit varmasti LÄHELLÄ paikka kun menen töihin :(. Tuntuu hirveeltä laittaa reppana yhtäkkiä hoitoon ma-pe. Perhana. Ja sen ajan mä istun kotona??? :O. Tekemässä mitä? Etin töitä? Öh, okei. Eli istun netissä ja saatan harvoin käydä jossain paikan päällä.

miten ihmeessä?minä olen ollut jo vuoden työttömänä ja 4-vuotias lapsi on kotona.
vien lapsen hoitopaikkaan sitten kun joskus saan töitä.ei oo varaa maksella hoitomaksuja jos oon kotona

Jos lapsi on arka ja herkkä,niin olisiko pikkuhiljaa aika totutella muihin ihmisiin? :) Oisko mahdollista että lapsi olisi hoidossa vaikka osa-aikaisena esim. kolmena päivänä viikossa? Tai lyhyempää päivää silloin kun olet kotona? Jos sä pidät lasta jo valmiiksi reppanana niin sellainen siitä tuleekin :/ jutelkaa yhdessä päivähoidosta ja keksikää siihen liittyviä kivoja asioita mistä lapsi voisi innostua. Kerrot kaikista retkistä ja laulutuokioista ym. ja käykää illalla vaikka päiväkodin pihalla pyörimässä ja kattelemassa. Kyllä se siitä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja hup:
Eihän sinun ole pakko laittaa ma-pe, laita vaikka 3 päivää viikossa 7 h/päivä ja muuta hoitoaikaa kun saat töitä.

Soitin päikyn johtajalle äsken.
Ei onnaa. Jos otan osa-aikaisen paikan esim sopimuspäiviä 9/kk, niin kunta pakottaa heidät ottamaan jonosta toisen osapäiväisen myös jotta saa yhden paikan täyteen.
Sit kun sanon et nyt tarvii joka päivä paikan niin sitä ei siis ole!!! :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap selventää:
Eihän sinun ole pakko laittaa ma-pe, laita vaikka 3 päivää viikossa 7 h/päivä ja muuta hoitoaikaa kun saat töitä.

Ei onnaa. Jos otan osa-aikaisen paikan esim sopimuspäiviä 9/kk, niin kunta pakottaa heidät ottamaan jonosta toisen osapäiväisen myös jotta saa yhden paikan täyteen.

Siis voithan sä ottaa kokopäiväisen paikan, mutta et vie lasta tarhaan joka päivä...

Tuo on kyllä syvältä :/ No entäs lyhyempää päivää? Haet vähän aikasemmin ym..aamusta on vähän huono nipistää.

otat sen kokopäiväpaikan=maksat sen täyden maksun ja pidät lasta vaan esim klo 9-14 joka päivä hoidossa, ei se nyt ole taas niin vaikeeta!

Ota hoitopaikka vastaan, käykää tutustumassa siihen lapsen kanssa ja viet lapsen hoitoon vasta sitten jos saat töitä. Ellet sitten halua käyttää hoitopaikkaa ns.kerhona, eli viet parina aamupäivänä leikkimään sinne niin olisi sitten valmiiksi tuttu paikka mennä hoitoon jos saat töitä.

No kuvattuasi lastasi on jo korkea aika totuttautua muihin ihmisiin jotta pärjää elämässä joutumatta muiden ylitallomaksi. Voithan hakea puolipäiväpaikkaa ja kertoa että haet koko ajan töitä ja tarvitset sitten kokopäiväpaikan. Pehmeä lasku lapselle olisi aloittaa jo nyt parina päivänä viikossa puolipäiväisenä...

Mä suosittelen myös että otat sen kokopäiväpaikan ja sitten pidät lasta siellä lyhyttä päivää ja silloin tällöin kotipäiviä välissä. :) Saa sitten pehmeän laskun pk:hon eikä ole hoidon aloitus niin rankkaa kun työt alkaa ja joutuu olemaan täyttä päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lukija:
Miksi tästä samasta nyt piti tehdä ainakin kaksi aloitusta???

Tein kaksi saman kaltaista.
Toisessa kysyin voiko osa-aikaisesta vaihtaa lennossa jokapäivähoitoon.

Nyt en kysynyt mitään vaan kiukkuan kun sain nyt tietää asian johtajalta ja harmittaa laittaa lasta turhaan hoitoon!!! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mä suosittelen myös että otat sen kokopäiväpaikan ja sitten pidät lasta siellä lyhyttä päivää ja silloin tällöin kotipäiviä välissä. :) Saa sitten pehmeän laskun pk:hon eikä ole hoidon aloitus niin rankkaa kun työt alkaa ja joutuu olemaan täyttä päivää.

Kai sitten tämmöinen olisi parasta :/.

Millä rahalla sitä hoitopaikkaa sitten pitäisi maksaa, jos kerran ei ole töitä? On kyllä aivan älytöntä touhua, että on tavallaan pakko laittaa lapsi hoitoon, vaikka itse on kotona työttömänä. Itse kun olin työttömänä, pidin lapsen kotona. Hoitopaikkaa ei ollut, koska se kuitenkin olisi järjestynyt kahdessa viikossa ja auto oli käytössä.

Mä myös sitä mieltä että otat sen kokopäiväpaikan, ja pidät lyhyempiä päiviä ja sitten vapaapäivä myös...sillehän kukaan ei voi mitään. Onhan sulla oikeus saada hoitopaikka myös haetuna 2 viikkoa ennen oletettua tarvetta, jos kyse äkillisiestä työllistymisestä esim. Mutta kyllä 3 v tarvii jo kaveriseuraa,joko päivähoidosta tai kerhoista...

Kuvailusi perusteella lapselle tekisi varsin hyvää olla joskus muidenkin seurassa kuin vain sinun.

Laita lapsi kirjoille jokapäiväisesti, ja joka toinen päivä voit ilmoittaa että pidätte (maksullisen) vapaapäivän. Ei siinä sen kummempaa.

jos sä jousut työmarkkinatuelle niin aika todennäköisesti päivähoitomaksu on nollaluokkaa. paitasi jos miehellä on hyvät tulot, mutta silloin taas työmarkkinatukea ei tarveharkintaisena etuutena taas välttämättä edes saa, tai saa vaan pikkusumman.

mä laitoin lapset päivähoitoon työttömänä kokopäiväpaikalle mutta pidin puolipäiväisenä niin kauan kunnes sain töitä, ehtivät hyvin tutustua ja sopeutua hoitopaikkaan ennen kun piti ruveta olemaan pitkää päivää.

täällä ei todellakaan saa lapselle hoitopaikkaa kahdessa viikossa, ellei sitten halua kuljettaa lasta toiselle puolen kaupunkia ja mulle se ainakaan autottomana yksinhuoltajana ei ole mitenkään mahdollista. hoitopäivistä tulisi aivan älyttömän pitkiä tai jopa kävisi niin että en kerkeäisi töistä lapsia hakemaan ennen tarhan sulkeutumisaikaa

Yhteistyössä