syyhy ja siivoamisen tarkkuus...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten tarkkaa tää on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten tarkkaa tää on?

Vieras
meillä todettiin tänään syyhy ja illalla rasvaukset.
olen tänään pessyt kolme koneellista pyykkiä ja ripustellut hanskat kädessä narulle. olen imuroinut isompia ja ajattelin viedä sohvatyynyt saunaan petivaatteiden kera.

mutta kuinka tarkkaa tuo siivoaminen on? esim.eteisessä roikkuvat takit joita ei ole käytetty aikoihin, tarviiko niille tehdä jotain?
tai kengät mitkä ovat rivissä eteisen lattialla, mutta jalassa olleet viimeksi joskus?
Entä kengät mitkä on käytössä, saunaan? kestääkö esim.crocsit sen 80-asteen lämmön? vai voiko pestä koneessa?
riittääkö jos rullaan matot ja vien ne ulkoeteiseen jossa saavat olla viikon ilman että niihin kosketaan? (veisin sitten viikon päästä ne pesulle..)

pitäiskö lähteä jonnekin karanteeniin täältä kämpästä muutamiksi päiviksi?
kuoleeko punkit itsestään muutamissa päivissä vai tarviiko ne "tukehduttaa" eli laittaa esim.jätesäkkeihin kaikki?

apua mikä rumba tää on, vaatehuonekin ihan täynnä vaatetta joista osaan oon koskenu viime viikolla ja osaan vuosi sitten. tarviiko kaikki putsata vai iskenkö vaan itelleni porttikiellon sinne?!

Syyhyn takia kodissa ei tarvitse ryhtyä perusteellisempiin siivous- tai desinfektiotoimenpiteisiin. Helposti pestävät vaatteet, esimerkiki lasten suojapuvut, on hyvä pestä normaalin pesuohjelman mukaan. Pikkutakkeja tai jakkuja ei tarvitse viedä pesulaan. Riittää, kun tavallisesti käytössä olevia vaatteita ei pidetä muutamaan päivään tai ne kuumakäsitellään lääkepakkauksen ohjeen mukaan.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00507

Kun jotkut sanoo että kaikki siivoukseen/pakkaseen/saunaan ja jotkut sanoo et käyttövaatteet ja petivaatteet vaan pesuun. Jotkut sanoo että rasvauksen jälkeen voi mennä nukkumaan niihin vanhoihin lakanoihin jotka laittaa aamulla pesuun ja jotkut sanoo että on vaihdettava puhtaat illalla ja sit vielä aamulla. Mä haluan eroon tästä, mutta en todellakaan halua kauheesti tehdä turhaa työtä. Jotkut vie pehmolelutkin pakastimeen, mut ei meillä niihin oo koskettu aikapäiviin vaikka tuolla levällään ovatkin lapsen huoneessa. Tarviiko niillekin tehdä jotain ja apuaaah...

Yhteistyössä