syyllistynkö petokseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäää

Vieras
siia en alle 25 vuotiaana saa työttömänä työmarkkinatukea (enkä siis mitään rahaa mistään). jos minulla on mahdollisuus silloin tällöin tehdä päivä tai puolikas töitä onko minun pakko ilmoittaa siitä työkkäriin kun olen työttömänä kirjoilla?
mitään taloudellista huijaustahan tässä ei ole kun en sitä työmarkkinatukea saa.

täh...siis onko nykyään joku laki, että alle 25 ei kuulu työttömyysturvan piiriin? järkyttävää jos on. pakkohan sitä nuorenkin työttömän on jollain elää.

täh...siis onko nykyään joku laki, että alle 25 ei kuulu työttömyysturvan piiriin? järkyttävää jos on. pakkohan sitä nuorenkin työttömän on jollain elää.

Jos ei ole ammattia opiskeltu ja ei ole hakenut opiskelemaan vähintään 3 oppilaitokseen niin ei ole ennen kun 5 kk työssäolo aika täyttyy. Sossu on sitten se paikka josta voi hakea toimeentulonsa.

No ei tarvitse ilmoitella, kun et kerran rahaa mistään nosta. MIksi ylipäätään olet työkkärin kirjoilla, jos et ole edes oikeutettu korvauksiin?

koska että saisin työmarkkinatukea edes silloin (niiltä päiviltä kun en ole työssä) kun täytän 25v. olen ollut yli 5kk työttömänä mutta työkkärillä on karenssi siihen asti kun täytän 25v koska katsovat, että olen itze aiheuttanut työttömyyden ollen hoitovapaalla niin kauan, että oppilaitos erotti minut.

No ei tarvitse ilmoitella, kun et kerran rahaa mistään nosta. MIksi ylipäätään olet työkkärin kirjoilla, jos et ole edes oikeutettu korvauksiin?
Niinjust! Kuka hullu nyt sinne kirjoille menee, voi vielä vaikka joutua töihin!

Tämä palsta suorastaan kuhisee yhteiskunnan syöpäläisiä ja mätäpaiseita kuten työnvieroksujia ja kaiken maailman tukien pumppaajia. Jos jostain haluaa vinkkejä miten imeä yhteiskunnalta ilmaista rahaa niin täältä niitä saa.

Yhteistyössä