Syyllisyys ja häpeä niin paha että mietin lopullista ratkaisua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erittäin-ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erittäin-ahdistunut

Vieras
Joka helvetin päivä muistan tekemäni virheet ja mun on vaikea elää niiden virheiden kanssa. Melkein joka päivä tämä palsta muistuttaa pahimmasta virheestä jonka kanssa mun on vaikea olla. Säännöllisesti kaltaiseni haukutaan.

Olen mokaillut paljon muutakin mutta tuo yksi asia on yli muiden. Tunnen olevani täysin paha ihminen. Mieli alkaa jotenkin hajota :'(. On oikeasti niin paha olla.

Syyllisyydestäni en voi puhua ammattilaiselle sillä tiedän että myös hän sisimmässään tuomitsee minut.

jaa, aika vaikee auttaa nyt... mitäs, jos keskittyisit kuitenkin toipumiseen, etkä siihen, mitä muut miettivät ja kuka tuomitsee... ja vaikka ammatti-ihmiselle puhuisit, hänellä on omista ajatuksistaan huolimatta VELVOLLISUUS auttaa, kaikkia ei voi miellyttää...

Mä oon samanlainen märehtijä. En tiedä kuinka pahoja nuo sun mokat on?!? Mistä on kyse?
Mä oon yrittänyt vältellä näitä mokia tulevaisuudessa eli oppia virheistäni. Tuskin muutkaan näitä asioita kauan muistaa, joten miksi itseään pitäisi vuosia ruoskia??

Kyllä kyse on oikeasti todella pahasta asiasta. Ei ole Suomen laissa kuitenkaan rikos. En pysty edes puhumaan aiheesta tosielämässä. En kestä ajatusta että ammattilainen halveksuu minua.

Ehdottomasti puhut jollekin.
Ammattiauttajat eivät varmasti tuomitse sinua, vaikka luuletkin niin, tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta eteenpäin on mentävä...
En ole uskonnollinen mutta auttaisiko sinua papille ripittäytyminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;26325083:
Kyllä kyse on oikeasti todella pahasta asiasta. Ei ole Suomen laissa kuitenkaan rikos. En pysty edes puhumaan aiheesta tosielämässä. En kestä ajatusta että ammattilainen halveksuu minua.

Ammattilaisen tehtävä ei ole halveksua. Mikäli sen tekee, ei voida puhua ammattilaisesta tai ammatillisuudesta.

no vaihtoehtoja on sitten nähdäkseni kaksi, haet ja saat apua, tai et hae ja päädyt tiettyyn ratkaisuun... mikäli nyt käsitin oikein? tai kolmas, jatkat märehtimistä ja se jos mikä syö ihmisen elävältä...

Kyllä olet nyt avun tarpeessa.
Tiedätkö kuinka moni muu ajattelee niin ettei omista ongelmistaan voi puhua kellekkään? Ja ahdistuvat sitten vaan pahemmin. Jos ne asiat olisi helppoja ei niiden takia tarvitsisi ahdistua. Ammattiauttajat ovat ihan oikeesti jo kuulleet kaiken joten ei kannata sinun sitä miettiä että juuri sinun ongelmasi olisi jotenkin ainutlaatuinen.
Jos haluat parantua haet sitä apua oikeasti. Ihan itse pitää ne päätökset ja ratkaisut tehdä, vastuu on sinulla.

Ammatiauttajien tehtävänä on auttaa asiakasta/potilasta, ei tuomita. Tokihan hekin ovat ihmisiä ja omaavat moraalikäsityksen, mutta eivät he sinua tuomitse vaikka teon tuomitsivatkin. Vaikka teko saattaa olla paha, ei se tarkoita, että sinä olet paha ihminen.

[QUOTE="mamma";26325099]Kyllä olet nyt avun tarpeessa.
Tiedätkö kuinka moni muu ajattelee niin ettei omista ongelmistaan voi puhua kellekkään? Ja ahdistuvat sitten vaan pahemmin. Jos ne asiat olisi helppoja ei niiden takia tarvitsisi ahdistua. Ammattiauttajat ovat ihan oikeesti jo kuulleet kaiken joten ei kannata sinun sitä miettiä että juuri sinun ongelmasi olisi jotenkin ainutlaatuinen.
Jos haluat parantua haet sitä apua oikeasti. Ihan itse pitää ne päätökset ja ratkaisut tehdä, vastuu on sinulla.[/QUOTE]

Muilla ihmisillä ongelmat liittyy esim. siihen että joku on kiusannut. Ja syyllisyyttä on vähän pienemmistä asioista. Mä olen itse mokannut ja se on täysin oma syy, omaa heikkoutta ja tyhmyyttä.

Ei palstalaisten takia kannattaa itseäs syyllistää! Kenellä ei ole oikeutta sinua (tai kaltaisesi) tuomita jos ei samassa tilanteessa ollut. Kukaan meistä ei ole täysin syytön, ja omia luurankoja kaapissa kaikilla on, usko pois. Yritä antaa itsellesi anteeksi ja jatkaa elämäsi eteenpäin.
Et sä voi tiedä, että se ammattilainen halveksuu sinua. He ovat sellaisia tarinoita kuulleet, että ovat kaikkeen tottuneita, tuskin sun tilanne on niistä pahin. Ja oikea ammattilainen osaa kyllä nähdä sinut ihmisenä ja auttaa.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Suosittelen, että kävisit jossain hengellisessä tilaisuudessa, esim. Helluntai- tai Vapaasrk:ssa tai Kansanlähetyksessä tms. Ehkäpä tuo asia kääntyy sinulle hyväksi ja löydät sen avulla Jeesuksen ja saat puhtaan sydämen ja uuden tarkoituksen elämään.
En osaa sen paremmin kertoa, mutta se oikeesti kannattaa.
Jeesus on syntisten ja heikkojen ystävä.

kerro mitä olet tehnyt
en usko että se on niin pahaa.
oikeasti paskat ihmiset katsos eivät koskaan kertaakaan mieti kuten sinä, hehän ovat täydellisiä ja aina oikeassa. ja saavat muut aina puolelleen. he ovat niitä jotka haukkuvat ja syyllistävät muita.

Ammattilaiselle olisi hyvä puhua, eivät he sinua tuomitse, vaan luultavasti ymmärtävät käyttäytymistäsi paremmin kuin sinä itse. Olen paininut samankaltaisten ongelmien kanssa, on tullut tehtyä pahaa muille ihmisille, mutta kun mennyttä ei voi millään muuttaa, niin on annettava itselle anteeksi ja keskityttävä olemaan parempi ihminen nyt ja tulevaisuudessa.

Anna itsellesi armoa. Määritä itsesi ihan uusin silmin, älä etsi hyväksyntää muilta liikaa. Onko sulla läheisiä, vai tuomitsevatko hekin sinut? Voit antaa itsellesi anteeksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Mitä tahansa oletkin tehnyt, niin nyt katso tulevaisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;26325125:
Muilla ihmisillä ongelmat liittyy esim. siihen että joku on kiusannut. Ja syyllisyyttä on vähän pienemmistä asioista. Mä olen itse mokannut ja se on täysin oma syy, omaa heikkoutta ja tyhmyyttä.

Aivan tyypillinen syy soimata itseään. Hae apua, et ole mitenkään ainut ihminen joka itseään soimaa mokailusta, et todellakaan.

Uskossa en ole, olen kyllä miettinyt että niin olisi ehkä jopa helpompaa, mutta minkä sille voi jos ei pysty uskomaan?

Teoistani on jo aikaa mutta päivittäin se tulee mieleen ja oikein sydän rutistuu joka kerta kun se tulee mieleen. Tiedän hyvin että ammattilaisilla on oma moraali ja varmasti 95% heistä tuomitsee minut.

Olen yrittänyt kasata itseäni ajattelemalla positiivisesti mutta kun aiheeseen törmää niin usein niin pienikin juttu aiheesta syöksee tähän. Nyt olen melko toimintakyvytön ja tälläkin hetkellä istun autossa metsätiellä ja itken.

Yhteistyössä