syyllisyys-taakan alla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Eilen käytiin mieheni isän luona kylässä,vain iltatähti mukana. Puhuttiin myös asumisjärjestelyistämme ja erostamme. Jokainen kai jo tietää täällä,että perheemme on uusperhe,nyt jo siis hajoamassa,molemmilla oli 2 lasta ennestään. Mullehan kävi niin,että vasta yhteenmuuttomme jälkeen selvisi miehen kyvyttömyys hoitaa raha-ja muitakin asioitaan,hän ja lapsensa olivat eläneet ns.kädestä suuhun,jatkuvasti maksamattomia vuokria ja sähkölaskuja jne. Näinä yhteisinä vuosina olen ottanut asiakseni hoitaa raha-asiat ja kaikki on sujunut ok. Myös ne kaksi pikku villi-ihmistä,siis miehen pojat,ovat muuttuneet isoiksi ja ihan hyvin käyttäytyviksi pojiksi,jotka myös pärjäävät koulussa ok ja kavereitakin on.
Eli mies ja poikansa ovat itseasiassa pärjänneet nyt paremmin kuin ennen,mutta minä js lapseni olemme joutuneet kärsimään yhtä jos toistakin,eikä vähiten miehen exän takia,joka teki välillä koko perheen elämästä #&%?$!*ä.
Nyt siis on erottu,mutta asutaan yhdessä,kunnes löydän uuden kodin lapsilleni ja itselleni. Ja tämäkin tuli puheeksi eilen.No sain sitten kuulla miehen suvun kannan,jos miehen ja poiikien elämä taas kääntyy alamäkeen,on syy minun itsekkyydessäni.Minun tulisi pitää miestä pystyssä ainakin siihen asti kunnes pojat ovat aikuisia...Kannattaisi nyt kuulemma vaan unohtaa haihattelut omasta elämästä ja kantaa vastuunsa. Haloo,mikäs on sitten poikien omien vanhempien vastuu?
Entäs minun lasteni elämä? Tuntuu aika kohtuuttomalta,että minun pitäisi asettaa vieraat lapset omieni edelle.Kuinka moni muu niin tekisi?
Kyllä minä tiedän,että hyvinkin voi olla että mies luisuu samaan pisteeseen ja pojat joutuvat vanhempiensa pelinappuloiksi taas kerran.
Mutta eikös näiden oikeiden vanhempien tulisi unohtaa se oma elämä ja alkaa huolehtia lapsistaan,enemmin kuin minun,siis heidän lapsistaan.
Mä olen varmaan se kaikista pahin äitipuoli,kun en halua uhrata omien lasteni ja omaa elämääni miehen lasten edun takia.Mutta mä tosiaan uskon,että lapsillani ja mulla on mahdollisuus onnellisempaan elämään ilman tätä uusperhekuviota.<br><br>

Sinuna en paljon perustaisi miehen sukulaisten jutuista. Sinä olet tehnyt parhaasi ja se riittää. Kyllä miehen on itse otettava vastuu itsestään ja omista lapsistaan, samoin kuin miehen eksän.
Mitä olen sinun juttujasi lukenut, sinä olet tehnyt enemmän kuin voitavasi, ei kenenkään lyhyen elämän tarkoitus ole pitää pystyssä toista aikuista ihmistä omalla ja omien lasten kustannuksella.
Nuo miesten vanhemmat on joskus tuollasia, hyysäävät miehiä kolmekymppisiksi asti ja sitten kun ne miehet ei vieläkään osaa seistä omilla jaloillaan, vika on aina naisissa.Yök, ihan niin kuin minun eksän vanhemmat. :headwall:
Voimia sulle :hug:

Mä olen samaa mieltä kuin eräs eli sulla on oikeus omaan elämään eikä siinä ole miehen sukulaisilla nokan koputtamista. Miehesi on aikuinen ihminen ja hänen pitää oppia itse huolehitimaan itsestään. Voimia sinulle :hug:

Olen samaa mieltä.

Meillä elämäntilanne on hyvin samanlainen, ja itse kipuilen juuri saman asian kanssa... Jaksanko enää vai lähdenkö poikani kanssa omilleni ja mies selvitköön omien lasten kanssa.

Just tänään sanoin äidilleni, että munki elämä kuluu joka päivä ja ku yks päivä menee niin se ei enää takas tuu.

Mäki haluisin elää välillä enkä vaan selviytyä päivästä toiseen ja pöngätä toisia...

Jaksamisia! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 23:26 Ihanyksvaan kirjoitti:
Just tänään sanoin äidilleni, että munki elämä kuluu joka päivä ja ku yks päivä menee niin se ei enää takas tuu.

Mäki haluisin elää välillä enkä vaan selviytyä päivästä toiseen ja pöngätä toisia...
Sanoit tosi hyvin sen,mitä itse ajattelen...
Jaksuja myös sinne! :hug:

Eiköhän sinulla ole ykkösvastuu itsestäsi ja omista lapsista.Tunnut kestäneen (vähän) liikaa, ja vastuuntunnostqasi ovat saaneet nauttia niin mies kuin tämän lapsetkin. Hienoa niin, mutta kun on asiat tuossa pisteessä, niin sinä ja lapsesi ovat ykkösiä.

Meillä kanssa hyvin samanlainen tilanne, että koetan pitää tämän perheen raha asiat hanskassa ja aina on tiukkaa. Mieheni entinen elämä ja konkurssi yms. kulkee arkipäivässä mukana ja aina on tiukkaa. Ei hänkään osaa käyttää rahaa oikein. Mutta meillä on myös rakkautta ja olen tähän tullessani tiennyt mihin saappaisiin astun ja silti rakkauteni tähden tähän tullut. minun vastuullani on myös mieheni lapsi pian 11 v jolle olen oikea Äiti kun mieheni on jäänyt aikanaan leskeksi. Rankkaa on mutta niin kauan kuin on rakkautta jaksan ja olen vuosien varrella huomannut että vaikeat asiat ja taloudelliset vaikeudet eivät meiän perhettä erota vaan olemme yhdessä vahvoja. Tottakai olisi mukavaa että olisi helppoa ja voisi elää taloudellisesti helpommin mutta sitten puuttuisi se rakkaus.

Meillä kanssa hyvin samanlainen tilanne, että koetan pitää tämän perheen raha asiat hanskassa ja aina on tiukkaa. Mieheni entinen elämä ja konkurssi yms. kulkee arkipäivässä mukana ja aina on tiukkaa. Ei hänkään osaa käyttää rahaa oikein. Mutta meillä on myös rakkautta ja olen tähän tullessani tiennyt mihin saappaisiin astun ja silti rakkauteni tähden tähän tullut. minun vastuullani on myös mieheni lapsi pian 11 v jolle olen oikea Äiti kun mieheni on jäänyt aikanaan leskeksi. Rankkaa on mutta niin kauan kuin on rakkautta jaksan ja olen vuosien varrella huomannut että vaikeat asiat ja taloudelliset vaikeudet eivät meiän perhettä erota vaan olemme yhdessä vahvoja. Tottakai olisi mukavaa että olisi helppoa ja voisi elää taloudellisesti helpommin mutta sitten puuttuisi se rakkaus.

Yhteistyössä