SYYSKUISET 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea taas vauvan saaneille ja tsemppiä Piitsulle synnytykseen! Täällä edelleen sama meininki eli mitään ei tapahdu vauvan syntymän suhteen. "Joko" puheluiden suhteen taas sitäkin enemmän.. mulla on ihan samanlainen fiilis, mitä Pirita sanoi, että haluisin kertoa vasta kun synnytys on ohi, enkä ilmoitella aiemmin. Tietysti puhelut osoittaa huomionnista ja on sinällään ihan positiivisia mutta välillä kyllä menee vähän hermot, kun joidenkin asenne on se, että "no enää viisi päivää jäljellä", aivan kuin laskettu aika olisi joku tarkka vauvan syntymähetki. No huomaa varmaan, että mulla on aika paljon ainakin toistaiseksi lapsettomia kavereita:)
Mutta joo, taidan alkaa omenoille tekemään jotain, ainakin piirakkaa..sain monta muovipussillista lahjoituksena.
Nelli 39+2

Tepan ja Riksun kanssa yliajalla ollaan, juu!

Tänään oli neuvola, kaikki arvot kaiketi kohdallaan, verenpaineesta yläpaine hieman koholla, mutta se meni flunssaisen olon piikkiin. Yöllä oli vaikeuksia nukkua kun dedä oli koko ajad dukodda. Ja tänään aivastuttaa. Toivottavasti menee tämä flunssan poikanen ohi ennen kuin pitää lähteä sinne lasareettiin.

Ei siis edelleenkään mitää oloa, että lähtö tulis. Eilen kokeiltiin 4 S:ää (sauna, seksi, siivous, siideri). Pari tivakampaa supistusta tuli tänään mutta ei sen kummempaa. Tänään soitti siskon mies, että eikö jo. Olikohan sisko laittanut sen soittamaan, kun ei itse enää kehdannut...

Vauvan liikkeitä tunnustelen edelleen. Tuossa kun lounaan jälkeen söin karkkia ja löhösin kirjan kanssa sohvalla, tuli kyllä ne 10 liikettä per tunti täyteen, mutta liikkeet on jo tosi pieniä, pitää ihan tarkkaan tunnustella ja katsella masuaan. Sydänäänet kuitenkin oli OK, joten sen suhteen ei kai huolta. Uusi nla-aika on jo to ja sit ens viikolla ti olis eka yliaikakontrolli Kättärille jonsei mitää tapahdu ennen sitä.

PIITSULLE onnea synnytykseen! Kiva että kännykällä sait meille viestin!

Maanantaiterkuin
Rizzu & Untamo rv 40+2

Joo eli 40+2 mullakin eikä 40+3. tähän ikään en oo vielä oppinut että viikko alkaa nollasta eikä ykkösestä :) nyt on tullutkin lenkkeiltyä ihan urakalla supistusten toivossa, mutta heikolla menestyksellä. kävin äsken kaupassakin kävelyllä ja jätin auton kotiin, mutta olo muuttuu vaan paremmaksi. kohta ei enää edes huomaa että mitään mahaa tuosa eessä onkaan :)

Riksu 40+2

SYYSKUISTEN LA:T
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi, (P)
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen, TYTTÖ, syntyi 24.8.2006
03.9. Outi, Toinen lapsi,
04.9. Mella 34v, Esikoinen
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS *poika syntyi 1.9, 3480g, 51cm
06.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS, POIKA syntyi 19.8.2006
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri , POIKA syntyi 3.9, 49cm, 3315kg
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS (T) TYTTÖ syntyi 9.9, 50cm ja 3520g
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS (T), POIKA syntyi 27.8.2006
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS (P)
14.9. Manna66, 40v, Toinen lapsi, KOS, POIKA syntyi 6.9., 3155 g ja 49 cm
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS (T)
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
17.9. Jonna_85, OYS
18.9. myy, 28v, Esikoinen, PHKS (T)/ Tyttö syntyi 1.9.2006
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS, TYTTÖ syntyi 02.08.06
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen, (P)
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
24.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
26.9. Tanja, Esikoinen
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
29.9. maaria 31, Kolmas lapsi

Moikka!
Pääsimme tänään kotiin synnäriltä. Kaikki meni hyvin.
Kävimme kaksi kertaa väärän hälytyksen takia laitoksella. Ekan kerran perjantai-aamulla. Olimme muutaman tunnin ja supparit loppuivat. Lähdimme kotiin. Illalla taas alkoivat supistukset ja niinpä lähdimme´yhden aikaan takaisin (matkaa 60km). Pääsin käyrälle ja kätilö sanoi että olen liian pirteä ja en näytä yhtään siltä että synnytys olis käynnissä. Olin auki ehkä 3-4cm. Lähdettiin sitten takaisin kotiin. Kotona oltiin 03.jotain.
Menimme nukkumaan. Yhtäkkiä tunsin kovaa kipua selässä. Pomppasin ylös ja kuuluikin poks ja tunsin kun vedet tuli sänkyyn. Katsoin kelloa ja se näytti 05.09. Sitten äkkiä vessaan ja sieltä suihkuun ja vaatteet päälle ja ukko hereille!

No, siinäpä lähdettiin taas kohti sairaalaa. Autossa olo oli yhtä tuskaa. Kun pääsimme synnärille, niin sama kätilö otti vastaan, joka lähetti meidät yöllä kotiin. Tällä kertaa näytin kuulemma jo sairaalta. Menimme toimenpidehuoneeseen ja kätilö tutki ja sanoi että reunoja on jäljellä ja on auki 5cm...
Käyrille menimme synnytyssaliin ja sain siellä ilokaasua, jota hengitin muutaman kerran ja tunsin kuinka mua ponnistutti...Kätilö kielsi ponnistamasta, koska niitä reunoja oli jäljellä. Mutta kun hän tutki mut uudelleen, ni olin kokonaan auki ja sain luvan ponnistaa. Just samalla hetkellä lääkäri oli tulossa antamaan kohdunkaulapuudutusta, mutta eipä ehtinyt :)
Ponnistusvaihe kesti 5min ja kaunis tyttö putkahti maailmaan :)

Oi, aivan hurjasti onnea. Saatte kaikki kuulostamaan tuon operaation todella helpolta. Kiitos kun ette pelottele =)

Odotusta odotusta.... kävin tänään sienimetsässä...ajattelin että josko olisi tarpeeksi töyssyistä ja raskasta, mutta ei niin ei. Ihan kuten tuossa joku mainitsi että olo senkun paranee. Niin tuntuu tekevän. Viime viikolla oli sentään päiviä useita,jolloin tuntui jo siltä että tästä voisi tulla jotain. vaan ei enää. Olisiko se joku uusi oire? =)

Pistin saunan lämpiämään, yritys hyvä kymmenen. Vihaan saunomista tavallisesti ja se meillä lämpeääkin kesällä ehkä kerran. Mutta nyt olen niin taikauskoinen että istun siellä hetken vaikka pakolla. olen myös sopinut kaikenlaisia menoja myös la:n jälkeiselle ajalle. Ihan kuin mitään sellaista rajapyykkiä edes olisi. Eikös se yleensä mene sitten juuri niin kuin ei pitäisi =)

Noniin, vointeja ja hyvää matkaa vaan niille joita jo onni potkaisee!

Moi!
Onnea kaikille jotka ovat saaneet nyytin kainaloon!
Meillä ei ole mitään säännöllistä rytmiä vielä vauva-arjessa. Heräillään epäsäännöllisesti syömään, tosin päivisin on aina pari pidempää uni-jaksoa ja sitten syödäänkin pidempään.
Itselläni alkoi vihoittelemaan tuo eppari-haava. Ilmeisesti turvotus on alkanut laskemaan ja kipu alkaa tuntua enemmän ja tikit kiristävät. Hyvä että pystyy olla seisaaltaan ollenkaan. Nytkin makailen mahallani lattialla...
Vauveli hikottelee miehen sylissä ja kukkuu! Jospa se vaikka nukkuisi yöllä pidemmän jakson kun on nyt vähän aikaa hereillä. Sitten vaihdetaan vaippa ja syödään ja ehkä siinä välissä vielä vaihdetaan vaippaa, kun tuntuu välillä että neidillä on suora putki... ;) Hyviä syyspäiviä!!

Onnea hurjasti vaan kaikille uusille mammoille!
Me tehtiin tänään ensimmäinen harjoitusreissu synnärille.. päivällä mulla lorahti jotain housuihin, ei paljoo mutta sen verran että alushousut meni vaihtoon, ehkä puol desiä, ja epäilin että se oli lapsivettä. soiton mun kätilö-serkulle ja se käski mennä tarkistuttamaan. Mentii sitte ja ottivat näytteen, mutta ei ollut lapsivettä. kai se vaan oli vetistä valkovuotoa, oli kuitenkin kirkasta ja tuli just sen jälkeen kun olin pissalla käynyt, joten epäilys heräsi. tutkivat samalla paikat ja ultrasivat. kaikki oli hyvin, lääkäri arvioi vauvan painoksi n.3 kg. (uän mukaan). Laittoivat reilu vkn päähän kontrolli ajan vielä, koska haluavat seurata istukan toimintaa vielä. Nyt siinä näkyi kalkkia hieman? en ihan ymmärtänyt mitä se tarkoitti, oli ulkomaalainen lekuri ja puhui niin nopeesti ja epäselvästi.. mutta mulla viimeks istukasta löyty jotain pientä häiriöö, niin seuraavat nyt tarkemmin. Viimeks raskaus päätty jo vklla 25. Nyt kuitenkin luottavainen fiilis että hienosti päästään loppuun ja saadaan oma nyytti kainaloon.. Lääkäri sanoi myöskin, että jos ei ala syntyä laskettuun aikaan mennessä, niin eivät anna mennä juurikaan yli vaan sitte käynnistetään. sikäli ihan lohduttavaa..
Mutta näin täällä vielä kärvistellään ja odotellaan! Jännä fiilis oli kyllä tänään kun makasin siellä petillä niin alusk sitä kotona toivo että jesh joko tänään ja siellä tuli sellai helpotus että jesh ei vielä tarvinnu jäädäkään....
sitä niin odottaa mutta samalla kun se uhkaavasti lähenee niin alkaa hirvittään.. :)
Huomenna kuitenkin aion lähteä hyvillä mielin merelle koko päiväksi! mennään vaikka sitte veneellä sairaalaan! :)
Hyviä vointeja!

Yolliset terveiset osastolta! Synnytys ei ole lahtenyt kayntiin, sita tassa edelleen odotellaan.. Vieruskaveri kuorsaa sellaista kyytia, etta eipa tule uni silmaan.. Toivottavasti on voimia huomenna!

Hyvvee huomenta vaa kaikille :) Olipas mukava yö ku vaa kax kertaa tarvis käyvvä vessassa ja närästykseenki autto lääkkeet. Yleensä ku o vessassa tarvinnu ravata hirmusesti..
Välillä on kyl vielkii huono olo et jouvvun oksentaa,,mut onnex ei oo nii paha ku kesällä ku sillon ihan pyörryinki :(
Eilen oli synnytystapa arviointi,,ja ei se nyt kauheelta tuntunukkaa vaikka semmosii olin kuullu. Tosi asiallinen lääkäri oli joka kerto koko aja mitä tekee.
Tänää sit mennää tutustuu synnytys sairaalaan.
Iloisia hetkiä kaikille :)

masu-asukki+tuleva äippä-81

Moi.

Viime yönä oli taas sellaista selän ja mahan jomotusta, että luulin käskyn jo käyvän; mutta ei. Sain hyvin nukuttua vaikka olikin kipuja.

Flunssani tuli sitten takaisin ja olin taas pari päivää huonona. Nyt olen ottanut oikein viimeisen päälle lunkisti, että paranisi pois ja paranemaan päin taas ollaankin.
On ilmeisesti ihan kunnon flunssabuumi menossa ja joka tosiaan kestää pitkään. Mäkin tässä jo puoltoistaviikkoa sairastanut.

Tosiaan sitä odottaa malttamattomana synnytykseen lähtemistä mutta heti kun tulee kipeempiä tuntemuksia, niin epämiellyttävä pelkomörkö hiipii sen myötä kans esiin. Lievä paniikki siis...
Huomaan vakuuttelevani itseäni useampaan otteeseen päivässä, että pystyn tähän ja selviän tästä jne. Helpottaa kai se vähän.

En vieläkään tiedä mitä kivunlievitystä haluaisin. Haluaisi tietenkin selvitä mahdollisimman vähillä lääkityksillä, ettei tulisi mitään komplikaatioita mutta vaikeahan se on arvuutella missä oma sietoraja menee. Olen kyllä pitänyt omaa kipukynnystäni ihan kiitettävän korkeana; nyt jos joskus se päästään sitten todistamaan olenko niin sissi kuin kuvittelen...=)
Todennäköisesti en...

T.Frisse 39+6 sekä kohta ylikypsä Rusina

Heipä hei!
Muistanettekohan mua? Olin täällä alkuvuodesta kanssanne jännittämässä.Rv 6 todettiin kohdunsisäinen hematooma ja raskaus päättyi helmikuulla keskeytyneeseen keskenmenoon.La olis ollut 15.9.Maaliskuu meni menkkoja ootellessa,huhtikuussa ei viä uskaltanu yrittää.Toukokuussa mies oli reissussa ja kesäkuussa oltiin sopivasti kaveripariskunnalla lomailemassa kun oli otollinen aika.Heinäkuussa ei tärpännyt,mutta viikko sitten testi näytti plussaa :) Mun kohdalla syysvauva vaihtui siis kevätvauvaksi.Täytyy toivoa, että masussa on elämää ja että nyt kaikki olis hyvin tällä kertaa.Onnittelut teille jo "pyöräyttäneille" ja jaksamista viimemetreille muille!

Oi Lumikki, onpa mukavaa:) Oikein paljon onnea odotukseen!!

Onnea taas synnyttäneille, nyt pitää mennä kattoon Pakoa, kun sinttikin nukkuu...

Tilli80 ja sintti 2vkoa 2pvää

Ihanaa lumikki!! Kauheasti onnea!!

Nyt ei tainnut kukaan olla synnyttänyt.. Sympatiat flunssaisille, tosi ikävää tässä vaiheessa. Itselläni oli kaksi viikkoa ihan kamala flunssa mutta meni onneksi. Nelli 39+3