Syyskuun 2009 odottajat 2

  • Viestiketjun aloittaja Tilli_
  • Ensimmäinen viesti
Tilli_
Tässä uusi ketju, ja viimeisin löytämäni lista meistä:

Lalla, 29+31, la 25.8., esikoinen, TYKS
Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
bambu86 22+32, la 1.9 esikoinen
Ellen83, 26+32, la 2.9., esikoinen, NKL , rakenneultra 14.4.
selene 22+25, la 3.9., esikoinen
kata76, 32+31, la 3.9., toinen (poika 08/07), TYKS,rakenneultra 16.4.
Odottaja, 36+38, la 5.9.,esikoinen, NKL , ultra 19.2.
Eemi, 24+24, la 5.9., esikoinen, TYKS, ultra 20.4.
Utelias pahalainen, 30+31, la 8.9., esikoinen, TYKS, rakenneultra 24.4.
Meirami, 26+27, la 8.9., toinen (tyttö 08/07), NKL, rakenneultra 17.4.
Ellinoora77, 31+31, la 14.9, toinen (poika 07/06), KOS, rakenneultra 27.4.
Monik, 21+22, la 22.9., esikoinen
Sasa_sofia, 34 + 32, la 24.9, viides,SEKS , rakenneultra 18.5
Tilli, la 24.9, esikoinen, TYKS, rakenneultra 7.5
Lolako, 25+27 la 25.9, kolmas

Tilli
14+4
 
ellinoora77
korkataanpa uusi lista..:)

uutta viikkoa taas viedään! oli ihana rentouttava viikonloppu ilman kummempia ohjelmia, tällä viikolla lähdenkin pitkästä aikaa parin päivän työmatkalle ja viikonloppunakin oli tulossa vaikka mitä!

vauvan liikkeitä ei tuntunut moneen päivään viime viikolla, mutta eilen taas pieniä nykäisyjä. kivalta ne tuntuu joka kerta...

kohtahan tässä alkaa olla puoliväli käsillä kaikilla! ei oo montaa viikkoa enää... laitoin tänään yhden äitiyshameen ja näytän siinä kyllä TOSI raskaalta, maha korostuu ihan kauheasti. saa nähdä minkälaiseksi sitä ehtii kasvaa seuraavan 24 viikon aikana:)

mitäs muille kuuluu?

ellinoora 16+0
 
Eemi
Ööh... Menin nyt sekaisin näistä ketjuista. Mulle on ihan sama, onko sama ketju vai eri, mutta kiva olisi, jos koko porukka säilyisi kasassa. Ei tällaisesta asiasta mun mielestä tarvii riitaa /jakaantumista saada aikaiseksi...

No, omat viikkoni päivittelen. Siskolla on keskeytys tällä viikolla, ja omatkin ajatukset pyörii siinä kovasti. Tehdään parhaillaan autokauppoja, ja asuntoa kovasti etsiskellään myös. Hirveästi tuntuu olevan kiirettä ja tekemistä...

Ja niin kiva, että Dinna sanoi rehellisesti tuon, että liikkeet voi sekoittaa mihin vain vatsan toimintaan! Sitä mustakin just tuntuu. :D

Eemi 17+2
 
ellinoora77
no voi hyvänen aika, mulle ihan sama missä ketjussa kirjoitetaan. taidanpa jättää kirjoittelut vähemmälle siihen asti kunhan joku lista vakiintunut, päättäkää te mun
puolesta.

ei jaksa tällaisista asioista repiä stressiä.
 
Lalla
Utelias pahalainen, niitä laskureita voi tehdä vaikkapa osoitteissa www.lilypie.com ja www.tickerfactory.com. Mulla on tuo Lily Pien, koska siellä oli jotenkin söpömpiä. ;) Tein siitä saamastani linkistä sitten kotisivun, niin menen aina sen kautta nettiin. :-D

Nyt on yksi sokeriarvo kilahtanut yli rajojen - ja vieläpä tosi reippaasti. :( Se oli lounaan jälkeinen mittaus, kun edellisestä syönnistä oli aivan liian kauan ja verensokeri oli tosi matalalla. Söin siihen hätään ison täytetyn leivän (eineksen) eli pelkkää hiilihydraattia. Omaa tyhmyyttä siis, mutta nytpä opin, että hiilihydraatteja on tosiaan syytä tarkkailla. Nyt vähän hermostuttaa se ravitsemusterapeutille meno!

Paino on tykännyt hyvää tästä sokerikurimuksesta eli jotain positiivistakin siis! Raskauskiloja on nyt tullut se 1,1 kg.

Tänään on ollut ihme olo, ihan kuin en raskaana olisikaan. Tosin tänään oli kauhean kiireinen, hektinen ja stressaava päivä, että liekö vain ajatukset muualla. Viikosta on muutenkin tulossa sekava ja kiireinen, joten ei auta kuin yrittää pysytellä kyydissä...

Lalla 18+6
 
bambu86
ollaanko me sit tässä vai siinä toisessa ketjussa? mulle AIVAN SAMA :D mua alkaa vähän hirvittää että tuleeko pahoinvoinnit takas, toissapäivästä asti välillä on ollu niin älyttömän etova olo, eilen jo oksensin ja just kävin yökkimässä vessassa. ja myös heräily tullut takaisin, eli herään pari tuntia normaalia aikaisemmin, kuikin hereillä ja sit takas nukkumaan. sitten ihan väsynyt loppupäivän:(

liikkeitä tuntuu ihan mielettömästi ja tosi usein, aivan mieletön fiilis. välillä ihmettelen nukkuuko se pikkunen ollenkaan:D mutta kyllä se nyt taitaa nukkua ainakin. heti kun syö aamupalaa niin sen jälkeen alkaa mieletön show. tosin liikkeitä ei tunne jos itse on liikkeessä, mut heti jos istuu/makaa niin alkaa tuntumaan. ja tuntuu kyllä aivan eriltä kun mahan möyryäminen mun mielestä. toivottavasti kohta alkaa tuntumaan vatsan päältäkin!!

mua on alkanut nyt hirveesti pelottamaan se rakenneultra. oon ihan kauhee stressaamaan tämmösistä, oikeen ottaa päähän:( jotenkin pari km jälkeen tuntuu uskomattomalta että voisko sitä käydä niin mieletön tuuri että kaikki oiskin hyvin. mut toivotaan parasta. ja kaikille muillekkin!! onko muuten teidän kaikki pahoinvoinnit ym lakanneet viikkojen kasvaessa?
 
Eemi
Bambu: tuli tuosta sun jutusta vaan mieleen. Kun mullahan loppui pahoinvointi rv 11-12 paikkeilla, mutta esim. töissä aamuisin tietokoneella tulee kyllä joka päivä se ellotus vielä takaisin. Onneksi en yrjöä sentään, mutta inhottavaa se on.

Juu, älkää nyt ketkään tuomitko tai loukkaantuko, mutta varmaan me sitten tähän ketjuun kirjoitellaan. Mulle on aivan sama, en jaksa ainakaan riidellä yhtään siitä, kun ei sillä mun mielestä ole MITÄÄN väliä. :)

Eipä kuulu mitään ihmeempiä, mutta väsymys on ihan kamala. Ennen olen saanut nukuttua sen reilut 10 tuntia yössä, mutta nyt kun on kaikenlaista kiirettä ja stressiä, niin ei yöunet riitä millään. Koko ajan väsyttää, nukuttaa, ja v...tuttaa sitten sen takia. :( Ja päätä särkee tietysti.

Se sitä valituksesta. Viikkoja onneksi kertyy, nyt siis on 17+3. :)
 
Sasa_sofia
Sama täällä...ihan sama missä ketjussa ollaan..

Pahoinvonnista olen sen huomannut että jos on yhtään tyhjä maha niin joh yökkäyttää kummasti. Mulla ainakin on helpottanut kaikki kivut ja säryt. Liikkeitä ei vielä tunnu, mutta jännä muljahtelu tuntuu..Tiedä sitten mitä se on.

Eilen olin ihan tavallisesti tein ruokia yms, sitten ruuan jälkeen menin pitkälleni, kun taas ns.söin kahden edestä. Niin yht´äkkiä rupesi jalka puutumaan.ihmettelin sitä ja käänsin toiselle kylelle, niin voi elämä kun rupesi koskemaan selkään. Issias lihas tai mikä nyt lie on jumissa kun hieroin sitten koko illan kankkua niin helpotti kummasti. Jännästi säteili koko jalkaan sitten. Itkua väänsin ja otin vielä banadolin, mutta tuntui että ei mikään auttanut. Aikani sitten kun hieroin ja kouristelin niin sitten vasta laukesi jännitys...

Suututtaa kun ei ole mitään housuja mitä laittaa jalkaansa. Äitiyshousut on sen verran isot vielä etten kehtaa laittaa vielä niitä. Kahdet verkkarit mahtuu jalkaan vielä..

Joko teille on tullut himoja. Itselläni on kauhea suolsen himo, ja salmiakki. Voisin hotlkia vaikka kuinka paljon salmiakkia, ja suolasta ruokaa..Arvelinkin että poika voisi olla tulossa, kun edellisessä tuli tyttö ja teki sokeria mieli. Kauhea nälkä olisi jatkuvasti, mutta tuntuu että jos syön koko ajan niin raskauden lopussa varmasti tulee 20kg painoa..

Tulipa taas omaa napaa

Sasa_sofia 14+5
 
Tilli_
No, tulipa tästä viestiketjuasiasta kohu, ei mullekaan muuten tällä väliä ole, mutta joskus kännyllä viestejä lukiessa toi vanha ketju tuntui latautuvan kauhean hitaasti.

Itsellä tuo pahin nälkä vaihe tuntuu menneen ohi, viikoilla 8-13 se tuntui olevan pahimmillaan, vaikka koko ajan söi, oli koko ajan nälkäkin.

Lalla: onko vähä/hyvähiilihydraattinen ruokavalio tuttu? Itse sain sen avulla pudotettua kiloja, ja vatsan toimintakin parani, ja muutenkin vaikutti ihan maalaisjärjellä ajateltuna terveelliseltä ruokavaliolta. Kyseessä ei ole siis karppaaminen, jossa melkein kaikki hiilihydraatit on pannassa, vaan pääpointtina on, että syödään hiilihydraateista pääasiassa niitä, joissa alhainen glygeeminen indeksi, mikä pikkuhiljaa vapauttaa niitä sokereita elimistöön, eli ei aiheuta sokeripiikkejä ja pitää nälän poissa pidempään. Näitä oli leivistä esim. ruisleipä ja vihanneksista melkein kaikki vihreät vihannekset. Netistä löytyy paljon lisätietoa asiasta.
 
*Meirami*
Moikka uuteen ketjuun :)

Minusta on ihan mukava kun avattiin uus ketju!

Neuvolassa käyty, ja kaikki oli ihan hyvin. Sydänäänet kuului, ei tosin kamalan selkeästi, joten terkkari arveli, että istukka vois olla edessä. Pissa oli puhdas, painoa oli tullut kilo (kuulostaa paljolle, mutta lähtöpaino oli kyllä aika alhainen)
Verenpaine 115/60 eli ihan normaali. Hemppaa ei nyt mitattu.
Nyt sitten vain ultraa odotellessa, eihän tuohon enää onneksi kovin pitkästi olis.

Himoista: ei ole vielä tullut mitään erityistä. Ekan kanssa tuli hilitön himo ananakseen, mulla oli jokapaikassa mukana purkkiananasta :) Omituisia mielitekoja on kyllä ilmennyt, tuossa muutamaviikko sitten ois valtavasti tehnyt mieli syödä tulppaaneja!!!

Sasa Sofia, mulla on ihan sama ongelma housujen kanssa. Ostinkin nyt itelle sitten tällaiset "välivaiheen" mammahousut, jotka on nyt hyvät, ei purista eikä tipu jalasta, mutta eivät varmaan pitkään mahdu jalkaan. Mutta pakko oli hommata jotku housut :)

Sain fysioterapiasta lainaan sellaisen tukivyön. Nyt pitää sitten koittaa opetella sitä käyttämään, toivottavasti siitä on apua. (en muista kirjoitinko aikaisemmin tuosta lantion löystymisestä)

Jep, pitää varmaan alkaa tässä valmistautumaan töihin.

Pysykäähän linjoilla :)

p.s. mietin, etä voitais sitten joskus avata vielä kolmas ketju loppuraskauden ajaksi. Nythän menee kivasti jos on alkuraskauden ketju, nyt tämä keskiraskaudenketju ja sitten vielä loppuraskauden ketju?
 
Eemi
Siis tämä housutilanne on kyllä ällistyttävän huono. Äitiyshousuja en löydä tarpeeksi pieniä, ja pienensin sitten itse h&m:n 36-kokoisista. No, kangas on niin venyvää, että päivän käytön jälkeen alkavat valua ja pussittaa... Tosi ärsyttävää. Ja mitkään oman housut (paitsi haaremihousut) ei mahdu jalkaan. Mitään farkkuja turha haaveillakaan, kun ei löydä oikeaa kokoa. Pitää varmaan odotella kun kevätmallisto tulee, jos sieltä löytyisi.

Nyt on mahakin jo vauvamahan näköinen, eli kehtaa niitä äippähousujakin pitää. ;)

Ja Meirami: eihän tuo kilo ole vielä mitään, mulle on tullut tähän mennessä vähintään 3 kg! Ihan tällä viikolla en ole vaa'alla edes käynyt... Mutta mullakin lähtöpainoa aika vähän oli. Toivon vaan, ettei kuitenkaan nousis yli 15 kiloa raskauden aikana, aika hankala varmaan jälkeenpäin tiputtaa.

Mitäs muuta... Ultraan tuntuu olevan hirveän pitkä aika, melkein 3 viikkoa vielä. Ei millään jaksais odottaa. Mutta onneksi masu jo jonkun verran näkyy, niin ei ole niin abstrakti koko tämä asia!

Töihin taas,
Eemi 17+4
 
lolako
Hei!

Minusta on erittäin hyvä idea välillä ottaa uusi ketju. Ja kannatan sitä että loppuraskaudeksi otetaa vielä kolmas ketju. Ja jos vanhoja viestejä haluaa lukea niin kyllähä ne nopeesti haulla löytyy. Varmaan vähempi niiitä tulee luettuu.

Onko teillä muilla ummetusta? Täällä on. Ja masu on niinki kovalla että joutuu ponnistelee tosissaa pytyllä. JA siitä seuras verenvuotoa emättimestä (sekä peräpukamista) . En säikähtäny kovinkaa verenvuotoa kun viime raskaudessa oli sama juttu ja sillon kävin seuraavana päivänä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Nytkin kyllä soitin neuvolaan. Terkkari meinas että se siitä kohdunsuulta vaan tulee. Että jos alkaa supistelee tai tulee lisää vuotoa niin sitten tulla ultraan. Ei onneks tullu sitten mitää lisää eikä ole supistelllu ja tämä tapahtu jo viime lauantaina. Tuntuu että mikään ei auta kovaan mahaan...ihan sama mitä syöt tai juot... onko jollain jotain tosi varmaa keinoa ummetuksen helpottamiseen. vinkkejä otetaa vastaa. alko tulee kaikki pikku kirjaimilla ku neiti kiipesi syliin. seur ultra on vasta 20.4. ja rakenne ultra on 12.5. muistaakseen. pitää mennä laittaa ruokaa.

hyvää aprilli päivää!! :)

lolako 14+5
 
Utelias pahalainen
No onnistuinpas mä nyt aiheuttamaan mielipiteenvaihtoa ehdotuksellani =). No kiitos Tillille ketjun avaamisesta. Kävin tänään neuvolassa ja siellä se pienenpieni sydän sykki.
Olen ollut aivan tajuttoman väsynyt ja vittuuntunut iltaisin ja päänsärkyäkin on ollut kohtuullisesti. No syykin selvisi tähän tänään. Kolmen kuukauden aikana hemoglobiini oli tippunut arvosta 138 arvoon 97 eli rautakuuri määrättiin aloitettavaksi huomisesta alkaen.Ja perhana kun niiiiiiin toivoin edes parin päivän saikkua, mutta ei. Selkää on nyt alkanut särkeä iltaisin yhä enemmän ja siitä terkka sanoi, et jos lisääntyy niin pitää sitä saikkua harkita.Verenpaine oli 103/92.
UP 17+2
 
ellinoora77
Eli tämä ketju siis...hyvä kun selvisi! Lähden pariksi päiväksi työmatkalle ja vähän vaateongelmia täälläkin! Olen kyllä saanut paljon äippävaatteita lainaan, onneksi olen aika keskimittainen. Reilut trikoopaidat, vähän isommat mekot ja legginsit, niillä ajattelin pärjätä aika pitkälle. On mulla monet farkutkin, mutta parit olleet vaan käytössä, en oikein tykkää nyt housuista. Jotain kevyttä ja siistiä pitäisi mukaan ottaa...pienikokoisille suosittelen outlet-myymälöitä, ainakin Stockan outletissä on aina valikoimaa 36 kokoisia äitiysvaatteita!

Muuten kaikki hyvin, painoa tullut ehkä 3-4kg yhteensä ja älä huoli Eemi, mulla ainakin lähti ekan jälkeen kaikki raskauskilot ja vielä melkein 7kg ylimääräistäkin..:) vauvan liikkeetkin tuntuu yhä selvemmin ja säännöllisemmin ja sama kuin bambulla, e mulla ainakaan sekoitu muuhun mahan toimintaan, sellaista nykimistä ei kyllä mulloin tunnu kuin raskaana. Siis minulla, muiden tuntemuksistahan ei voi millään tietää...

Lolako, tsemppiä ummetukseen, mulla auttaa appelsiinit ja luumut, mutta oot varmaan kaikki perinteiset jo kokeillu.

Kiva kun kaikilla ollut hyviä neuvolakuulumisia! Ihanaa ne sydänäänet on kuulla AINA!

Ja Eemille tsemppiä raskaaseen aikaan siskon kanssa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille muillekin,joista en nyt ehdi kommentoida.

Ellinoora 16+2
 
bambu86
lolako: jos noi ruokajutut ei auta niin käy hakemassa apteekista peräpuikkoja. Niitä ei saa usein käyttää mutta poistaa sen tukoksen ja sen jälkeen on sit hyvä jatkaa ruokavaliolla. Mulla on taipumuksia ummetukseen varsinkin nyt raskausaikana, syön joka päivä kaurapuuroa aamupalaksi sekä kiivin(ja luumusosetta voi kokeilla mut mä oon vetäny överit siihen). Mulla on alkanut toimii joka päivä sit tuon aamupalan jälkeen vatsa! Niitä peräpuikkoja kannattaa kerralla pari tökätä sinne. Sit pidätät niin pitkään kun pystyt, juot paljon vettä ja juokset taas vessaan. Ei sit kannata sinä iltana kun otat noi niin lähteä minnekkään.

Ne levalacit ei sit auta mitään muutaku alkaa pierettää niin p***sti. Ja vatsa tulee vaan kipeeks. Toivottavasti auttaa.
 
lolako
Kiitti neuvoista ummetukseen. pitää kyllä hakea noita peräpuikkoja. Oon kokeillut kaikki nuo levolacit yms makeat litkut ja ei niistä ole mitää apua vaikka pullon vetäis naamaan kerrallaan.

Joko ootta kuullu että huomenna tulee uusi ä-paikkaus kelan sivuillle. ja kuulemma on jotain harmaa ja ruskeaa sävyä. saapä nähä joudunko muuttaa mieltä ja ottaa pakkauksen sittenki. sillä värit kuulostaa kivoilta...

 
Lalla
Mulla piti eilen olla ravitsemusterapeutti, mutta kun menin paikalle, ei siellä ollut yhtään mitään! Ovet lukossa, ei ristinsielua missään jne. Odottelin aikani ja lähdin erittäin vihaisena kotiin. :(

Tänään oli sitten neuvola, jossa piti keskustella ravitsemusterapeutin annista. No, se oli nopeasti läpikäyty! Kätilö sai selvitettyä, että ravitsemusterapeutti oli jostain kumman syystä siirtänyt tämän viikon ajan ensi viikkoon, mutta sitä ei ollut pahemmin informoitu. Tuon äitiysneuvolan kolmesta hoitajasta vain yksi muisteli nähneensä ilmoituksen asiasta.

Uusi yritys ensi viikolla tai jos en silloin ehdi (muutenkin kiireinen päivä luvassa), niin sitä seuraavalla viikolla sitten. Nytkin kyllä ärsyttää vielä älyttömästi koko asia! Meinaan todellakin antaa palautetta asiasta sille terapeutille!

Kätilö sitten katsoi mittailemiani verensokeriarvoja ja ne olivat kuulemma oikein hyviä. Tässä vaiheessa ei syytä huoleen. Huh, helpotusta! Yksi tai muutama korkeampi arvo ei merkkaa mitään, vaan tilannetta katsotaan kokonaisuutena. Jos arvot ovat hyviä jatkossakin, voin vähentää mittailua kolmeen päivään viikossa. Oon kuitenkin niin nipo, että jatkan neljänä päivänä... ;)

Vauvan sydän sykki siellä entiseen malliin, syke oli 150. Äitiyskorttiin laitettiin jo plussa liikkeistä, vaikka sanoinkin, että olen vasta vähän epäillyt. Oli ihana kuulla vauva ja että sillä on kaikki hyvin! Nyt pitäisi alkaa nauttia raskaudesta, mutta jotenkin en vain osaa, kun huolestuttaa ja hermoja kiristää kaiken maailman arvot sun muut asiat. Kaiken lisäksi raskaus tuntuu vieläkin epätodelliselta, kun se ei näy eikä varsinaisesti tunnukaan!

Kahden viikon päästä on rakenneultra ja seuraava neuvola siitä kahden viikon päästä eli kuukauden päästä. Sitä ennen onkin luvassa jo perheluentoa sun muuta. Tuolla seuraavassa neuvolassa hoidetaan sitten ne kela-asiat. Ne saisi hoidettua jo aikaisemminkin, mutta kätilö kysyi, että onko mulla asian kanssa kiire ja sanoin, että ei kai niillä kovin kiire voi olla!

Viikko on ollut tosi raskas ja eilinen varsinkin. Kävin jumpassa, joka otti voimille, ja sitten oli vielä se turha ryntäily ravitsemusterapeutille. Heräsinkin sitten yöllä pahaan oloon, kävin oksentamassa ja sängyssä surkutellessa meni pari tuntia, kun mies kuorsasi vieressä. Unensa lomasta se sentään sanoi mulle, että lepää! Just!

Lalla 19+2
 
Eemi
Noi voi ravitsemusterapeutti sentään! Kylläpä kävi Lallalla huono tuuri. Mutta no, samoinhan mulla kävi sen veriseulan kanssa. Lopulta kaikki meni kumminkin hyvin, mutta ottaahan se suunnattomasti päähän. Niin kuin sitä nyt ei muuta tekemistä arkisin olisi kuin singahdella ympäri kaupunkia...

Juu ne äitiysvaatteet. No eipä ole mulla Stockan outletiin menemistä, kun en pääse täältä Turusta mihinkään. Odotan että kohta aukeaa Skanssiin uusi ostoskeskus, missä pitäisi kai olla joku uusi äitiysvaateliikekin. Ja ehkä h&m:nkin tulee taas kesävalikoimassa pieniä kokoja, toivotaan ainakin.

Ja mä oon kanssa tosi väsynyt ollut nyt tällä viikolla. Äskettäin lähes nukahdin yhteen koulutukseen, ja koko viikkona en ole öitä nukkunut kunnolla. Ihan järkyttävää. Kun on tekemistä, niin pysyn jokseenkin vireessä, mutta muuten olen ihan unessa koko ajan.

Ummetustakin on, on ollut enemmän tai vähemmän jatkuvasti. Ja mulla nuo ruuat tekee vain sen, että ilmavaivat lisääntyy - muuten ei tulosta. :( Puuroa syön joka aamu, leipänä aina ruisleipää ja reilusti kasviksia ja hedelmiä. Mutta ei vain auta, ei edes kuivatut luumut. Joten minkäs tässä tekee, ei auta kuin kärsiä ja päkistellä siellä pöntöllä. En kyllä yhtään ihmettelis, vaikka tällä menolla ilmenis hirveitä peräpukamaongelmia. ;)

Jep. Mutta eipä mulla muuta. Sisko on tänään mennyt osastolle keskeytystä varten, ja odottelen, jospa huomenna kotiutuisi sieltä.

Eemi 17+5
 
*Meirami*
Voi Lalla *rutistus* Nuo tuommoset peruttamattomat ajat on sitten tosi ärsyttäviä. Meillä kävi niin kerran neidin neuvola lääkärin kanssa. Olivat unohtaneet ilmoittaa että sinä päivänä kun meillä oli neuvola, niin olikin koko neuvolan väki jossain ihme koulutuksessa. Ja voi hitsi olin vihainen.
Mutta ihan loistava juttu, että sokeriarvot on pysyneet kunnossa :) Peukut sille bd

Meillä kans ens neuvolakäynnin suunnitelmiin kuuluu nuo kela laput. Hurjaa! Tuntuu että sitähän jo pitkällä tässä raskaudessa kun niitä kelaan kiikuttaa!

Jos vain päästään, niin mennään sunnuntaina käymään lapsimessuilla, Samalla näkis sen uuden äippäpakkauksen ihan livenä!
Onko muilla ajatusta käydä siellä?

Huomenna ois lääkäriaika, käyn siellä valittamassa tuota mun selkää, joka on välillä tosi tosi kipeä ja säteilee ihan vatsaan asti, ja välillä sitten taas ihan ok... Saas nyt nähä mitä lääkäri tuumaa.

Meirami 17+2
 
Eemi
Ai niin, ne Kela-laput. Meillä on se neuvola vasta toukokuun alussa, eli kuukausi sinne vielä aikaa. Mutta aika vänkää tosiaan, että esim. se lapsen sairaskuluvakuutus täytyy olla otettuna kesäkuun viidenteen mennessä - siis kahden kuukauden kuluessa jo! No, onneksi mun ei itse tarvitse niihin asioihin perehtyä, tuntuvat kovin monimutkaisilta.

Jospa huomenissa bongaisin sen uuden pakkauksen sieltä Vauvan sivuilta vaikka... :)
 
Utelias pahalainen
Ja alkuun korjaus edelliseen viestiini verenpainetta koskien. Eli se oli 103/52. Ens kerralla minäkin saan neuvolasta Kela-laput ja tuntuu tosiaan että ollaan kaikki jo kovin pitkällä raskaudessa vaikka just minäkin liityin tähän ketjuun epävarmana =).
Ummetusta olis täälläkin ja tuntuu ettei tänään aloitetut Obsidanit ainakaan paranna tilannetta laisinkaan.
Turun suunnalta olen minäkin Eemi ja kiva kuulla että Skanssiin tulisi äippävaateliike.Jospas tulis sinnekin ajeltua sitten katselemaan =) kun ei mullakaan ole oikein asiaa Stockan Outletiin asti. Mulla on selkä nykyään niin pirun kipeä jo työmatkoista ettei sitä viitsi enää paljon muita ajoja ottaa siihen päälle.
Koska sulla Eemi muuten on viimeksi otettu hemppa? Ajattelin vaan tosta väsymyksestä. Mä olen aivan kuolemanväsy työpäivän jälkeen ja ainakin toivon olon helpottuvan kunhan rautakuuri alkaa tehoomaan.
UP 17+3
 
Eemi
Up: juu, sellaista huhua kuulin Skanssista, mutta omaa varmaa tietoa ei ole. Odotellaan siis... :)

Hemppa mulla oli eilen 120, viimeksi reilu 3 viikkoa sitten vielä 130. Eli tasaisesti sekin on laskenut, mutta enpä tiedä, onko tuossa vielä aihetta rautalääkityksen aloitukseen, kun se kuitenkin on normaalin rajoissa. Kävin siis taas eilen työpaikkalääkärillä ja labroissa tuon häntäluukivun takia, ja hän totesi, että kyllä siinä sittenkin iskiakseen viittaavaakin on. Siis en ala! Takapuoli on hirveän kipeä aina välillä eikä oikein pysty istumaan välillä. Jotain tarttis varmaan tehdä, mutta mitä? Panadolia vissiin vaan.

No soittelen vielä sille lääkärille tänään tuosta hempasta ja lisäksi siitä, että erytrosyyttejä oli itse asiassa vähän liian vähän veressä. Että mitäs sekin sitten tarkoittaa...?

Huomenna viikkoja siis 18. :)
 
moip
Mä luin jostain lehdestä että sinne Turkuun tulee uusi lastenvaate/äitiyskauppa.
Eemi: mä olen lopettanut ruisleivän syönnin koska olen huomannut et se lisää ilmavaivoja. Kuitupitoista leipää saa onneksi vaaleanakin, sekaleivät yms.

lolako: ruokavalio ei yksistään auta jos sulla se tukos on siellä, se pitää ensin saada pois ja sit vasta ruualla jatkaa. ja paaaaljon vettä!

Mulla on ollut muutaman päivän inhottavaa alapään vihlontaa, siis ihan emättimen. Soitin neuvolaan ja sain ens viikolle lääkärin. Kuulemma voi olla joku tulehdus. Mulla on kyllä joka pissassa ollut verisoluja että joskohan ois selitys myös siihen! En oikeen jaksa uskoa että olis muka joku haava ym alapäässä joka kerta kun on neuvola.

Nyt salille, kun voi taas liikkua! Ettei ihan levähdä peppu:D
 
Utelias pahalainen
Mulla oli myös leukosyytit +++ näytteessä, mutta onneksi ei ollut virtsatulehdusta. Yritän nyt sitten hoitaa itsenäisesti mahdollisen hiivatulehduksen alta pois ja eilen laitoinkin jo yöksi Canestenin. Toivottavasti olis syynä noihin plussiin eikä alapäässä jylläis mitään muuta....Mä olen viime aikoina anatanut jo niin monta virtsanäytettä että homma sujuu mulla jo rutiinilla =)
UP 17+5
 
ellinoora77
huomenta!
pikainen nosto vaan... ettei ihan tiputa kakkossivulle:)

alkaa kuulostaa kunnon raskausoireilta, kun on ummetuksesta lähtien kaikkea... toivottavasti paranette kaikki tulehduksista ja muista kärsivät.

mulla tuli eilen pari kertaa supistus, ei kipeitä, mutta maha meni kivikovaksi palloksi. ekassa raskaudessa niitä alkoi tulla viikon 20 jälkeen, eli vähän aiemmin nyt. toivottavasti eivät siitä pahene tai muutu kipeiksi (en kyllä usko)

muuten menee ihan jees, painoa on kyllä tainnut hurahtaa taas vähän lisää. en oo uskaltanut vaa'alle pariin päivään;)

kirjoittelen myöhemmin lisää! mukavaa viikon alkua!

ellinoora 17+0
 

Yhteistyössä