Syyskuun 2009 odottajat 2

  • Viestiketjun aloittaja Tilli_
  • Ensimmäinen viesti
Ellen83
Riikkaselle tosi suuret onnittelut! Komean kokoinen pikkumies, ei pitänyt kokoarvio ihan paikkaansa, eivätkö siellä veikanneet reilusti alle nelikiloista? Onneksi kaikki meni hyvin kuitenkin, vaikka vauvalla kokoa etkä juuri ehtinyt kivunlievitystä saamaan.

Ihanaa että meidän kaikkien vauvat on nyt turvallisesti maailmassa! Aika hauska juttu muuten, kun aluksi näytti siltä että tulee tyttövaltainen ketju, mutta lopputulos onkin 7 tyttöä ja 7 poikaa! :)

Eemille onnittelut hyvin nukutusta yöstä. :) Toivottavasti vauva nukkuu hyvin myös jatkossa.

Vauvanhoitopuolella sitten tavataan! Mulle ei myöskään ole väliä avataanko uusi ketju vai siirrytäänkö elo-syyskuisiin.
 
lolako
Riikkaselle paljon onnea!!! Avataan vaan uusi oma ketju. Kun tutuiksi ollaan jo tultu. Tehkääpä te joku se. Alkuun voisi laittaa uuden päivitetyn version meistä kaikista.
Täällä vauva ollut tosi tyytyväinen. Ja antaa äitinkin yöllä nukkua 2-3 tunnin pätkiä. :)
Isoveli uhmaa nyt hajottaa oman sängyn joten parasta mennä.
 
Lalla
Paljon onnea Riikkaselle - vihdoinkin! :) Ihanaa, että kaikki meni hyvin. Ja aivan loistavaa, että sullakin synnytys käynnistyi lopulta itsestään (tai vähän avitettuna, mutta ilman käynnistystä joka tapauksessa)!

Mä taas ehdotan, että siirrytään sinne elo-syyskuisten ketjuun. Oma lehmä ojassa, koska kirjoittelen jo siellä... ;) Ei vaan, mun käsittääkseni se ketju on alun alkaenkin perustettu myös tätä ketjua silmällä pitäen. Eli mun puolesta sinne mukaan vain, pian nekin ihmiset tutuksi tulee...

Mulla on ollut tänään vapaapäivä! Olin kampaajalla 2 h ja sen jälkeen vielä shoppailemassa 3 h. Mies oli vauvan kanssa kotona ja ruokinnat hoitui tuttipullolla ja pakastetulla äidinmaidolla. Mukavasti oli miesten päivä kuulemma mennyt. Mulla oli pitkä ostoslista mukana. Vähän vaikeaa oli vielä shoppailu, kun olen oikeasti nykyään täysin keskittymiskyvytön ja tyhmä kuin saapas... Tämä oli eka kerta, kun olin noin pitkään erossa vauvasta. Aiemmat erot ovat olleet pakkoluonteisia: minun virtsatulehduksen takia terveysasemalla 1 h ja vauvan leikkauksen aikana 1,5 h. Tämän päivän pitkän eron jälkeen piti pumpata rintoja tyhjemmiksi heti, kun pääsin kotiin. Yhteensä tuli 180 ml ihan heittämällä! Enempää en uskaltanut, jos vauva heräisi nälkäisenä. Joudun varmaan pumppailemaan vielä lisää tänään. Ostin muuten jotain mammateetä tänään, saapa nähdä...

Mitä muuten teidän naperoilla on ollut päällä ristiäisissä/nimiäisissä tai mitä olette ajatelleet? Meillä on ristiäiset viikon päästä lauantaina. Ostin poitsulle samettihaalarit ja sinne alle body. Halusin jotain sellaista sylikelpoista vaatetta eli että paita tai housut ei rullaudu kaiken aikaa makkaralle, kun varmaan vauveli on sylissä lähes koko sen päivän. Bodeja ei vain ole mitenkään juhlavina tai ainakaan mulle ei tullut vastaan. No, tarviiko vauvalla niin kovin juhlavaa ollakaan... Samalla ostin jemmaan jo 68-senttisiä vaatteita, jos vauva jatkaa kasvuaan tähän malliin!

Mun on pakko jatkaa vielä Eemin kanssa Tyksistä... Sori, jos kaikkia ei ymmärrettävästi kiinnosta! Mä taas ihmettelin siellä sitä, että mulle sanottiin aina vain, että maitoahan saa jääkaapista vauvalle, jos siltä tuntuu. Enpä mä ensikertalaisena kuitenkaan tiennyt, milloin siltä tuntuisi! Koskaan sitä ei suoraan tarjottu. Eihän niinä ekoina päivinä omaa maitoa tullut vielä juuri yhtään. Varmasti vauva itki tosi paljon ihan vain nälkäänsä. Raukkariepu... No, onneksi maitoa alkoi sitten heti tulla. Sairaalassa vauva sai korviketta 10 ml sokeriarvojen takia, ettei seuraava mitattava arvo olisi laskenut liian alas.

Lalla ja Pikku-ukko, 5 viikkoa
 
Eemi
siirtyy nyt sinne elo-syyskuisten ketjuun (oma lehmä myös ojassa, koska elokuun puolellahan meitsi jakaantui ;)), joten tulkeehan perässä! Pitääköhän sinne joku lista viedä? Viedäänkö täältä suoraan vai miten??
 
lolako
poistuu odottajista. eikä siirry lastenhoito puolen keskusteluun. onnea ja ilon hetkiä teille kaikille vauvan hoidon pariin!! kiitoksia odotus ajan tuesta kaikille, jota täältä olen saanut!!

lolako ja pikkumies 14 pv
 
Riikkanen
Mä luulen kanssa että mun keskustelupalstailut taitaa toistaiseksi olla tässä....hommaa piisaa:) Voi olla että kuitenkin välillä käyn lueskelemassa juttujanne hoitopuolella ja saatan kommentoidakin. Täällä imetetään nyt tunnin välein, yölläkin. Äiti on vähän väsy. No, vauvahan on vasta alle viikon, toivotaan että pian nukkuisi vähän pidempiä pätkiä.

Kiitos kaikille tuestanne ja odotusseurasta, tää on ollut mukava ja kannustava ketju:)

Riikka + poju 5pv
 
bambu86
Kiitos munkin puolesta kaikille teille keskusteluseurasta! Nyt se odotus on sitten ohi, vähän haikea olo. Mäkään en taida sittenkään jaksaa kirjoitella tuonne vauvanhoitopuolelle, ainakaan nyt ei tunnu siltä.

Hyvää jatkoa kaikille!

T. bambu ja C 6 viikkoa
 
Utelias pahalainen
Onnittelut Riikalle vauvelista,pitkä odotus palkittiin vihdoin. Mä luulen että siirryn sinne elo-syyskuisten ketjuun kunhan vauvanhoidolta joskus ehdin. Tuntuu et aina kun istahdan hetkeksi koneen äärelle niin neiti vaatii huomiota =).
UP+neiti huomenna 4 viikkoa
 
hyväuskonen suomi
Ummetuksesta kärsiville vinkki muuten; magnesiamaito!!!
Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (joka toimii hyvänä ja luonnollisena ulostuslääkkeenä, joka veden vaikutuksesta muuttuu magnesiumhydroksidiksi).

Magnesiamaito (magnesiumhydroksidi)maksaa 1€ päivässä, kun magnesiumoksidi maksaa 1 sentin päivässä.

Taasen hyväuskosta kansaa vedetään höplästä.

Magnesiumoksidia myydään markettien luontaistuotehyllyssä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä