Syyskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
Eemi
Hei,

nyt ajattelin ottaa riskin ja pystyttää uuden ketjun. Voipihan se olla, ettei meikäläinen saa täällä kauaa pyöriä, mutta jääpä ketju sitten muille!

Eli plussattu on joulunpyhinä, ja omien laskujen mukaan laskettu aika menee syyskuun 7. päivälle. Tietysti onnellisia ollaan, mutta onnellisen varovaisia... Edellinen raskaus meni kesken 2 kuukautta sitten viikolla 5. Mutta sitä seuraavasta normaalista kierrosta tärppäsi uudelleen, vaikka tuota ekaa raskautta ehdittiin odottaa jo melkein vuosi. :)

Omia tietojani sen verran, että sekä mies että minä ollaan 24 ja esikoista tässä on tehty. Paino sanalla tehty, sillä tosiaan tässä se vuosi ehti rikkikin mennä ennen kuin toinen plussa tuli. "Vauvana" pyörii kotona aika riehakas koira. Jännittää, miten tässä käy... Onneksi menen vasta loppiaisen jälkeen töihin, ettei tarvitse töissä kärvistellä tätä alkuaikaa.

Eli jos löytyy jo muita, joilla la osuu syyskuulle, niin liittykää mukaan. Olisi kiva jakaa ajatuksia!
 
selene
Moi!


Täällä kans joulun aikaan plussannut, laskeskelin että la ois syyskuun 3. päivä. Testin tein jo kp 24/29, ei millään jaksanu odotella pidempään kun "olevinaan" tuntui jo niin selkeät oireet. :D

 
Kata 76
Täältä löytyis kanssa yksi varovainen. Laskettu aika olisi 7.9. Esikoinen on nyt 1 v 5 kk eli ikäeroa lapsille tulisi 2v 1 kk. Edellinen raskaus paljastui viime syyskuussa tuulimunaksi, joka huomattiin vasta vkolla 12. Siksi olenkin nyt hieman varovaisin mielin. Nyt sitten tärppäsi kolmannesta kierrosta kaavinnan jälkeen.
 
Eemi
Hei Selene ja Kata!

Täälläkin testattu jo tosi aikaisin haamuja, kun eka raskaus näkyi mulla tosi aikaisin testissä. No, tänään vielä tehty varmistustesti ja saatu ne tasavahvat viivat ikkunaan. :) Nyt siis viikkoja 5+0, ja kauhulla odottelen, josko se keskenmeno nytkin tulee.

Joten Kata, hyvin ymmärrän (tiedän) tuon varovaisuuden tunteen... Aiotko tällä kerralla varata aikaa varhaisultraan? Mulla juuri tuo pelko, että jos onkin tuulimuna, niin haluan tietää kyllä aiemmin kuin vasta kunnan ultrassa. Viime kerralla vielä ajattelin, etten tarvitse mitään varhaisultraa, kyllä sen näkee sitten myöhemminkin. Mutta nyt on toinen ääni kellossa kun tajuaa, mitä kaikkea vielä voi mennä vikaan.

Onko teillä mitään vahvoja oireita vielä? Mulla ei muuta, kuin hirveän kipeät rinnat ja jatkuva väsymys... Yöunet tuppaavat venymään aika pitkiksi, mutta toisaalta päiväunia ei tarvitse ottaa. ;)
 
selene
Mulla oli testissä kyllä oikee haamujen haamu, roskikseen olin jo heittämässä puhtaana negana, mut vilkaisin sitten uudestaan tarkemmin ja oli pakko mieheltä kysyä et näkeekö siinä mitään.. Näkihän se. :)

Hirmuisesti jännittää ja toiveet korkealla että kaikki menis hyvin.

Jatkuvana oireena on tuo älytön väsymys, mutta yöllä ei sitten kuitenkaan saa unta. Puolen tunnin välein katsomassa kelloa. :( Nyt alkaa semmonen pieni etova olo olla jo jokapäiväistä. Ja tietty vessassa saa ravata jatkuvasti.

Itse olen 22 ja mies 25, molemmilla jo pidempään ollut vauva mielessä, ja lähdettiin sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen.. Mut enpä arvannut että tulisi näin nopeasti, kun pillerit jätin pois marraskuun alussa. :)

Ensimmäinen neuvolakäynti olis kahden viikon päästä. Mitähän siellä kysellään ja tehdään, kun olen lukenut että kunnilla tuntuu olevan monia eri käytäntöjä näiden käyntien suhteen?
 
Eemi
Mä en ole vielä neuvolaa varaillut, ajattelin loppiaisen jälkeen varata sekä sen että varhaisultran kunhan saan työvuorot tietoon. Hauskaa sinänsä, että aloitan nyt juuri uudessä työpaikassa... Joten en tosiaan halua raskautta siellä tietoon! Pitänee sumplia jonnekin iltavuoropäivien aamupäiviin noita neuvoloita...

Edellisessä raskaudessa ehdin ensimmäisen neuvolan varata, ennen kuin keskenmeno tuli. Ainakin meillä ekalla neuvolakäynnillä vain keskustellaan, ja siellä sitten varataan myöhempiä ultra- ja lääkäriaikoja. Katsellaan, mihin kohtaan sitten sen saan varattua.

Aika nopeasti teillä, Selene, sitten tosiaan tärppäsi. :) Joillain näinkin. Hienoahan se on... Jännää on vain se, miten itsekin, vaikka pitkään on saanut yrittääkin, jännittää kovasti tulevaa elämänmuutosta. Vaikka sitä on niin kovasti innolla odottanut.

Pistetäänpä jonkinlainen lista pystyyn, ja toivottavasti porukkaa saadaan lisääkin kunhan aikaa kuluu! laitan tuohon nyt vaikka nimen, oman ja miehen iät, la:n suurinpiirtein (voihan se sitten vielä muuttua), onko lapsia ennestään ja synnärin, johon lähtö aikanaan tulee. Ei tietty oo pakko laittaa kaikkia, jos pelkää että joku tunnistaa. ;) Mutta vois laittaa vaikka lasketun ajan mukaan järjestykseen - joo, olen tällainen organisoijaelli!

Eemi, 24+24, la 7.9., esikoinen, TYKS

 
Kata 76
Olen tosi paljon miettinyt, että menenkö tuohon varhaisultraan. Vielä olen kallistunut sille linjalle, että katsotaan nyt ensin neuvolassa kuuluuko siell sydänääniä ja jos ei niin sitten varaisin sen ultran, mutta katsotaan nyt jaksanko sinne vkolle 10 kuitenkaan odottaa. Oireita ei ole muutakuin kamala väsymys. Kahvikin menee vielä alas...


Eemi, 24+24, la 7.9., esikoinen, TYKS
Kata 76, 32+31, la 7.9., toinen(poika 08/07), TYKS



 
Muppelo Ex-yrittelijöistä
Kata, mulla ei ainakaan kuunneltu vielä ekassa neuvolassa sydänääniä (oli melkoinen pettymys). Viikkoja tuolloin vielä liian vähän kuulemma (7+4). Toisessa neuvolassa lupasi yrittää paikallistaa pienoista (rv 11+1), joten ihan uskon varassa mennään täällä vielä. :(
Mutta en sitten tiedän, onko eri juttu toisen lapsen kohdalla?
 
Eemi
Mulle myös sanoi viimeksi, että ekakerralla (taisi myös olla viikolla 7) on ihan turha yrittää kuunnella. Että sen takia lähinnä sitä varhaisultraa ajattelin katsoa... Miehellekin konkretisoituisi tämä asia, jos ja kun siellä kaikki näyttäisi olevan hyvin. Molemmat pelätään vielä ihan jonkin verran keskenmenoa...

Tuosta kahvista muuten, mulla tekee hirveästi mieli koko ajan, mutta en salli itselleni sitä kuin sen yhden ison kupillisen päivässä enintään. Lisäksi sitten juon kofeiinitonta pikakahvia... Eihän se sama ole, mutta ihan hyvää ja asiallinen korvike. Oon aika kahvihiiri noin yleensä, mutta kun tosiaan se kofeiinikin ilmeisesti sitä km-riskiä lisää. Otan siis varman päälle. ;)

Mietin muuten tässä, että miten nuo neuvolakäynnit hoidetaan, kun usein osuvat työajalle? Eli siis onko se töistä nk. omaa aikaa, mikä täytyy tunteina tehdä takaisin, kuten esim. hammaslääkäri? Kun jostain muistan lukeneeni, että äitiysneuvola-asiat saisi luvan kanssa hoitaa työaikana ilman palkanmenetystä. Vai onko tämä ihan työpaikkakohtainen juttu...?

Lisäksi tosiaan aloitan juuri uudessa duunissa, eli siellä en ainakaan haluaisi asiaa heti ensimmäiseksi kysyä... Voisi jäädä sopimus lyhytaikaiseksi.

Joka tapauksessa, mulla nää oireet kyllä valaa uskoa siihen, että raskaus on päällä! Tissit on niin kipeät, ettei mahallaan kärsi nukkua lainkaan ja liiveittä olo on tuskaa. Aattelin että mahallaan ei vois nukkua sitten myöhemmin vain sen mahan koon takia, mutta että tämäkin vielä! ;)
 
Eemi
Käynpä nostelemassa meitä, jotta muutkin löytäisivät tiensä tänne ennen pitkää!

Joo-o, mahallaan nukkuminen on tosiaan loppunut meikäläiseltä... Nyt mennään samoilla viikoilla kuin viimeksi varhaisen keskenmenon aikaan - sen takia pelottaa aika lailla. Mutta ei auta. Etiäpäin vaan!
 
Aamu79
Hei kaikille,

Ilmoittaudun mukaan syyskuisiin :)
LA olisi 1.9! Jouluaattona testattu.

Olen itse 29 ja mies on peräti 40 ja meille tämä olisi toinen (ja kaiketi viimeinen) pikkuinen. Esikoinen on 1,5v.

Välillä vähän hirvittää koko odotus. Olo on ihan samanlainen kuin ekassa raskaudessa. Oksettaa, itkettää, väsyttää, närästää, ummettaa ja turvottaa...
hermo on kireällä kun pikkuneitiä ei voisi vähempää kiinnostaa ädin masussa oleva vauva eikä tällä toisella kertaa mieheltäkään heru enää niin paljon sympatiaa. Mutta tämä on pelin henki kai?

Neuvolaa en ole vielä varannut. Varhaisultraan menen viikon päästä tiistaina.

Saas nähdä kuinka usein ehdin tänne kuulumisia päivittämään, sillä likka pitää kiireisenä. Mutta lueskelen ja taustailen sitten sitäkin enemmän!

Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
Eemi, 24+24, la 7.9., esikoinen, TYKS
Kata 76, 32+31, la 7.9., toinen(poika 08/07), TYKS
 
Kata 76
Kiva, että porukkaa tulee lisää. Meillä onkin Aamun kanssa aikast saman ikäiset esikoiset. Minäkään en ole vielä neuvolaa varannut.

Eemi, kyllä meillä ainakin neuvolakäynnit saa tehdä työajalla palkallisesti. Voi silti olla, että riippuu työehtosopimuksesta.....
 
Eemi
Hei Aamu, ja tervetuloa! Tosi ikävän kuuloiset oireet kyllä sulla... Ja noinhan se varmaan menee, että toisen kohdalla sitä sympatiaa ei ihan samalla lailla herukaan. :( Oon oikein kiitollinen, ettei itsellä ole (vielä) pahoinvointia, tunnemyrskyjä tai ummetusta... Enkä odottele niitä kovin innolla.

Nyt mulla alkoi oikein painaa mieltä, kun en ole varannut sitä varhaisultraa vielä... No, huomisen jälkeen sitten, kun tiedän työvuoroista. Tuntuu vain ikävältä odottaa... Neuvolakin tekisi mieli varata.

Hoitoalan yrityksessä työskentelen, että kuvittelisin, että ainakin sitten loppuraskaudesta saisi työajalla käydä neuvolassa. Alkuun ei kyllä viitsis mitään paljastaa, joten toivon, että saan iltavuoroja sopivasti neuvolakäyntejä ajatellen!

Mutta tosiaan on vähän epätodellinen olo välillä, kun nämä oireet on (onneksi kyllä) näin vähäisiä. Viime viikonloppuna tein vielä varmistustestinkin, kun ajattelin, että oon kuvitellut sen positiivisen tuloksen. ;) No, en ollut. Mutta kaikki vaan jännittää, kun kaikki on uutta.
 
Sars76 (kirjautumatta)
En oo varma, muistaako Eemi mua tuolta haaveilijoiden puolelta, mutta aivan ihanaa, että oot taas siirtynyt tänne odottajien puolelle.
Täältä paljon paljon onnentoivotuksia ja kuten tapana sanoa, megalomaanisesti tarrasukkia; kyllä kaikki menee superhienosti tällä kertaa.

Onnittelut myös muillekin odottajille!

T: Sars, joka lähinnä haaveilee siitä, ettei maha kasvaisi näillä viikoilla niin nopeasti (rv 27+0)
 
Eemi
Sars, tietty mä muistan sut! Hitto, kun vieläkin käyn tuolla muissa ketjuissa välillä kurkkimassa ja naureskelemassa sun jutuille. ;D Mutta kiitti onnitteluista, ja tosiaan toivotaan, että kaikki kerrankin natsais kohdilleen meikäläisellekin.

Meillä muutenkin tuolla haaveilupuolella on käynyt aikamoinen keskenmenoaalto - tai ehkä siihen vain kiinnittää enempi huomiota nyt, kun sattui omallekin kohdalle. Joten osaa tätä arvostaa nyt kyllä enemmän! Tarrasukat tulee tarpeeseen...

Ja hei, älä tuu tänne uhoamaan että maha kasvaa liian nopeasti - kasvaiskin! No ei kai. ;)
 
Iltamaria
Moikka kaikki!

Miekii taidan tulla porukkaan mukaan :eek:) En oo edes testannu, mut kyllähän se niin taitaa olla, että mamma on raskaana. Menkat myöhässä 2 viikkoa ja tissit ku maatalousnäyttelyn palkintomansikilla. Varovainen olen ja kovasti, koska keväällä oli keskenmeno ja syksyllä toinen, eli siksi en ole edes testannut, kun ne tunteet lähtee siitä laukkaamaan niin hurjaa laukkaa ja sitten tulee se äkkipysähdys, joka aina tuntuu niin kamalan rankalta :eek:(

Mutta toiveikas saapi olla, ukkokulta ainakin jo vähän kommentoi toiveikkaana, kaipa minäkin sitten. Huomenna ostan testin ja illalla jännätään... paitsi että kyl mie jo sen tiijän! La olisi nyt 2.9. ja kyseessä miun kolmas lapsi, kaksi vanhempaa ovat 90-lukulaisia. Ite olen jo 40 ja ukkokulta peräti 38 uusperhettä tässä rakennellaan.

Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
Iitamaria 38+40, la 2.9. kolmas
Eemi, 24+24, la 7.9., esikoinen, TYKS
Kata 76, 32+31, la 7.9., toinen(poika 08/07), TYKS

 
Sars76 (kirjautumatta)
Hehehe Eemi, pian säkin kiroat sitä "etureppua", kun ähellät sukkia jalkaan tai yrität tunkea kinttuja lempisaappaisiin...
Mutta kuten sanottua, onpa ihanaa, että teillekin on tulossa piskuinen. Jotenkin hymyilyttää hitosti, koska muistan niiiiin hyvin ne manailut tuolla haaveilijoiden puolella; tuntui, että kun oikein yritti ja yritti se turhautuminen tädin tullessa kylään oli ihan hirvee.
Ja tällä kertaa teilläkin menee hyvin - trust me.

Mä en oo käynyt siellä haaveilijoiden puolella pitkiiiiin aikoihin - on jotenkin sellainen fiilis, että kaikki "meidän" ketjujen aktiiviset on enemmän tai vähemmän siirtyneet tälle puolelle...Tosin on ikävää kuulla tosta keskenmenoaallosta, mistä mainitsit...
Kaikille toivoisi niiiin kovasti sitä plussaamista ja plussanneille tietty, et kaikki menee hyvin. Joo.

Mutta tää täti siirtyy nyt keittiön puolelle...Ootas vaan, kun sunkin ruokahalu on hevosen luokkaa...Se jaksaa edelleenkin hämmästyttää, että miten sen pahoinvoinnin jälkeen (mulla kesti viikoille 17, enkä voinut syödä oikeestaan muuta ko persikoita ja hedelmiä ylipäätänsä. Laihduinkin alussa noin 4kg) ruokahalu on noussut NÄIN uskomattomalle tasolle. Mä voisin syödä oikeestaan koko ajan...Puuh. Ja joulukin oli tässä, joten punttaamiselle ei tullut loppua...

Vointeja kaikille! Ja ottakaahan iisisti naiset!

T: Taas nälkäinen Sars
 
Illusia77
Eemille (ja muillekin tietysti) hirveästi onnea plussauksesta! Ja kiva jos sinulla on järjestynyt työpaikkakin, muistaakseni sillä saralla oli jotain häikkää aikaisemmin. Toivotaan että tämä vauva on nyt sitten se teidän oma kaiken kokemanne jälkeen!

Illusia kesävauvamammoista
 
Eemi
Teretulemast Iitamaria! Testit kehiin ja pääset sitten pelkäämään sitä keskenmenoa meidän muiden kanssa. ;) No ei kai, hirveesti sanottu, mutta kumminkin. Näinhän se menee, ikinä ei voi tietää.

Tästähän tuli tällainen Eemin onnitteluketju. Kiitti vaan vanhoille muistelijoille tuhannesti! :) Mutta ihan totta, nyt sitä vain sormet ristissä odottaa, että kaikki menisi hyvin ja että pääsisi joskus siihen masuvaiheeseen... Ja hei Illusia, kiitti duunionnitteluistakin! Oli tosiaan syksy silläkin saralla aika haipakkaa, ja toivottavasti nyt viihtyisin ja olisi oikea paikka mulle.

Jännittää ihan hirmusti, oon just tästä lähdössä tuonne uuteen työpaikkaani ekaa päivää...!
 
Dinna
No niin... Eli eilen tein yhden r-testin, mutta olin niin vakuuttunut, ettei plussaa tule, joten en sitten jäänyt edes sitä odottelemaan. Puolen tunnin jälkeen kuitenkin vilkaisin testiä ja siinä oli haamujen haamu. Mähän en sit tienny, et oliks tuli testiajan sisällä. No tänään tein toisen ja ihan kyllä testiajan sisällä siihen tuli tooosi haalea toinen viiva. Nyt on olo kuitenkin aika epävarma, sillä se viiva oli oikesti todella haalea. :/ Ajattelin nyt sitten kuitenkin tulla edes hetkeksi fiilistelemään tänne teidän seuraan ja saa nähdä miten käy... Toivottavasti plussa vahvistuisi!

Eemi kanssa kirjoiteltiinkin Kesän 2008 vauvakuumeisissa, kunnes kaikki muut plussas ja ketju lopetettiin, kun jäätiin sinne kahdestaan. Aika kiva, että päästäis nyt taas takasin samaan ketjuun! :) Katan kanssa taas ollaan haaveiltu tästä syyskuun vauvasta ja toivon mukaan se nyt meillä kaikilla toteutuisi!

Mun tarina siis oli se, että esikoinen on jo ja toinen on saanut tulla heti perään, mutta kun menkat ei alkaneet kuin vasta kuukausi sitten ja toivon mukaan ei tarvitsisi pidempään niiden kanssa kärvistellä... On mullakin sitten tullut jo kirjoiteltua tuolla haaveilijoissa toukokuusta. Oisin jo aika valmis siis tänne.

Kierron pituutta en sitten tiedä, kun normaaleja säännöllisiä menkkoja ei ole ollut 10 vuoteen, joten vaikea laskea tota laskettua aikaa mutta laitan tohon listaa jotain suurin piirtein...

Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
Iitamaria 38+40, la 2.9. kolmas
Eemi, 24+24, la 7.9., esikoinen, TYKS
Kata 76, 32+31, la 7.9., toinen(poika 08/07), TYKS
Dinna, 27+25, la 15-20.9, toinen
 
selene
Onpas tullu kivasti lisää porukkaa mukaan muutaman päivän sisällä, hieno juttu. :)

Täällä pelko jyskyttää takaraivossa. Oireet loppui toissapäivänä kuin seinään, ja nyt mietityttää että missä vika. :( Vai liekö sitten ihan normaalia? Minullakin yksi km takana, tosin siitä on jo reippaasti aikaa.

Hermot riekaleina, ja joo, tiedetään että pitäis ottaa iisisti ja ootella vaan rauhassa mutta kun ei millään malttais.

Ja Dinna, eikös sitä niin sanota että viiva se on haaleakin viiva, onnittelut siis! Samoin kaikille muille kelkkaan hypänneille. :)

Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
Iitamaria 38+40, la 2.9. kolmas
selene 22+25, la 3.9., esikoinen
Eemi, 24+24, la 7.9., esikoinen, TYKS
Kata 76, 32+31, la 7.9., toinen(poika 08/07), TYKS
Dinna, 27+25, la 15-20.9, toinen
 
Eemi
Hei Dinna ja onnea kovasti! Toivottavasti nyt pysyttäis tällä puolella molemmat! :)

Selene: olisin varmaan itsekin ihan hätää kärsimässä, jos oireet loppuisi noin... MUTTA: luin juuri jostain, ettei oireiden päättyminen kerro välttämättä mistään, vaan monet kokevat niiden loppuneen yhtäkkiä, vaikka kaikki ihan ok. Eli nehän voivat vaihdella vaikka päivittäin... No, tietävämmät kommentoikoon paremmin.

Kivaa kun porukkaa kertyy tosiaan. Ei tarvitse yksin panikoida kaikesta...

Varasin sitten varhaisultran jo viikon päähän keskiviikolle. Tuolloin viikkoja kasassa vasta vähän päälle 6, mutta en saanut työvuoroihin sopimaan sen kauemmas, joten oli pakko ottaa tuo aika. Katsellaan, jos siellä sitten jotain näkyisi. :) Neuvolaan soittelen varmaan ensi viikon alussa, kun on siihen aikaan vapaata - ihmeellistä muuten, että neuvola-aikoja voi varata vain yhden tunnin aikana keskellä arkipäivää, harvoinpa silloin töistä ehtii puhelimeen menemään!
 
ellinoora77
moi kaikki!

Tänä aamuna pärähti plussa, haalea mutta varma! Olen sairaslomalla ja kirjoitan kännykällä, päivittelen listaa kunhan pääsen töihin ja oikealle tietokoneelle. Tulokas olisi pikkukakkonen, esikoispoika syntyi kesällä 2006. Ikäeroa sisaruksille tulossa n. 3v 2kk.

Ollaan miehen kanssa molemmat 31v ja päkaupunkiseudulla asutaan. Plussa tuli ekasta yrityskierrosta reilun vuoden olleen hormonikierukan jälkeen ja erittäin epätodellinen olo on edelleen.

Mutta ilmottaudun odottajien porukkaan mukaan,jos otatte! LA 15.9.
 
Dinna
Joo, eli taas tein testin ja sama haalea viiva siihen tuli. Niinpä, viiva kuitenkin, joten jotain sitä on tapahduttava mun kropassa. Ensi kerran testaan ensi viikolla, siinä toivossa, että saisin vahvan viivan. Mitään neuvolaa en kyllä varaa, ennen kun saan vahvan viivan. Meillä olisi kyllä esikoisen neuvola tulossa kuun vaihteessa, joten samalla voisin pyytää, että tarkistavat tuonkin labrassa.

Mitäs, onko muut varanneet neuvoloita?

Mä laitan sutkin Ellinoora tohon listaa! :)


Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
Iitamaria 38+40, la 2.9. kolmas
selene 22+25, la 3.9., esikoinen
Eemi, 24+24, la 7.9., esikoinen, TYKS
Kata 76, 32+31, la 7.9., toinen(poika 08/07), TYKS
Ellinoora77, 31+31, la 15.9, toinen
Dinna, 27+25, la 15-20.9, toinen
 

Yhteistyössä