Syyskuun vauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Inga
Joo, ei mitään synnyttämistä täälläkään. Ihme valvomista viime yön ja supistuksetkin jonnekin kadonneet. Vauvakin ollut melko rauhallinen. Toivon tietysti että olisi merkki siitä että kohta tapahtuu. Hyvin malttamaton olo kyllä. Minullakin vauva menee keski- ja yläkäyrän välissä eli saisi kyllä tulla!
39+1 mennään jo - ja tämän piti tulla reilusti etuajassa
 
Jenni83 ei kirj
Syyspaketti, samaa toivon minäkin, että synnytys lähtis omin avuin käyntiin.
Esikoinen jouduttiin käynnistään pillereillä, kun supistuksia ei alkanut kuulumaan, vaikka lapsivedet menneet. Moni on sanonut, että supistukset ovat rajumpia käynnistämällä kuin normaalisti, mulla ei ole vertaus kohtaa, mutta voin sanoa, että olivat kyllä TOSI kivuliaita!!! Joten haluisin kokea ihan normaalina tulevat supistukset...Mutta aika laimeelta näyttää...Maha kovettuu pitkin päivää, öisin muutama nippasu, että vähän saa varpaita kipristää ja sit se oli siinä, huoh!

Eilen kävin neuvolassa, vauva näyttää voivan hyvin ja mun olo on ok, mitä nyt pää koppa alkaa sekoon :D niin ei neuvolan täti nähnyt syytä vielä laittaa lähetettä sairaalaan, joten odotamme v-lopun yli ja maanantaina neuvolaan ja sit lähete jos ei ole jakauduttu ja tuntuu siltä, että ei olla!

Ei tässä muuten mitään, mutta tosiaan aika käy pitkäksi...
Joten oon kokeillu uusia kakku reseptejä, juustokakkuja ja rahkakakkuja, että persehän tässä vaan pääsee leviään :D
En kyllä itse ole kakkuja kokonaan syönyt, oon vienyt anoppilaan, mun vanhemmille ja tänään kävin naapurilla kahveella.

Odotellaan...
rv 40+4
 
pirita
Hei!
Meille syntyi tiistaina 7.9. ihana tummatukkainen tyttö! Paino 3755 g, pituus 51 cm.
Todella kova syömään, ehkäpä tuosta painosta johtuen, ja jos ei ole ruokaa heti tarjolla, huuto on hirmuista!

Synnytys tapahtui siis suunnitellulla sektiolla tiistaiaamuna. Kaikki meni hyvin, vaikka mua epiduraali ja spinaali hirveästi pelottivatkin.
Toipuminen leikkauksesta eteni hyvin ja pääsimme kotiin jo torstaina.

Palaa asiaan myöhemmin! Tsemppiä koitokseen kaikille!

Pirita + typy
 
Syysmiss.
Onnittelut Piritalle typystä!! Ja hienoa, että olet jo toipumaanpäin sektiosta, se on kuitenkin iso operaatio. Varmaan suunniteltuna vähän helpompi toipua kuin kiireellisen sektion jälkeen. Itse olin tosiaan auennut esikoisen kanssa jo 9cm kun lähdettiin kiireelliseen sektioon, vauva oli ulkona 10 minuuttia siitä kun sektioon lähdettiin. Olin kipeä liki kuukauden operaation jälkeen.

Täällä supistelee päivittäin. Välillä tulee pari tuntia noin 10 min välein, mutta sitten taas loppuvat. Perkule. Verenpaineet koholla. Keskiviikkona kontrollikäynti sairaalassa, saattaa olla että ottavat sisään ja käynnistävät näiden verenpaineiden takia. Tai sitten ei.

Väsyttää ja vituttaa, siinä tiivistetysti fiilikset.
 
Helinä
Onnea vauvaantuneille!!

Täällä fiilikset samat kuin syysmissillä eli väsyttää ja vituttaa, ei jaksaisi enää odotella. Viime neuvolassa oli sf-mitta jatkanut vieläkin kasvuaan sentillä viikon takaiseen ollen nyt 36cm. Vauvaa ovat kuitenkin veikanneet käsikopelolla ihan normaalikokoiseksi, tuo mitta on kuulemma siksi niin iso kun olen itse niin pieni. Ja maha on kyllä valtava ja aina tiellä, toivottavasti alkaisi lähipäivinä tulemaan (mielellään jo tänään)

Tsemppiä kaikille vielä odottaville!

Helinä ja Aku 40+2
 
Kylli81
No niin, eilen kotiuduttiin ihanan tytön kanssa :) Neiti syntyi siis sektiolla 8.9.10 (helppo muistaa tämä syntymäpäivä), aamulla kahdeksan aikoihin. Pituutta 51 cm ja painoa hieman päälle 3500 g. Jokseenkin sen kokoinen siis kuin aavistelinkin. Ollaan ihan onnesta sekaisin täällä :) Mies on ollut ehkä vielä enemmän sekaisin kuin uskoinkaan, suvusta nyt saattoi olettaakin että sekoavat. Ja ihan positiivisella tavalla siis!

Tyttö voi hyvin, syö reippaasti ja nukkuu öisinkin ihan siedettäviä n. 3 h pätkiä. Mä olen toipunut paljon paremmin kuin odotin! Neuvolasta tullaan kotiin poistamaan tikit ja muutenkin tsekkaamaan tällä viikolla. Olisivat päästäneet kotiin jo toissapäivänä, mutta halusin kaiken varalta vielä yhden yön olla sairaalassa, jos jotain olisikin yhtäkkiä tapahtunut... Mutta onneksi kaikki paremmin kuin uskoin :) Tällä hetkellä pärjäilen tavallisella Panadolilla, ns. kovemmat kipulääkkeet lopetettiin kaksi päivää synnytyksen jälkeen.

Suunnitellusta sektiosta sen verran, että en voi kuin kehua. Kaikki meni ihan moitteettomasti. Jos kokemukset raskausajan neuvolakäynneistä eivät kovin ruusuisia olleetkaan, tämä synnytyskokemus oli tosi positiivinen. Siitä ehkä laajempaa selostusta kunhan ehdin. Sen verran vain, että alatiesynnytys olisi todennäköisesti osoittautunut erittäin vaaralliseksi minulle ja etenkin lapselle. Todennäköisimmin oltaisiin sitten menty hätäsektioon, joten luojan kiitos tuli hieman liioiteltua oireitaan ja pelkojaan neuvolassa.

Onnea kaikille muillekin jo vauvaansa ihaileville! Lopuille toivotan pitkää pinnaa loppuaikaan... Varmasti turhauttavaa, jos menee yliajalle.

T:Kylli + neiti
 
Syyspaketti
Onnittelut kaikille syyskuun uusille vauvaperheille! Päivä päivältä täältä saa lukea lisää iloisia perheuutisia. :)

Tänään arvioitiin vauvan kokoa ja vointia ja sain ajan synnytyksen käynnistykseen, ellei sitä ennen tapahdu luonnollisesti mitään. Kuten Jennakin kertoi, niin myös minun tuttavat ovat kertoneet, että se käynnistämissynnyttäminen on tuskallisempaa kuin luonnolliset supistukset, vaikka kipeää nekin tekevät. Nyt vaan toivon suunnattomasti, ettei käynnistystä tarvitsisi tehdä. Avautumista oli tapahtunut jo hiukan, joten synnytystä ei alettu käynnistää lääkkeellisesti heti vaan sain hiukan armonaikaa onnistua luonnon keinoilla. Nyt ajattelin lähteä kunnon kävelylenkille, jotta keho saisi hiukan rasitusta ja jospa niitä supistuksiakin alkaisi tulla. Tänään ne ovat olleet aika mietoja ja niitä on tullut todella harvakseltaan.

Hyviä vointeja kaikille odottajille ja onnen potkuja jokaiselle synnyttämään lähtijälle!
 
Varpu
Pikana vaan omaa tietoa: torstaina 9.9. klo 02.35 (rv38+4) vesien menolla käynnistyi synnytys, joka alatiesynnytysyrityksen jälkeen päätyi kiireelliseen sektioon.

Tulos: A tyttö 3340 g, 50 cm klo 17.19
B tyttö 3740 g, 51 cm klo 17.20

Eilen päästiin kaikki kotiin ja kaikki hyvin!
 
Jenni83 ei kirj
Onnittelut kovasti kaikille jo vauvan saaneille!!! :)

Täällä edelleen kärvistellään ja viikkoja sata...
Huh,huh...ja ei sitten mitään tuntemuksia, että ihan omillaan lähtis sieltä syntyyn.
Maananaina kävin neuvolassa ja laittoi nyt sen lähetteen, tulee kotiin kirjeitse aika, varmaan keskiviikkona. Aika tulee oleen aikasintaan torstaille, todennäköisesti perjantaille tai pahimmassa tapauksessa vasta maanantaille. Mutta luulisimpa, että tuo maanantai on ihan maksimi, koska sitten tämä raskaus on mennyt tasan 2 viikkoa yli.
Vauva vaikuttaa ihan sopivan kokoiseltakin jopa viikkoihin ja yliaikaisuuteen nähden pieneltä, pieni huoli tietenkin on, että miksi näin, mutta kyllähän nuo arviot heittelee.
Vauva nimittäin liikkuukin vielä tosi ahkerasti, että tilaa tuntuu olevan, vaikka sf-mitta alakäyrillä meneekin, 2 viimeistä viikkoa ollut sama 30, korkeimmillaan käynyt lukemassa 31.

Kellokin nyt neljä yöllä, heräsin närästykseen ja tulin popsiin rennien ja nyt ei enään väsytä...
Mutta pakko se on mennä nukkuun...

rv 41+2
 
pirita
Onneksi olkoon Varpu!
Mahtavan kokoiset kaksoset! On sulla ollut niissä kantaminen...
Omat kaksoseni olivat silloin kymmenen vuotta sitten noin kolmikiloisia, ja heitäkin pidettiin isoina.

Meillä on ollut täällä typyn kanssa rauhallista ja mukavaa. Tyttö on kyllä kova syömään... koko ajan olisi tissillä... On siis ollut tissirasvalle käyttöä :)


t. pirita
 
ulrika
Onnea Piritalle, Kyllille ja Varpulle tytöistä! Kiitettävän kokoiset tytöt Varpu! Ja tietysti kaikille muillekin jo synnyttäneille!

Ja jaksamista kaikille yliaikaisille sekä muille joita jo v***ttaa koko raskaus. Toivottavasti ne vauvat tulis käynnistämättä.
Mulla on ihan ok fiilikset edelleen eikä hirvee kiire synnyttään. Muutaman päivän on kyllä sattunut koko lantion alueelle niin kovaa, ettei oikein kävely meinaa onnistua. Yritän silti, ja onhan tuon esikoisen kanssa kuitenkin käytävä ulkona. Supistukset ei enää häiritse, kun Kätilö kävi eilen ja sain lähetteen maksa-arvojen tarkistukseen, kun on perjantaista asti kutissut jalat ja kädet aivan tolkuttomasti. Muuten kaikki ok. Mullakin sf-mitta vaan nipin napin 30, ei ole sen yli vielä mennyt.

Viime yönä näin unta, et vauva oli syntynyt. Heräsin, ja sen jälkeen näin unta, et meni lapsivedet. Vähän väärässä järjestyksessä :) Katsotaan milloin tämä tulee. Esikoinen syntyi rv 39+2 jos oikein muistan.

Jaksamisia!

rv 38+3
 
syysmasu
Meille syntyi ihana tyttö vauva 7.9. kl. 15.58. Olemme kotiutuneet ja vauva sekä äiti + koko perhe voi hyvin. Vauvalla mitat 4250g ja 52,5cm.
Synnytys käynnistettiin 6.9, koska vauva oli ultran mukaan iso. Sýnnytys meni nopeaa, sain kohdunkaulapuudutuksen sekä pudendedaalispuudutuksen. Ensimmäinen auttoi avautumisvaiheeseen ja jälkimmäinen ponnistusvaiheeseen.
Ihana olla kotona ja isosiskot 5v ja 7v ovat innoissaan auttamassa vauvan hoidossa.
Onnea toisillekin jo synnyttäneille ja toivottavasti mahdollisimman moni synnyttää lähiaikoina:)
- syysmasu-
 
Inga
Onnea taas kaikille synnyttäneille! Piristää huomattavasti tällaisen wanna-be synnyttäjän päivää nuo hyvät uutiset kaikilta. :)

Öisin valvomista muutaman tunninn supistusten kanssa ja uutena tullut alaselän poltot eilen päivällä. Kaikki kuitenkin aina jossain vaiheessa rauhoittuu eli vielä ei vauvaa näy kovasta yrityksestä huolimatta. Maitoa tihkuu jatkuvast eli ruokakin olisi valmiina pienokaiselle. Mahan koko on aika kiitettävä tässä vaiheessa eli sf mittta 36...

Voimia ja jaksamista - odottajille ja tuoreille äideille!
Inga 39+6
 
Halia
Meillekkin tuli vauva :) Poika syntyi perjantaina 10.9 kello 19:04.
Aamulla heräsin puoli seitsemältä lapsivesien menoon ja puoliltapäivin sitten menin sairaalaan sinne jäädäkseni. Aamulla kävin toki tarkistuttamassa tilanteen.
Epiduraalipuudutus ja ilokaasu oli käytössä, ja todella kipeiden supistusten jälkeen oli todella taivaallinen olo kun kivut loppuivat lähes kokonaan.

Ennen puoli seitsemää olin auki 5cm ja virtsakatetroinnin jälkeen olinkin kymmenessä minuutissa auki sen 10cm. Aktiivinen ponnistusvaihe kesti n. 20 minuuttia.

Ihana ja rauhallinen lapsi <3 Pituutta oli 50,5cm ja painoa 3615g. Viikkoja ehti kertyä 39+0.

Onnea muillekkin vauvan saaneille :)
 
Syysmiss.
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!

Kontrollissa käyty, koko arvio vauvalle 3,5 kg. Verenpaineet koholla, mutta kohtuudella. Kaikki muut arvot ok. Sain uuden ajan heti maanantaille ja sitten torstaille, jos sinne asti vielä yhdessä osassa. Perjantaiksi yritän vielä päästä neuvolassa käymään. Eli tarkassa seurannassa tämän lopun.
Supistelut edelleen päivittäisiä, mutta niiden luonne on muuttunut. Ei enää niinkään usein, mutta sitäkin kovempia! Kipu säteilee jo lähes koko kroppaan voimakkaipien supistusten aikana. Kaikkein kivuliaimpia tulee kuitenkin yleensä vain 2-3 peräkkäin ja sitten tasaantuu taas siedettävälle tasolle. Kuitenkaan en pysty nukkumaan supistusten aikana, panadol vie pahimman terän, mutta kipu tuntuu silti.
Syntyis nyt!!

Syysmiss rv 38+4
 
Jenni83 ei kirj
Joo,o...TAYS:sista tuli eilen se kirje, aika rapsahti vasta maanantaille 20.9 klo13.00. :/
Sit on tasan 2 viikkoa yliaikainen...Ja perkele jos ne sieltä mut vielä takaisin kotiin lähettää niin sanon kyllä suorat sanat...nyt riittää!!!!
Rupes vaan eilen ärsyttään vielä enemmän, kun kirjeessä luki näin:
Kutsumme teidät yliaikaisen raskauden vuoksi käynnistysHARKINTAA varten...
Mitä hiton harkintaa??? Minähän TULEN silloin viimeistään synnyttään JOS tässä v-lopun aikana ei tapahdu itekseen mitään!!!
Jos ne siellä vetoaa, että kuukautisista laskettuaika olisi ollut vasta 12.9, että ei tässä mittee hätää, ultrastahan se oli sitten se 6.9 josta se 2 viikkoa yliaikasuutta on laskettu.
Ja 6.9 on mun LASKETTUAIKA, ja eikös se ultra nyt se varmempi ole muutenkin???
TOIVON niin, että tämä lähtisi nyt itekseen syntymään. Viime yönä tuli pari-kolme kunnon kipeää supistusta, kipeämpiä kuin aikaisemmat, jos se nyt tästä lähtis sit...

Kauhee vuodatus, sori...lähdetään perheen kesken kierteleen kauppoja ja törsään rahoja :D
 
Inga
Tämä on lähinnä nosto ettei tiputa ihan tuonne sivun alalaitaan, mutta yksi kysymys tuli mieleen. Kuinka monta meitä ei vielä synnyttäneitä on jäljellä? Siis sellaisia jotka vielä seurailee tätä ketjua? Surkuttelin miehelleni että täälläkään (huom vatsani lisäksi) ei tapahdu mitään kun kaikki ovat joko synnyttäneet tai liian turhautuneita kirjoittamaan tänne mitään... Lasken itseäni turhautuneiden joukkoon. Tukalaa on ja viime yö meni taas klo 1-5 supistusten ja selkäpolttojen kera mutta pientä nyyttiä ei vaan näy. Pitäisikö jo olla huolissaan omasta käyttäytymisestä koska lastenkaupassa tänään juttelin vatsalleni kertomalla että hän ei saa mitään uuutta ennen kuin on tullut mahasta ulos? Hyvin menee :)
Inga 40 + 2
 
ulrika
Voi olla Inga, että ne on siellä lastentarvikeliikkessä kuullut kerran jos toisenkin tuollaisia uhkauksia :) Toivottavasti vauva ymmärtää nyt tulla ulos.

Täällä ainakin vielä yhtenä kappaleena. Ei mitään uutta maharintamalla :) Toivon, että en vielä viikkoon synnyttäisi, koska mies palaa reissusta tasan viikon päästä. Sitten oliskin 40vk täynnä. Valmistuin eilen ja nyt ensimmäistä kertaa koko raskausaikana saan ihan rauhassa ja hyvällä omalla tunnolla lepäillä ja vain olla vapaaalla.
Maksa-arvot oli ok, mutta nahka kutisee edelleen ihan hirveesti. Kai se sitten on vaan tämä loppuraskaus. Mulla ei ole järin tukala olo, aika samanlainen olo kuin esikoista odottaessa lopussa. Tuntuu, että vielä 1-2kk sitten oli paljon tuskaisempaa tämä raskaus, johtui ehkä niistä supistuksista. Nyt supistelee jonkin verran, välillä kipeesti, välillä ei. Limatulppa meni jo yli 3vk sitten, eli ainakaan mulla se ei ennakoinut synnytystä mitenkää!

Jenni, toivottavasti synnytys käynnistyy itsestään ennen maanantaita! Ja muutkin, ettei tarvi käynnistää.

Onnea kaikille, joilla vauva on jo kainalossa, ja tsemppiä loppuun muille!

rv 38+6
 
Syysmiss.
Täällä yksi odotukseensa tuskastunut ilmoittautuu. En ehkä olisi näin tuskastunut, jos näitä supistuksia ei olisi tullut tasaisesti jokapäivä jo viimeisen kuukauden ajan!!!! Alkaa mennä hermot, kun paikat on niin kipeenä koko ajan, ettei mitään oikein jaksa tehdä. Yöt on rikkonaisia, kun vähän väliä herään joko supistukseen, vessahätään tai epämukavaan asentoon. Ja tietty esikoinenkin vielä välillä heräilee yöllä.
Huokaus. Luulen, että limatulppa meni tuossa pari päivää sitten. Ihan varma en ole. Se oli sellaista rusehtavaa limaa, jota seurasi iso läjä valkoista limaa. Alapää on välillä niin kipeä ja vihloo siihen malliin, etten pysty kävelemään. Ainut mukava asento on vaakatasossa kyljellään. Verenpaineet ovat laskeneet muutaman pykälän. Sen puolesta saisin siis liikkua enemmän, mutta olen niin kipeä etten paljoa mitään voi tehdä. Pläääääh! Hermo menee!!

Onnittelut kaikille vauvan saaneille, toivottavasti me loput syyskuiset saamme pian seurata perässä. Itselläni tosin kauhukuvana mielessä, että tämä odotus menee vielä lokakuulle....

Syysmiss 39+1
 
Jenni83 ei kirj
Juu, täällä olen minäkin edelleen...
Eipä ole tämä kaveri nyt halukas tuleen, joten huomenna klo13.00 sairaalaan...
Toivon mukaan nyt sitten asiat on niin, että synnytys aletaan käynnistään. En jaksa tätä odotusta enään yhtään!!!
Tai minähän en sieltä lähde, saamari...
Supisteluja ei juurikaan ole, maha kyllä kovettuu, thats it! Mutta ei mitään kipeitä tms.
Alapäätä vihloo ja ajoittain kävely "ankkamaista", tiedä sitten onko hyvä vai huono juttu.
Vauva on ollut pitkään ns. vinossa mahassa, eli jalat tuntuneet oikeassa kyljessä ja selkä koko mahan pituudelta poikittain tossa edessä, nyt pari päivää ollut tukala olo, tuntuu että vaihtanut koko selkäpuolensa tähän eteen pystypäin tai jotain...tiedä sitten onko sekään hyvä vai huono juttu.
Mutta sais tulla jo.
Oon ollu niin kiukkunenkin, piiiikku asiatkin ärsyttää ja tunteetkin pinnassa, voisin vollata koko ajan.

Näin sillon elokuun alussa unta, että vauva syntyy 20pvä, aattelin tietty että se on elokuun 20pvä, kun esikoinenkin tuli maailmaan etuajassa, mutta juu arvatkaas vaan, että huomenna on 20pvä, kun meen sinne sairaalaan!!!! syyskuun 20pvä. Ennustaja eukon taitoja tai jotain :DD
Mutta en kyllä todellakaan olisi voinu kuvitella, että 2viikkoa menee yli lasketun...
Nyt on sitten kahden raskauden jälkeen kokemukset 2viikkoa etuajassa ja 2viikkoa yli menneestä raskaudesta. Jos kolmas tulisi, se varmaan sitten syntyisi laskettuna päivänä!!

Pitäkää mulle peukut ja varpaat pystyssä huomenna ja että seuraavat kuulumiset tästä mammasta on, kun vauva on onnellisesti mahan ulkopuolella!!!

Jakselkaa!!!
 
...
Kyllä mäkin tätä ketjua viel seurailen,vaikka vauva ulkona jo onkin.

Meillä ei muutamaan yöhön oo nukuttu,ku 1,5 tuntia kerrallaan,jonka jälkeen seuraa kitinävaihe. Onkohan sillä maha kipee... En mä vaan tiiä... Toivottavasti on joku vaihe vaan,ettei enteile mitään hänen rytmistään.


Mulla olis tänään ollu laskettuaika,mut tuossahan tuo tuhisee ja valvottaa mua :)

Tsemppiä kaikille vielä odottaville,ei sinne sisään vissiin kukaan oo viel jääny :D Voimia!


Jenna + Eetu 16päivää
 
Patzy
Löysin tän ketjun vasta nyt. Täällä kans alkaa olee mitta täynnä. Supistelua ollu koko raskauden ajan, siis kivunta vatsan kiristymistä. Menkkakivut alkoi jo 2 viikkoa ennen äippälomaa, silloin tosin ihan vaan kerran pari viikossa. Nyt alkuviikosta supistelu ma ja ti koko päivän, mutta ei mitään kellotettavia tai selkeitä ollenkaan, tai alku on aina selkeä, mutta sitten kun uusi tulee en ees tiiä oliko vanha jo loppunu. Tänään taas koko päivä tätä, mutta eihän näistä jaksa ees innostua. Mitään tulppia ei ole myöskään ole näkyny. Painoa tullu + 22kg vaikka olen syönyt ihan järkevästi koko raskausajan. Eli nestettä löytyy ja peilikuva on just niin ihanan pöhö. Häpyliitos aukes vko:lla 34, sen jälkeen se on viilelly tasaseen tahtiin. Liitoskipuja muutenkin on, kaikki nivelet enemmän tai vähemmän kipeitä. Yöheräilyt alkoi raskauspäiväkirjan mukaan vko:lla 13... Sillon tosin vaan kerran yössä. Nyt viimeinen kolmannes menny sillai et 3-5 kertaa yössä ylös vessaan. Ja öisin supistaa aina lujaa, mutta kivuttomasti. Tuntuu, että menee selkä kaarelle. Kohdunsuu oli pehmennyt tossa vko:lla 36 ja kaveri laskeutunut ja kiinnittynyt vko:lla 38. Mä kyllä sekoon jos tää menee sen + 2 vkoa :D :D Noin. Piti purnata kaikki kerralla ku ketju löyty vasta nyt :D Ultran mukaan La oli eilein. Ehkä mä pääsen synnytää jo ens yönä vaikka :)))))))
 
Annikki27
Täällä ollaan myös yhdessä kasassa...
Eilen ilalla vihloi parin tunnin ajan alavatsaa. Vihlonta kesti aina minuutin verran ja sitten helpotti. Sama homma tänään päivällä kun oltiin miehen kanssa kävelyllä. Onko muilla kokemusta vihlomisesta? Se tuntuu alavatsassa ja nivusissa. Muita tuntoja ei sitten olekkaan ja luulen että roikun täällä palstalla vielä kolmen viikon päästäkin.

Mahanahkaa kutittaa hurjasti raskausarpien kohdalta ja sormien turvotus (jäykkyys) ja nilkkojen turvotus senkun jatkuu..Hurjaa valitusta, mutta alkaa olla hermot vähän kireällä :)

Tsemmpiä kanssa sisarille, jotka täällä vielä kärvistelee ja onnea paljon jo oman nyytin saaneille!

Annikki27 38+6
 
Patzy
Täällä ollaan myös yhdessä kasassa...
Eilen ilalla vihloi parin tunnin ajan alavatsaa. Vihlonta kesti aina minuutin verran ja sitten helpotti. Sama homma tänään päivällä kun oltiin miehen kanssa kävelyllä. Onko muilla kokemusta vihlomisesta? Se tuntuu alavatsassa ja nivusissa. Muita tuntoja ei sitten olekkaan ja luulen että roikun täällä palstalla vielä kolmen viikon päästäkin.

Mahanahkaa kutittaa hurjasti raskausarpien kohdalta ja sormien turvotus (jäykkyys) ja nilkkojen turvotus senkun jatkuu..Hurjaa valitusta, mutta alkaa olla hermot vähän kireällä :)

Tsemmpiä kanssa sisarille, jotka täällä vielä kärvistelee ja onnea paljon jo oman nyytin saaneille!

Annikki27 38+6

Mulla on vihlonut vain toi häpyliitos, oikeastaan se viiltelee. Vähä niin kuin puukolla joku siel vetelis ://// Mut onneks ei joka päivä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä