Syyskuun vauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Jenni83 ei kirj
hohhoijakkaa...
Tosiaan oltiin tänään siellä tayssin reissulla ja passittivat takaisin kotiin :(
Mun tilanne on sellainen, että oon pari senttiä auki ja paras aloitus käynnistykselle olisi kalvojen puhkaisu joka täytyy tapahtua synnytyssalissa, MUTTA sairaalan salit täynnä joten käskivät soittamaan huomenna aamulla synnytyssaliin onko tilaa heti aamusta vai monelta tullaan...
Eli HUOMENNA pitäisi synnytys lähteä käyntiin!!!
Ja jos kalvojen puhkasu ei auta, laitetaan tipalle.
Kyllä sanon, että voi pyhä sylvi, tässä tuntee itsensä jotenkin rikkinäiseksi, kun ei mitään tapahdu omillaan ja ihan kun mihinkäkin virastoon soittelisit, pääseekö synnyttään????!!!
Toivoin jo, että viime yönä olisi tullu lähtö, kun eilen viiden aikaan päivällä tuli limatulppa ja limaa tuli pitkin päivää ja vielä tänä aamunakin.
Mutta supistuksia vaan ei kuulu, tai joo tuleehan niitä kivuttomia, sairaalassakin yksi supistus kesti liki 3min ja kätilö kysyi sattuuko, EN EDES TUNTENUT MITÄÄN!!!
Ja vaikka vauva on oleillu mahassa näin kauan niin painoarvio oli 3000-3200g. Eli aika sipponen.

Meen ihan just ostaan säkillisen namia ja kaadan ne kurkkuuni.
 
ulrika
Patzy tervetuloa loppumetreille mukaan!

Voi Jenni, kaikki sympatiat täältä sulle! Toivottavasti nyt huomenna olisi tilaa siellä sairaalassa, sullahan on menny jo 2vk yli LA:n. Onneksi vauva on kuitenkin ihan siro.

Annikki, eikö noi vihlaisut voi olla myös supistuksia? Mulla vihloo häpyluuta, mutta supistustukset saattaa välillä tuntua just alavatsalla ja reisisssä.

Ei mitään kummempaa. Kävelin tuossa noin 3km, mutta ei edes supistele, painaa vaan luihin! Pahasti näyttää, että tässä kestää vielä hetken. Mulle annettiin jo "parasta ennen päivämäärä" eli käynnistys aloitetaan viimeistään 7.10. jolloin olisi 41+4. Toivottavasti ei nyt mene sinne asti vaan tajuaisi tyyppi tulla itsekseen ulos. Huomenna sairaalakäynti, katsotaan, mikä tilanne kohdunsuulla. Täytyy jatkaa kävelylenkkejä, ei niistä ainakaan haittaa ole :) Anoppi on meillä huushollaamassa, en siis pääse itse siivoamaan, mies on reisssussa, eikä meillä ole saunaa, eli kaikki ässät jää mun tapauksessa kokeilematta :)

Jaksamisia!

Ulrika 39+1 (just tarkistin, et esikoinen syntyi 39+3, mutta eipä siitä voi mitään ennustaa)
 
ulrika
Unohdin kysyä, että onko kellään muulla pahoinvointia? Mulla on nyt useana yönä ollut tosi oksettava olo, joka sitten jatkuu aamulla ja joskus koko päivän. Samanlainen olo kuin alkuraskaudessa, ei onneksi ihan yhtä voimakkaasti, mutta huono olo kuitenkin.
 
Patzy
Oli neuvola aamulla ja sieltä laittoivat lähetteen polille tarkastamaan lapsiveden määrää. Jotain tihkunu koko viikonlopun, ja terkkari neuvolassa totes, et parempi on mennä varmistaa tilanne. Ei ollu lapsivettä. Samalla tarkastivat tilanteen: Kohdun kaula hävinnyt ja sormelle auki !!! Jei! Ihan ei ole menny turhaan nää menkkakivut. Kaveri on kuulemma niin alhaalla ku voi vaan olla. Sen mä kyllä arvasinkin, että alas on suunta ollu. Välillä ei saa sukkaa jalkaan millään, koska jalan kohottaminen on mahdotonta ja istua pitää tuolin reunalla. Painoarvio oli 3.5 kg. Tänään taas koko päivän lähes jatkuvaa menkkakipua, voiku muuttuis säännölliseksi ja sai vähän puhtia nää supparit. Mut ei voi kestää enää kauaa, ensisynnyttäjä ja kaula hävinny!!! Nyt voi alkaa jo aukee :)))

Mulla muuten on ollu reilu viikon kuvottava olo, ei tosiaan alkupahoinvointiin verrattava, mutta kuitenkin.

Voimia kaikille, mä alan flippailee jo :D
 
Syyspaketti
Tervehdys kaikille! Meni yliajalle noin reilut kaksi viikkoa ja viimeiset päivät olivat tukalaa odottamista. Synnytys alkoi 15.9.2010 kalvojen puhkaisulla eikä muuta tarvittu, kun supistusten voima alkoi kasvaa ja lopulta ne olivat niin kivuliaita, että pyysin kivunlievitystä, joka auttoikin niin hyvin, että kivut olivat loppuun asti siedettäviä. Repesin todella pahasti, mutta ompelut ym. tehtiin puudutuksessa. Toivuin synnytyksestä nopeasti, mutta ainoastaan tikit hiukan aristavat vielä. Poika on terve ja reipas kaveri, joka syö ja nukkuu hyvin.

Täällä muutamat kirjoittivat loppuraskauden pahoinvoinnista, jota myös itselläni oli viimeisinä päivinä ennen synnytystä. Parina aamuna piti oksentaakin ja useana aamuna oli muuten vain etova olo.

Enempää ei sitten ehtinytkään kirjoittaa, kun kutsuääni kajahti vauvan kopasta.

Onnittelut kaikille syyskuun synnyttäneille vauvoista ja voimia teille, joilla viimeinen ponnistus on vielä edessä. Syyspaketti vaatii nyt jo äänekkäästi oman huomionsa, mutta ehkäpä saan tilaisuuden kirjoitella myöhemmin lisää. :)
 
Inga
Pahvoinvointia on ollut täälläkin jo melkein kuukauden verran. Lievempää kuin alkuraskaudessa mutta samantyyppistä. Ruoka ei muutenkaan oikein maistu kun tuntuu siltä ettei se mahdu mihinkään.
Viikonloppu oli varsin jännittävä eli la-su yönä sellaisia supareita että olin ihan varma että nyt lähdetään kohta. Kamalat selkäpoltot! Jatkui koko su pvän mutta allussa ollut 5 min väli ei tihentynyt eikä ne voimistuneet. Suppareiden yhteydessä myös pahoinvointi lisääntyi eli sitä kai on sitten odotettavissa. Loppujen lopuksi täys lopahdus illalla. Seuraavana yönä sitten herään siihen että jotain valuu ja ajattelin sen olevan lapsivetta tai limatulppaa (paloja tullut pe lähtien). Näytti siltä että on sekä että ja ajattelin että sairaalaan soitetaan aamulla. Muutaman tunnin päästä herään uudestaan ja lisää tavaraa tulee. Verta, limaa, kirkasta, vihertävää - ihan mitä vaan niin sitä löytyi. Sairaalasoitto, jossa kerrottiin että tark olisi hyvä mutta heillä sulku päällä eli toiseen sairaalaan pitäisi mennä tai sitten odotella kotona vähän aikaan. Odottelin sitten neljästä kahdeksaan, jolloin sulku vielä jatkui mutta sain luvan tulla sinne kuitenkin. Ei ollut lapsivettä ja kaiken huippu oli se että joo, kohdunkaula sormelle auki mutta kanavaa oli vielä vähän jäljellä eli mun supersupparit ja muutenkin koko viime viikon supparit eivät olleet tehneet paljon mitään. Odotin että olisi tapahtunut enemmän. Eli ei mitään muuta kuin odottelua. Ya kontrolli on vasta 41+5 eli viikon päästä mutta toivotaan ettei mene sinne asti. Kokoa ei nyt tarkistettu mutta maha on valtava eli tulee varmaan neljän kilon vauva.
Eilinen meni vähän epätoivoisen väsyneessä tilassa mutta kai tämä tästä. Vuoto jatkuu edelleen ja tulee nyt mieleen miten ihanan vapauttavaa on ollut raskauden aikana kun ei ole ollut kuukautisia ollenkaan. Tylsää tämä siteiden käyttö!

I 40+5
 
Annikki27
Onnea vauvaantuneille! Ja supparituulia muille!

Kai ne mun alavatsan vihlomiset vois olla supistuksiakin. En ole oikein vieläkään saanut selville miltä ne supistukset tuntuvat tai sitten mulla ei ole niitä ollenkaan :) Tutut sanovat että kyllä sen huomaan kun vatsanahka kiristyy ja maha menee kovaksi, mutta mun mielestä mun maha on kivikova kaiken aikaan. :O

Mulla kans on ollut pahoinvointia aamuisin ja öisin, mutta lähinnä sellaista etovaa oloa. Huomattavasti laimeampaa kuin alkuraskauden pahoinvointi.

Jospa lähtisi tänään kokeilemaan yhtä S:ää eli shoppailua. Mun pitää korvata sauna S:ä, jollain muulla kun ei meillä ole saunaa :(

Annikki27, 39+1
 
Twiggy
Annikki: mä en tiennytkään että yksi S on shoppaus....luulin et ne on siivous, sauna ja seksi ;) moderni äiti korvaa siivouksen shoppauksella?ei huono ollenkaan.

Täällä on nyt kuukausi istuttu sohvan nurkassa tissi esillä...tyttö tuntuu syövän ihan koko ajan ja painoakin on tullut kiitettävästi. Syntyessä 2890 g ja nyt ollaan jo about neljässä kilossa!!! ( seuraava punnitus parin päivän päästä, mut 4 on mun arvio).

Vaatteet jää pieneksi hurjaa vauhtia (siis vauvan) ja mä kiskon kaksin käsin suklaata jatkuvaan energiavajeeseen...mikâ ihana tekosyy! Raskausaikana ei ollu mitään mielitekoja, mut nyt vois vetää karkia ihan nonstoppina. 13 raskauskilosta on jäljellä vajaa 3 eli imetys kyllä vie kilot tehokkaasti.

Nelisen viikkoaa siihen meni, mutta nyt on jo sellainen olo, että alkaa olemaan tää homma edes jotenkin hallussa. Jonkinlaista rytmiäkin on tytöllä havaittavissa, yöt saa nukkua 3 h pätkissä yleensä, päivisin vauva on hereillä jo jopa 2-4 tuntia kerralla yhden tai kaksi pitempää jaksoa ja muuten herää parin tunnin välein lähinnä vaan syömään.

Nyt pitäisi mun aktivoitua tulevaa muuttoa järjestämään, kun päivät ei enää mene hormonihuuruissa haukotellessa...ei kyllä ole liikaa energiaakaan, mutta ehkä tässä jo johonkin muuhunkin osaisi keskittyä...

Superisti onnea kaikille uusille äideille ja tsemppiä tuleville!

Twiggy & tytär 1 kk
 
Patzy
Ei vieläkään :/ Parina yönä ja iltana ollu oikeinkin reippaita suppareita, kiertyy alavatsalta sivuille ja sitten päälle. Tuntuu ku joku rutistais koko vatsan pois. Ja sit .. ei mitään. Kateellisena luin tota Twiggyn arkea. Ainakin nää "yli" päivät todellakin opettaa pinnan venyttämistä. Mites te muut joilla LA päivä meni ohi, oletteko olleet liikenteessä? Mä olin yksinäni viimeks maanantaina 40+0 päivänä vielä autolla kaupassa. Sen jälkeen vain iltaisin miehen kanssa, joten tuntuu epävarmalta toi meno tuolla yksinään. Muksu on kuulemma niin alhaalla ku voi olla ilman, et tulee ulos. Painoarviokin 3.5 kg oli ihan heitto, kaveria ei voi enää mitata kunnolla :S Onko täällä vielä joku joka kärvistelee yli La:n? Patzy 40+4
 
ulrika
Onnea Syyspaketille ja Jennille poikien johdosta! Lähtikö Jenni synnytys itsestään liikkeelle vai käynnistettiinkö? Twiggyn tytöllähän oli tosiaan jo 1kk synttärit :)

Shoppailu on hyvä vara-S, itsekin olen sitä kokeillut, mutta toistaiseksi ihan tuloksetta.

Täällä kanssa vielä odotellaan, tosin ei ole LA vielä mennyt, nyt 39+5. Kaikki ihan ok noin yleisesti. Pahoinvointi ja hirveä kutina kiusaa, mutta maksa-arvot on onneksi ihan kohdallaan. Olin tiistaina äitiyspolilla tarkistuksessa ja ottivat taas käyrät. Jouduin 1.5h makaamaan piuhoissa, kun vauva ei liikkunut tarpeeksi. Voimakkaita supistuksia oli 5min välein ja kätilökin oli ihmeissään, kun ei ne ollu avannu kohdunsuuta edellistä käyntiä enempää eli edelleen sormelle auki. Että taidetaan lokakuulle mennä tämän vauvan kanssa. En viitsi sitä murehtia, ajattelen niin, että kaikki energia minkä käyttäisin v*ttuuntumiseen ja narinaan on sitten pois synnytyksen jälkeisistä voimavaroista. Eli nautin nyt vielä rauhallisista päivistä ja puuhailen mitä mieli tekee, syntyköön kun syntyy. Ainoa mikä jännittää on synnytys yksin, koska mies onkin vielä viikon pidemään ulkomailla. Tietenkin hyvällä tuurilla synnytys osuu sen paluuseen.

Nauttikaa kaikki vauvoistanne ja jaksamista muille!
 
..
Onnea Jennille ja syyspaketille vauvoista :)

Meillä arki lähteny ihan kivasti pyörimään,vauvakin on taas alkanu nukkumaan... Toivottavasti nukkuu jatkossakin :) Vitsi siit on jo 3 viikkoa ku kävin putkauttaa hänet pihalle <3 niin se aika vaan rientää ;)

Mutta innolla käyn täällä lueskelemassa et muutkin syyskuulaiset saa vauvansa maailmaan..

Tsemppiä loppuaikaan nyt kaikille,jotka viel odottaa!


Jenna + Eetu 3 viikkoa
 
Jenni83 ei kirj
Paljon onnea muillekkin vauvan saaneille :)
Ja jaksamisia maha väelle, tiedän tunteen ;)

Joo, siis palaillaan tiistai päivään, kun meijän poika syntyi.
Maanantainahan tayssista käskivät soitteleen tiistai aamuna onko vapaita synnytys saleja.
Maanantai-tiistai välisenä yönä supisteli kolmisen tuntia ja olin ihan varma, että tästä se lähtee, mutta paskat, viideltä loppui taas.
Soitin 7.30 sairaalaan, sanoivat että täyttä on,mutta tulkaa tänne 2h päästä, katsotaan sitten mikä on tilanne.
Oltiin 10 maissa tayssissa ja täyttä edelleen!!!
Me sitten lähdimme kahveelle ja käveltiin sairaalaan käytäviä, ulkona järkyttävä vesisade.
Päälle tunnin päästä palailtiin synnytys vastaanotolle ja heti hoitaja sanoi, että nyt pääsette!!!
Kyllä rupes jännään :D
Viimeinen kuva maha pystyssä on otettu muistaakseni 12 pintaan, kun olen salissa pukenut sairaala vaatteet päälle.
Siinä sitten sain oksitosiini tippaa suoneen, oli aluksi niin laimeaa, ettei supistellu, ihan niitä pikku supistuksia.
Kahden aikaan puhkastiin kalvot, mutta lapsivettä ei oikeastaan tullut, vauvan pää oli kai jotenkin tulppana ja sit alkoi, ilokaasua naamaan.
Kivut oli aivan järkyttäviä, mutta en ollut siltikään auennut 3cm enempää, sain puoli viiden maissa epiduraalin (esikoisesta tehosi tosi hyvin, joten halusin nytkin) ja jo 17.51 poika syntyi.
Ponnistusvaihe kesti 10min, kun pojan pää oli pihalla huomattiin, että lapsivesi oli likaista, oli kakannut sinne, hoitaja putsasi vauvan suuta jo ennen, kun kokonaan pihalla tulehdus riskin takia.
Sai kuitenkin hyvät pisteet 9-9.
Sairaalassa seurailivat pojan arvoja, mutta ei löytynyt poikkeavaa!
Synnytys meni kaikin puolin hyvin, en tosin muistanut kuinka kipiää tuo ponnistusvaihekin tekee!!!
Itse repesin pikkasen ja muutamalla tikillä paikkasivat. Olen kuitenkin pystynyt hyvin istuun ja jälkivuoto koko ajan pienenemään päin.
Jotenkin raskaus kuitenkin tehnyt hallaa mun selälle, ei pysty kauheesti kumarteleen, toivottavasti menee ohi.
Oma paino lähtenyt kivasti laskeen, 13kg tuli ja 7kg nyt lähtenyt.
Maitoa tulee hyvin ja kaveri on ollut tyytyväinen.
Isosisko hieman ollut mustis, mutta hyvin on silti mennyt ilman kamalia kohtauksia.

Mutta palaillaan!!!
 
Syysmiss.
Meillä kanssa pikkuneiti näki päivänvalon 23.9. Synnytys käynnistettiin edellisenä päivänä, kotiin päästiin perjantaina. Kaikki hyvin.
Onnittelut kaikille syyskuulaisille!
 
Jenni83 ei kirj
Twiggy: ensimmäinen lapsi, luomu, 33 v., Varsinais-Suomi, la 1.9. Tyttö syntyi 20.8.
Syyspaketti: ensimmäinen lapsi, luomu, 30.v. la 1.9. Poika syntyi 15.9.
vivi: toinen (poika 05), 34v, pirkanmaa, la 4.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 27v, pirkanmaa, la 6.9. Poika syntyi 21.9.
Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, la 10.9
pirita: kolmas lapsi (kaksoset 00), luomu, 36 v., pk-seutu, la 11.9.
Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Syysmasu: Kolmas lapsi (tytöt, -03, -05), Keski-Pohjanmaa, la 15.9
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 16.9. Poika syntyi 22.9.
Halia: Ensimmäinen lapsi, luomu, 21v, Päijät-Häme, La 17.9
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Nanna2010: Ensimmäinen lapsi, luomu, 25 v, Itä-Uusimaa, la 19.9.
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki, la21.9
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 24.9.
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Etelä-Karjala, La 26.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9. Tyttö syntyi 23.9.
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, la 27.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9
Ulrika: Toinen (tyttö 05), 28v, la 3.10.(suomessa LA 26.9.)

Lisäilin tietoja syntyneistä itseni ja muutaman muun lisäksi jotka bongasin vikalta sivulta. :)
 
Syyspaketti
Kiitos onnitteluista ja haluan itsekin toivottaa kaikille uusille vauvautuneille hurjasti onnea! Kyllä se vaan on mahtava tunne, kun saa lapsen rinnalle. Sitä kannattaa odottaa.

Oli muuten meikäläiselle uusi tieto sellainen, että synnytyksen jälkeen tulee vielä jälkisupistuksia ja kun imettää, niin saattaa alkaa supistella. Heti synnytyksen jälkeiset imettämiset olivatkin melkoinen kokemus, kun supistuksia alkoi tulla. Vaikka olen lukenut kaikenlaisia oppaita ja synnytysneuvoja, missään ei ole tullut vastaan tällaista tietoa. Synnytysosastolla ollessani sitten vieruspedin äidit valistivat minua. Heillä kun oli jo ennestään lapsia ja tiesivät valmentautua myös vastaanottamaan jälkisupistuksia. Yksi heistä neuvoi ottamaan jälkisupistuksiin vaikka parasetamolia tai jotain muuta kipulääkettä, jota voi imetysaikana käyttää.

Kiitos Jennille listan päivityksestä. Syyskuun vauvoja on jo putkahdellut mukavasti maailmaan ja lisää tulee. Voimia vielä teille, jotka odotatte omaa kääröä syntyväksi. Käyn välillä lukemassa viestejänne, mutta paljon en ehdi kirjoitella, kun vauva vaatii nyt oman huomionsa.
 
Inga
Hei kaikki ja onnitteluja!

Jälkisupistukset tuli minullekin yllärinä. Tosin moni muukin asia kuten esim lantiopohjan lihasten "olemattomuus" tällä hetkellä eli jumppa pitäisi varmaan aloittaa tänään... Imetyksestä tullut mieletön päänsärky eli juon varmaankin edelleen liian vähän.

Ollaan kolmatta päivää kotona vauvan kanssa eli vielä kaikki aika sekavaa mutta ihanaa. Imetys on lähtenyt hienosti käyntiin ja maitoa tulee ihan hulluna. Pakastimeen on jo mennyt monta pussia kun sitä valuu maidonkerääjään koko ajan imettäessä toisesta rinnasta.

Synnytyksestä sen verran että sairaalaan lähdettiin ke aamu kello 6.30 valvotun yön jälkeen ja vauva syntyi ke ip. Lapsivettä oli tihkunut illasta mutta meni täysilla sairaalassa. Supparit oli rajuja eli en itse edes tarvinnut pyytää epiduraalia kun lääkäri sitä oli jo tilaamassa. Epiduraali oli huippukokemus eli sen jälkeen olin yhtä hymyä kaksi tuntia. Ponnistusvaihe tuli vähän yllättäen ja oli supernopea eli 14 min! Vaikka onnistuin siinä hyvin niin vauvaa autettiin imukupilla koska sydänäänet rupesivat heikkenemään. Sen jälkeen tulikin vähän ongelmia eli istukka ei irronnut ja jouduttiin ottamaan se käsin leikkaussalissa mikä tarkoitti nukuttamista minun osaltani. Menetin reilusti verta ja vielä tietysti heikotta mutta mieli on hyvä. Kaiken kaikkiaan synnytyksestä jäi hyvä kuva.

Nyt pitää mennä vauvaa herättämään syöttöä varten. Hyviä vointeja kaikille!

Onnellinen äiti- Inga
 
Varpu
Twiggy: ensimmäinen lapsi, luomu, 33 v., Varsinais-Suomi, la 1.9. Tyttö syntyi 20.8.
Syyspaketti: ensimmäinen lapsi, luomu, 30.v. la 1.9. Poika syntyi 15.9.
vivi: toinen (poika 05), 34v, pirkanmaa, la 4.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 27v, pirkanmaa, la 6.9. Poika syntyi 21.9.
Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, la 10.9
pirita: kolmas lapsi (kaksoset 00), luomu, 36 v., pk-seutu, la 11.9.
Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Syysmasu: Kolmas lapsi (tytöt, -03, -05), Keski-Pohjanmaa, la 15.9
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 16.9. Poika syntyi 22.9.
Halia: Ensimmäinen lapsi, luomu, 21v, Päijät-Häme, La 17.9
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9. Tytöt syntyi 9.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Nanna2010: Ensimmäinen lapsi, luomu, 25 v, Itä-Uusimaa, la 19.9.
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki, la21.9
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 24.9.
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Etelä-Karjala, La 26.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9. Tyttö syntyi 23.9.
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, la 27.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9
Ulrika: Toinen (tyttö 05), 28v, la 3.10.(suomessa LA 26.9.)
 
Ulrika
Poika syntyi lauantaina 25.9 10.53 rv 39+5. Mitat 3010g ja 50.5cm. Synnytys meni hyvin, vauva on ihana ja helppo ja itse voin mainiosti! Vielä sairaalassa, toivottavasti huomenna päästään kotiin. Palaillaan!
 
Annikki27
Tännehän on alkanut vauvoja putkahtelemaan :)
Meille myös: tyttö syntyi 26.9.2010 (3304 g ja 50 cm)
Synnytys oli rankka, mutta nyt ollaan kotona. Maidon nousun kanssa tuntuu olevan ongelmia, tosin menetin paljon verta, joka saattaa hidastaa nousua. Onko muilla ongelmia saman homman kanssa tai hyviä vinkkejä?

annikki ja tytsy 3pv
 
Pirita
Twiggy: ensimmäinen lapsi, luomu, 33 v., Varsinais-Suomi, la 1.9. Tyttö syntyi 20.8.
Syyspaketti: ensimmäinen lapsi, luomu, 30.v. la 1.9. Poika syntyi 15.9.
vivi: toinen (poika 05), 34v, pirkanmaa, la 4.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 27v, pirkanmaa, la 6.9. Poika syntyi 21.9.
Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, la 10.9
pirita: kolmas lapsi (kaksoset 00), luomu, 36 v., pk-seutu, la 11.9. Tyttö syntyi 7.9.
Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Syysmasu: Kolmas lapsi (tytöt, -03, -05), Keski-Pohjanmaa, la 15.9
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 16.9. Poika syntyi 22.9.
Halia: Ensimmäinen lapsi, luomu, 21v, Päijät-Häme, La 17.9
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9. Tytöt syntyi 9.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Nanna2010: Ensimmäinen lapsi, luomu, 25 v, Itä-Uusimaa, la 19.9.
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki, la21.9
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 24.9.
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Etelä-Karjala, La 26.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9. Tyttö syntyi 23.9.
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, la 27.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9
Ulrika: Toinen (tyttö 05), 28v, la 3.10.(suomessa LA 26.9.)


Moi,
Onnittelut kaikille lisääntyneille ja tsemppiä vauvaa vielä odottaville!


Lisäsin oman tyttäreni listaan. Typyllä on jo nimikin; hänestä tuli Kerttu. Mukavasti on mennyt, tyttö kasvaa kovasti, taas oli tullut 500 g painoa runsaassa viikossa...
Yöt sujuvat varsin hyvin. Yhden kerran syötän, puoli neljän maissa. Toinen syöttö osuukin sitten oikeastaan jo aamuun (puoli seitsemän ja seitsemän välille).

Maidon nousemisesta: itselläni se nousi kunnolla vasta neljäntenä päivänä synnytyksestä. Vauvan paino ehti siksi laskea kolmen päivän aikana 8,7 prosenttia, mikä oli vähän liikaa. En kuitenkaan halunnut hirveästi antaa pullomaitoa, jotta imetyksessä ei tulisi ongelmia.

Ihanaa, kun on tällainen ilma! Todella kiva käveleskellä vauvan kanssa ulkona :)
Pistäkäähän viestiä miten menee!

t. Pirita ja Kerttu
 
Ulrika
Twiggy: ensimmäinen lapsi, luomu, 33 v., Varsinais-Suomi, la 1.9. Tyttö syntyi 20.8.
Syyspaketti: ensimmäinen lapsi, luomu, 30.v. la 1.9. Poika syntyi 15.9.
vivi: toinen (poika 05), 34v, pirkanmaa, la 4.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 27v, pirkanmaa, la 6.9. Poika syntyi 21.9.
Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, la 10.9
pirita: kolmas lapsi (kaksoset 00), luomu, 36 v., pk-seutu, la 11.9. Tyttö syntyi 7.9.
Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Syysmasu: Kolmas lapsi (tytöt, -03, -05), Keski-Pohjanmaa, la 15.9
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 16.9. Poika syntyi 22.9.
Halia: Ensimmäinen lapsi, luomu, 21v, Päijät-Häme, La 17.9
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9. Tytöt syntyi 9.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Nanna2010: Ensimmäinen lapsi, luomu, 25 v, Itä-Uusimaa, la 19.9.
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki, la21.9
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 24.9.
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Etelä-Karjala, La 26.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9. Tyttö syntyi 23.9.
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, la 27.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9
Ulrika: Toinen (tyttö 05), 28v, la 3.10.(suomessa LA 26.9.) Poika syntyi 25.9.

Heips

Onnea kaikille, ei taida enää kenelläkään olla vauva mahan puolella!

Poika on nyt 6pv, päästiin tiistaina kotiin ja kaikki sujuu oikein hyvin. Vauva nukkuu lähes koko ajan, noin 3h pätkiä. Yöllä on johonkin 2.00 asti vähän levoton, mutta nukkuu kuitenkin ihan ok. Itse olen jaksanut tosi hyvin ja tämä uuden vauvan kanssa eläminen on kyllä ihanaa! Isosiskokin suhtautuu tois ihanasti ja hoitaa veljeään.

Synnytys meni aika nopeasti ja helposti, vaikeinta oli se, että mies ei ollut mukana. Supistukset alkoi hiljalleen pe illalla, kun olin kaverin synttäreillä. Lähdin ajoissa kotiin, kun alkoi nippaileen. Ne muuttui nopeesti tosi kipeiksi, mutta jaksoin olla kotona ja hengitellä rauhassa. Neljän aikaan herätin anopin ja menin suihkuun, jonka jälkeen vettä alkoi tihkuun ja samalla supistuksia tuli alle 2min välein. Oltiin sairaalassa kuudelta ja kohdunsuu oli jo 5cm auki ja supistukset tuntui jääneen päälle. Siinä vaiheessa en enää pystynyt edes puhumaan tuskiltani, oksensin sappinesteet ja mentiin kiireellä synnytyssaliin. Sain epiduuralin viime hetkessä, sillä 7.30 kohdunsuu oli jo kokonaan auki. Sen verran tajusin, että oli sama nukutuslääkäri, joka laittoi epiduraalin esikoisen syntyessäkin :) Epiduraali kuitenkin vei tehoa supistuksista ja vähän toiminta hidastui. Vauva laskeutui hiljalleen itsekseen ja ponnistusvaihe kesti vain muutaman minuutin. Mä kuvittelin, että täytyy vielä ponnistella kauankin, kun vauva jo rääkäisikin ekaa kertaa. Istukkakin tuli ulos melkein itsestään. En tarvinnut tikkejä ollenkaan, tuli vain pieni nirhauma. Vauva annettiin mulle ihoa vasten heti syntymän jälkeen ja sain pitää sitä 2h ennen kuin se edes punnittiin ja pestiin. Siitä hetkestä jäi ihana muisto, vauva alkoi imemään ja me otettiin molemmat pienet torkut iho ihoa vasten.

Sairaalassa olin jo ihan kunnossa, ei tunnu siltä, että olisin synnyttänyt alle viikko sitten. Jälkisupistukset oli aika kivuliata, olin unohtanut koko homman. Muuten ei ole suurempia vaivoja. Sairaalassa rankinta oli naapurin vauva, joka huusi koko ajan enkä saanut nukuttua. En tiedä, paljonko kiloja jäi sairaalaan, koska meidän kotivaaka taitaa olla sekaisin, se näyttää prikulleen saman verran kuin synnytystä edeltävänä päivänä. Toivottavasti en nyt paina niin paljon! :)
Kotona on sujunut hyvin, päivisin poikaa ei juuri näe eikä kuule, se vain nukkuu ja herää välillä tankkaamaan. Kätilö kävi eilen kotona ja vauva on taas syntymäpainossaan. Ensi viikolla on ensimmäinen käynti lastenlääkärillä.
Mulla on mielialat heitellyt tosi paljon sen takia, että surettaa, kun mies ei ole vielä nähnyt vauvaa. Se tulee huomenna kotiin ja kulunut viikko on tuntunut pitkältä, vaikka vauvan kanssa olo onkin ihanaa. Imetys sujuu hyvin ja maitoa riittää niin, että moni Mansikki jäisi toiseksi. Rinnat on ihan tajuttoman kokoiset (siis mun vinkkelistä) ja kun maito nousi tuntui siltä, että nahka oikeesti repee jostain. Katsellaan, millaiset lärpäkkeet sitä jää jäljelle..

Annikki maidon nousuun auttaa ainakin se, että vauva imee mahdollisimman usein. Ja voit kokeilla myös esimerkiksi fenkoliteetä.

Te, joilla on jo lapsi, tuntuiko, että tämä synnytys oli samanlainen kuin edellinen? Mulla oli siinä mielessä samanlainen, että ponnistusvaihe oli nopea ja vaikeinta oli supistukset. Mutta tämä toinen meni kyllä nopeammin. Kätilö sanoi, että olin hallinut hyvin hengityksellä supistukset. Esikoisen syntyessä en pystynyt hallitsemaan kipua samalla tavalla.

Odottelen, että esikoinen tulee koulusta ja sitten lähdetään ekaa kertaa vauvan kanssa puistoon kävelylle. Täällä on vielä yli 20 astetta lämmintä. Minkä ikäisenä olette vieneet vauvaa ekaa kertaa ulos? Mä olen käynyt ulkona yksin, mutta nyt olisi kiva viedä jo vauva vaunukävelylle.

Jaksamisia kaikille!

ulrika ja poika 6pv
 

Yhteistyössä