TÄÄ EI OO ENÄÄ TOTTA

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Mein täytyy TAAS lähteä lääkärii. Nyt on sit esikko kipee :/
Korvaa itkee, oksentaa ja on kuumetta :/

Olinha minä taas 1,5vkoa töissä, edellisestä saikusta :/

Mite rupee tuntuun ettei ehkä tammikuus tarviikkaa mennä enää töihi :'(
Koht pitäs sopimus uusia, mut mut...

Miks mein muksut ei voi enää nykysin sairastaa yhtä aikaa!!!??

Ja tuo keskimmäinenkin yskii keuhkot pihalle :/
Kestäny jo reilun 2 viikkoa tuo yskä ja ei tunnu hellittävän millään. Että tarvii hänetkii samalla vilauttaa lääkärille, että kuuntelis keuhkot.

Ei ois kuin 2vkoa töitä.

Olin saikulla, 2vkoa töissä, saikulla, 1,5vkoa töissä ja nyt se saikku taitaa tulla taas.
Ja just nyt kun ei oo pariin päivään ketään joka vois esikkoa hoitaa jos miä menisin töihin.

Mutta muksu menee edelle!! Ja en tosiaankaan laita kouluun tuota muksua!!!
Vaikka kokoajan kyselee että milloin hänen pitäs lähteä :o
Hortoilee tuossa kun ei meinaa tolpillaan pysyä ja kyselee että joks hää lähtis kouluun :D
Miun pien ihana :heart:

rotavirus ja enterorokko oli. ei ole koskaan ollut edes nuhaa. itse olen ollut kipeä viimeksi vuonna 2005 helkmikuussa. olemme terveestä suvusta. isäni 62v on ottanut kerran eläessään puolikkaan buranan jne.. kurjaa varmasti sairastaa!

vähän samaa meillä. koko kevään ja kesän muksut oli tosi terveitä ja silti työpaikalla valitettiin poissaoloista lasten takia....vaikkei niitä tosiaan ollut ku pari hassua päivää.
no nyt syksy toi taudit tullessaan ja lapset ovat tosiaan olleet kipeitä vähän väliä.
1 1/2 viikkoa piti olla pois töistä kun lapsi oli vatsataudissa sairaalassa ja perään itse vatsataudissa. nyt pienempi taas yskii keuhkojaan pihalle ja pihisee ja vinkuu....hirvee räkis ja astma huonossa kunnossa. spiraa saa kotona koko ajan...
no töitä tää ja huominen, sit pääsen pois tästä työpaikasta :=) alkaa uudet kujeet.
pikaista paranemista kaikille pikku potilaille ja voimia vanhemmille.

Ihan niinku mulla! Pikkuherra ollu jo kohta 3 kk kipeenä, flunssaa ja yskää. Muutaman päivän aina ollu siin kunnos et voi hoitoon viedä ja sit taas pitää jäädä pois. Viime viikol olin to ja pe pojan vuoksi pois töistä, nolotti jo sillon ilmottaa pomolle et enpäs muuten tuu taaskaan töihin.. Nooh, eiköhän se flunssa oo nyt mulla!! Eilen piti päivystyksestä hakee pari päivää saikkuu, ku työ on sellasta et siel ei tosiaankaan voi olla flunssassa.
Ja sopimus tietty määräaikanen, et saapas nähä minkä kerran jälkeen pomo ilmottaa et ei jatketa sopparia :/

Käske ultrata myös poskiontelot! Pitkittynyt yskä johtuu monesti sieltä, vaikka lääkärit on nihkeitä myöntämään, että pikkulapsilla vois ontelot tulehtua, kun niitä ei kunnolla ole.
Meillä on kaksvuotiaallakin ollut ylähengitystietulehdus. Lääkäri sanoi, että sillä olis poskiontelotulehdus, jos sillä olis ontelot... Eli siis ne onteloiden "alutkin" voi tulehtua!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa a:
Onko lapsella isää? Vanhempien vuorotellen oltava poissa töistä ettei mee tuohon että äiti vaan!

Ainakaan minulla ei ole vaihtoehtoa. Mies on yksityisyrittäjä, eikä voi sanoa asiakkaalle jättävänsä työt tekemättä sairaan lapsen takia.

voi tuttu tunne, meilläkin on sairastettu neljän lapsen voimin koko alkutalvi...onneks oon vielä kotona, mut töihin lähtökin lähestyy ja pelottaa jos sairastelu jatkuu näin....onneks on kuitenkin vakituinen virka, mut silti...
Ja toi yskä on aivan viheliäinen...nuorimmainen yskii ja oksentaa yöt..meillä kestäny jo kohta 4vko, lääkärissäkin käyty x2 mut ei mitään hoidettavaa, virustauti

Esikolla kuume nyt 39 :/

Korvatulehus ja mahatauti. 3pv sairaslomaa.
Otettiin se pika crp ja arvot ihan normaalit eli virusperästä olis. Ei antibioottia.
Jos korvakipu pahenee eikä hellitä, takas lääkäriin.

Keskimmäisel ei keuhkois kuulu mitää ja poskionteloit koputteli ja käski kumarrella ja typy sanoi vaan että ei tunnu mitään.
Pika crp arvot normaalit.

Soitin "pomolle" joka otti asian ihan hyvin! Totesi että semmostahan tää syksy on! Ja käski hoidella muksuja nyt ihan rauhassa ja että torstaina nähdään jos hyvin käy! Ja jos ei oo lapset kunnossa niin sitten nähään ens viikolla!

Ja kyseli vielä että millonkas oon sinne työkkäriin menos tekeen uutta sopimusta :D
Että enköhän minä sitten ens vuonnakin ole tuolla töissä =)

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Esikolla kuume nyt 39 :/

Korvatulehus ja mahatauti. 3pv sairaslomaa.
Otettiin se pika crp ja arvot ihan normaalit eli virusperästä olis. Ei antibioottia.
Jos korvakipu pahenee eikä hellitä, takas lääkäriin.

Keskimmäisel ei keuhkois kuulu mitää ja poskionteloit koputteli ja käski kumarrella ja typy sanoi vaan että ei tunnu mitään.
Pika crp arvot normaalit.

Soitin "pomolle" joka otti asian ihan hyvin! Totesi että semmostahan tää syksy on! Ja käski hoidella muksuja nyt ihan rauhassa ja että torstaina nähdään jos hyvin käy! Ja jos ei oo lapset kunnossa niin sitten nähään ens viikolla!

Ja kyseli vielä että millonkas oon sinne työkkäriin menos tekeen uutta sopimusta :D
Että enköhän minä sitten ens vuonnakin ole tuolla töissä =)

Että ei ne kaikki taudit välttämättä yhtä aikaa päällä ole. Toi korvatulehdus on tosi viheliäinen ja tekee huonon olon ja pahoinvointia tosi helposti. Ja lääkärit sen kyllä tietää. Ei kannata koko ajan tehdä lisää noita diagnooseja ja taivastella täällä ketjutolkulla miten kaikki taudit on yhtä aikaa "päällä". ja sitten kun parin viikon päästä tuleekin "oikea" mahatauti, niin sitten itketään taas täällä, että vasta oli ja nyt on taas...
HALOO!!!

Yhteistyössä